כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חשיפה: הפגישה החשאית של אריאל אטיאס

וגם: הבייביסיטר החדש של חבר המועצה הירושלמי, המצות של מוטי שטיינמץ, גרנות מאחורי סורג ובריח ומסיבת ההפתעה של יגאל רווח • מי הגיע לחתונה של יהודה שלזינגר? • ומהי תופעת ה'ספסלפי' החדשה?

חשיפה: הפגישה החשאית של אריאל אטיאס
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

אין כמו סיפור עסיסי ומלא קונספירציות כדי לפתוח עמו את השבוע של לייבל'ה, ואם יש בסיפור גם את 'משמרת הקודש', ביטול כפול של הופעה חסידית וסקופ רכילותי נאה – מדובר ללא ספק באייטם חגיגי שראוי למהדורת קדם פסח.

לייבל'ה משוכנע שהגולשים היקרים מכירים את ההשתלשלות הטכנית של הסיפור, ולכן הוא לא ילאה אותם בפרטים א-זוטריים כמו ההופעה המקורית שתכננו 'המנגנים' לאצטדיון הארנה בירושלים, הביטול החפוז בעקבות דרישתו של איש משמרת הקודש והחינוך הרב מרדכי בלוי, העדכון מחדש בצורת אירוע של חב"ד והביטול הסופי.

כל זה טוב ויפה, אלא שהשבוע, במהלך נישואיו של 'המנגן' מוישי רוט, קלטה עדשת לייבל'ה תמונה בלתי הגיונית בעליל – המחנך הנודע מעניק חיבוק דוב חם לחתן דנן ולמפיק האגדי והרועם של התזמורת המפורסמת, הלא הוא שולם וגשל. לאמור, אנחנו חברים כתמיד ושום דבר לא יפריד בינינו.





אז מה בכל זאת עומד מאחורי הביטול? לידי לייבל'ה, הגיעו מספר גרסאות סותרות, והוא מסתפק בזו שמאשימה את 'עינית': הרב בלוי, כך מתברר, רכש בימים שקודם הביטול משקפיים חדשות באופטיקה דלעיל, ומשחידש את ה'השקפה' – התחדש גם המאבק בערבי השירה.





ומה נשאר לחובבי המוזיקה והמעמדים החסידיים באצטדיונים? נראה כי המעוניינים יוכלו להתנחם בהופעה של מקהלת 'נרננה', עם מענדי ג'רופי, מוטי שטיינמץ, בערל צוקר ויוני שלמה, במסגרת התוועדות חב"דית שתתקיים מחר באצטדיון 'יד אליהו' בתל אביב בשעות הערב. לייבל'ה כמובן השיג כרטיסים.





ואותה מקהלת 'נרננה' השתתפה השבוע באירוע לסיום שנת השמיטה שנערך עבור צוות הכשרות של הרב אפרתי, בהשתתפות ראשי המשק החרדי. בין אורחי הכבוד מצא לייבל'ה את יו"ר 'דגל התורה והמפקד' ח"כ מוישה גפני, את יו"ר ועדת המדע החרוץ ח"כ אורי מקלב, את המחנך העצמאי לייזר סורוצקין, איש הרפואה הרב אלימלך פירר, רב הכותל הגר"ש רבינוביץ' ויו"ר המחלקה המוניציפאלית של 'דגל' מנחם שפירא. אולי בהשפעת הדגלאים המרובים שזכרו לטובה את שמואל גריינמן מהזיץ שהתקיים בועידת 'דגל', הצטרף גריינמן לנרננה והשניים סיפקו ערב מושלם.



פינת המוזיקה
ואם במוזיקה עסקינן, העיר חיפה המנומנמת סיפקה השבוע ללייבל'ה אייטם עסיסי, עת תועד המוזיקאי יוסי גרין שהגיע לנחם חבר בתחילת השבוע, כשהוא פוגש ברחוב בר כוכבא שבשכונת הדר את הקולגה הותיק ר' חיים בנט. לייבל'ה משוכנע שמפגש בין השניים עוד ינפיק מוצר טוב לאוזן. בינתיים הוא חושף שהשניים העניקו זה לזה את אלבומיהם האחרונים: גרין את אידישע נחת, ובנט את שופכים לב כמים.





ועוד קצת מוזיקה והפעם עם הקשר חגיגי: הזמר המחונן אהרן רזאל הצטייד כראוי לקראת חג הפסח, ויצא למסע רכש ביגוד מאורגן עם הילד. לייבל'ה מאחל לו שהחיים יהיו תמיד 'שניים סוכר אחד קפה'.





והזמיר החסידי מוטי שטיינמץ נערך גם הוא לחג כדבעי: לייבל'ה מצא את הזמר שקוע בשיחה ערה עם יוסי בש, בנו של בעליה של מאפיית המצות קוממיות, בלוקיישען המתאים כמובן. לייבל'ה משוכנע ששטיינמץ הנעים את האווירה לבני החבורה ואולי אפילו ריגש אותם עד דמעות עם אחד מביצועיו המפורסמים.





ואחרון בפינה זו קשור דווקא לריקודים: לידי לייבל'ה הגיע קליפ פרסומי משעשע של כיסויי כיסאות להתכסות בחג, או משהו כזה, ובו רקדן ירושלמי נודע מסרב לבצע את הריקוד עד שהוא מקבל טיפ שימושי ממאמע לקישוט שולחן החג. שווה צפייה.

פינת ירושלים והמסתעף
ומכאן לעניינים תורניים: עשרות עו"ד השתתפו בליל שישי האחרון בכינוס ראשון שיהפוך למסורת דו שבועית ולגיבוש מיוחד במסגרת מיזם 'ליל שישי מסורתי' של סגן יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד מנחם מושקוביץ בעל הלב הרחב לסייע תמיד, בברכתו של יו"ר מחוז ירושלים בלשכה עו"ד אשר אקסלרוד. עורכי הדין שטרם התאוששו מאירועי אילת בשבוע שעבר, זכו הפעם להרצאה מרתקת מרבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר שבחן האם במסגרת מכירת חמץ לגוי, אפשר למכור חמצו של אדם ללא ידיעתו מדין 'זכין'. בינתיים, לייבל'ה 'זכה' בתמונה משותפת של הרב ומושקוביץ.





ועוד קצת מרבני ירושלים, והפעם מהגזרה האשכנזית: האיש הכול יכול בביתו של הרב שטרן, הלא הוא העוזר המסור אבינועם קוטשר, יצא בשבוע האחרון למסע שורשים פולני הגון, במסגרתו לא זנח את נושא הכשרות הקרוב ללבו. לידי לייבל'ה הגיע תיעוד של קוטשר משוחח עם מנהל חברת שיווק מוצרי מזון כלשהי במלון בורשה.





ואפרופו ירושלים, מוצרי מזון וחג הפסח: בחלוקת 'קמחא דפסחא' העירונית, נצפה אברהם בצלאל, מי שמכהן כראש לשכתו של סגן ראש העיר צביקה כהן מחלטר כבייביסיטר לילדתו הקטנה של חבר מועצת העיר נחמניאל 'נו, שוין' סבן. לייבל'ה ערך בירור קצר וגילה כי סבן הוזעק לסייע בחלוקה ונאלץ למצוא שמרטף לזאטוטה.





ובאותה 'קמחא דפסחא' שנערכה בשכונת מעלות דפנה ביוזמתו של הסגן דלעיל צביקה כהן, נצפה כהן טורח בגופו ומחלק לאנשים מוצרים. לייבל'ה אומר שאפו.





ועוד אחד מאנשי כיכר ספרא שאימץ את הטרנד החדש 'ספסלפי' והצטלם על רקע הבית המפורסם של שר הפנים אריה דרעי ביישוב ספסופה. שרגא ניימן העלה את התמונה לחשבון הפייסבוק שלו וציין "הבית בספסופה". לייבל'ה בטוח שהתופעה תצבור תאוצה בקרוב.





ואם בירושלים עסקינן, איש ירושלים הרב ישראל גליס תועד השבוע על ידי עובר אורח ממעריצי לייבל'ה כשהוא מתדרך את ח"כ ישראל אייכלר בכניסה לבית המדרש שומר אמונים במאה שערים והשניים מעלים זיכרונות ילדות. ללייבל'ה נודע כי מדובר בכתבת חג לכלי תקשורת כל שהו, מה שמסביר את הצלם המוכר שעדשתו תועדה בתמונה.



פינת הפרסום והרווח
את משבצת האירוע המרכזי של השבוע, תפס ללא ספק המעמד החגיגי 'לציון 50 שנות רווח', שערכו חבריו וידידיו של הפרסומאי ובעלי 'אפיקים' יגאל רווח לחתן השמחה. לייבל'ה קיבל כבר בשעות הצהריים את ההזמנה החגיגית לאירוע שהתקיים באולמי שירתון סיטי טאואר, ובו אזהרה חמורה 'איש בל יאחר'. וכשמזהירים את לייבל'ה – הוא כמובן מאחר, זה לא מנע ממנו לצאת עם שלל הגון, וראשונה, לחיצת הידיים עם סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש.





אם תהיתם מה העסיק את סגן השר העמוס באירוע, לייבל'ה המשיך ותיעד אותו שקוע בשיחה עסיסית עם השר לשעבר והשמועות מרננות ששותף בעתיד של רווח – אריאל אטיאס. עוד תועד בתמונה: המשתתף והיועץ האסטרטגי אברהם קרויזר.





ובינתיים, חתן השמחה התמקד בביזנס, לייבל'ה תיעד אותו מסתחבק קלות עם הבוס של 'קול ברמה' אריאל דרעי, ועם 'העין השלישית' שלו מהשיווק יענקי מייזליש. לייבל'ה סקרן לדעת באיזה קמפיין מדובר.





ומי שהנעים את הערב לכל האורך היו הזמר אהרן רזאל והנגן המוכשר בני לאופר, אלא שבשלב מסויים מצא לייבל'ה על הבמה את מנהל קשרי הקהילה של קופת חולים לאומית, אפרים רוזנשטיין, שגם נשא דברי ברכה לכבוד המעמד.





ופרסומאית אחרת, אתי קצבורג, נכנסה לעבודתה החדשה באגף השיווק של רדיו קול חי. לייבל'ה מאחל בהצלחה ומקווה להמשך וליהנות מהטורים המחכימים פרי עטה.

מן הגורן ומן היקב
כתב 'משפחה' אהרון גרנות נצפה בסופ"ש מחמם מנועים לקראת גיליון החג. אם תבקשו מחזקי שכטר איש דו"צ פרטים על הלוקיישן, הוא ינצור את פיו ויבטיח ששווה לחכות.





גדליה קעניג מצפת (בן דוד של שלייקעס הבני ברקי. ל.) פתח בשבוע שעבר בעיר הצפונית את מסעדת הליל-שישי החדשה – ׳השטעטל׳, באווירה צפתית אותנטית. וכצפוי, ריח הצ׳ולנט המהביל עלה באפם של כמה מעסקני ביתר, שמיהרו לקפוץ, לייבל'ה פגש את אהוב המדור איש החסד חונה דייטש, שהגיע יחד עם ישראל אהרן בוקשפן, ארהלה ברזסקי ואמן הקלרינט שלוימי מינצברג. בתיאבון.





ובצהרי שישי, כמנהג ירושלים מקדמת דנא, נישא כתב ישראל היום לענייני חרדים וחושף הבירה הכשרה לפסח, יהודה שלזינגר, באולמי 'סיטי טאואר'. במשתתפים: הבוס שאין להזכיר את שמו, הידיד של הבוס שגם את שמו לא רצוי להזכיר, עורך משפחה יוסי אליטוב, עורך מרכז העניינים יצחק נחשוני, המפרק מערוץ 10 אבישי בן חיים, הקולגות לענייני – איציק הלפרין מערוץ 1, עופר חדד ויאיר שרקי מערוץ 2, מענדי גרוזמן ממקור ראשון (או NRG, בחיאת תחליט מה אתה מעדיף שלייבל'ה ירשום), קובי נחשוני מ-YNET, אוריה אלקיים מגל"צ, יקי אדמקר מוואלה! ועוד כמה. שהשם יפנק אתכם ואת הזוג הטרי בשפע ברכות.





ואם בגרוזמן ואלקיים עסקינן, לייבל'ה מוכרח להמליץ לקוראיו המחזיקים בחשבון פייסבוק לעקוב באדיקות אחרי דף הפייסבוק של גרוזמן, בו הוא השיק לאחרונה את הסדרה המנצחת 'יום בחיי אוריה אלקיים', שכבר זכתה לתהודה גדולה ויתכן שתסדר לאלקיים (המשתחרר בקרוב מגל"צ) את השטעלע הבאה. אהה מענדי, אל תגיד שלייבל'ה לא חבר.

פינת המ"מים:
וכמידי שבוע, סוקר המאייר והקומיקאי יוסי חיים את האירועים המרכזיים מנקודת מבטו, ומכיוון שהמאבק הבלתי מתפשר של שר הבריאות יעקב ליצמן במקדונלדס היה ללא ספק נושא מרכזי השבוע, חשף המאייר את התפריט הייחודי של 'מסעדת ליצמן', רוויית בריאות והערינג.





ועוד אחד בעקבות השלום המתגבש, כך זה נראה, או ייראה, או לפחות כך אנחנו מקווים שזה ייראה
.


לייבלה רכילות ירושלים מוזיקה מרדכי בלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד