ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

נתניהו: "אין שפל שהאו"ם לא מגיע אליו"

אונסק"ו קיבל החלטה המנתקת את הקשר בין היהודים להר הבית וראש הממשלה זועם: "עוד החלטה אבסורדית של האו"ם"

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (מוצאי שבת) להחלטת ארגון אונסק"ו, שהתעלם מהקשר היהודי להר הבית ואמר: "מדובר בעוד החלטה אבסורדית של האו"ם".

אונסק"ו, ארגון החינוך המדע והתרבות של האו"ם, גינה את ישראל וקיבל החלטה הכוללת טענה כי לעם היהודי אין קשר דתי להר הבית ולכותל המערבי. הארגון גינה את פעולות ישראל במזרח ירושלים, בגדה המערבית וברצועת עזה ובמיוחד באזור הר הבית, אותו כינה הוועד המנהל בשם "אל אקצא" בלבד.

נתניהו הגיב, "אונסק"ו מתעלם מהקשר ההיסטורי הייחודי של היהדות להר הבית - המקום שבו עמדו שני בתי המקדש במשך אלף שנים, וכל יהודי העולם התפללו אליו במשך אלפי שנים. האו״ם משכתב חלק יסודי בהיסטוריה האנושית ומוכיח שוב שאין שפל שהוא לא מגיע אליו".

גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב: "הוועד המנהל של אונסק"ו גינה את ישראל על הפעולות שלה בהר הבית, תוך כדי שהוא מתעלם מהיותו של המקום קדוש לעם היהודי ומהניסיונות של ישראל להרגיע את הרוחות ולמנוע מתיחות במקום תוך כדי הטלת מגבלות על אזרחים ישראלים",

"בהחלטה שפירסם הוועד המנהל נעלמו ההקשרים היהודיים אל האתר הדתי הקדוש של הר הבית ואזור הכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים".

על רקע הדברים, שיגר לפיד מכתב למזכ"לית אונסק"ו, אירינה בוקובה, וביקש ממנה לפעול לביטול ההחלטה שמהווה לדבריו כתם על ארגון האו"ם. "אני כותב לך כדי להביע את אכזבתי על ההחלטה שהתקבלה על ידי מועצת המנהלים של אונסק"ו לגבי הר הבית", כתב לפיד.

לדבריו, "החלטה זו היא ניסיון מחפיר לשכתב את ההיסטוריה ולשכתב את המציאות כחלק ממערכה פוליטית מתמשכת נגד מדינת ישראל והעם היהודי. ההסתה הפלסטינית לגבי הר הבית - שהוכחה פעם אחר פעם כשקרית - עלתה כבר בחייהם של עשרות ישראלים בגל הטרור הנוכחי. החלטתכם מזינה ומאריכה את גל הטרור הזה ותגרום למותם של חפים מפשע נוספים. לא תוכלו לחמוק מן האחריות הזו".
נתניהו הר הבית אונסקו אל אקצה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד