ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

"הרפורמים התחילו מהאשכנזים והגיעו לספרדים"

הראשון לציון הגר"י יוסף, תקף את הרפורמים: "חזרתי מארגנטינה - שם סיפרו לי על ההתבוללות שגרמו. זה התחיל באשכנזים והגיע לספרדים"

הגר"י יוסף. צילום: פלאש 90
הגר"י יוסף. צילום: פלאש 90

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, תקף הערב (מוצ"ש), את חדירת הרפורמים לישראל, במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת היזדים בירושלים. הרב אמר: "הרפורמים הם הגורמים הגדולים להתבוללות".

הוא פתח: "לפני כמה ימים חזרתי מארגנטינה ושם סיפרו לי מה עשו הרפורמים. יש שם למעלה משבעים אחוז התבוללות, ובעיקר אצל האשכנזים. לצערנו הרב נכנס גם אצל הספרדים. הם באים לנעוץ פה צפורניהם בארץ ישראל.

"ההשכלה התחילה במרוקו? לא. היא התחילה באירופה לפני 250 שנה, היה יהודי בשם מנדלסון, הוא הטביע את הסיסמה יהיה יהודי בביתך ואדם בצאתך. בבית שלך תהיה יהודי, תאכל מצה, תניח תפילין וכו'. בצאתך תוריד את הכיפה כמו כל האנשים. ככל העמים בית ישראל.

"זו הייתה הסיסמה שלו. הסיסמה של ההשכלה הארורה, היא משכה רבבות רבבות מבני ישראל שירדו לטמיון אחר כך המשיכה ההשכלה ועברה לרפורמים. הרפורמים והקונסרבטיבים בעיקר התחילו מהאשכנזים. לצערנו הרב שמעתי גם שזה נכנס לכמה מהספרדים. יש להם מקומות פה בארץ ישראל של אנשים חילונים רחוקים מהתורה והם מושכים אותם אליהם, אומרים להם למה תלך למקום שאתה תשב למטה ואשתך תשב למעלה, תבוא למקום שתוכל לשבת יחד עם אשתך".

"זה נורא ואיום שהם מתחילים להתפשט גם פה בארץ. בחו"ל הם גרמו להתבוללות בצורה נוראה וזה התחיל מארצות אירופה, לכן האשכנזים הם למודי מלחמה בדברים הללו והם מקפידים בגלל זה מאוד על המנהגים שלהם".

במהלך השיעור דן בהלכות הפסח והאם סיגריות כשרות לפסח "מרן פוסק וודאי שסיגריות זה לא חמץ, יש אחד שנתן הכשר לסיגריות בפסח, זה אומר שכל הסיגריות זה לא כשר לפסח, מה קרה שנתן הכשר? אולי רצה לעשות ביזנעס".

"מה הבעיה שיכולה להיות? אולי הדביקו את זה עם חמץ? הרי זה וודאי לא ראוי למאכל כלב, אם ניתן לכלב סיגריה דלוקה וכי יעשן את אותה סיגריה? וודאי שלא. סיגריות לא צריכים כשרות לפסח. הרי זה בכלל "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", וכבר דיברנו המון על זה שזה הוכח ע"י כל הרופאים שעישון גורם למחלות, ומן הראוי שאדם לא יעשן במהלך כל השנה".

במהלך שיעורו אמר כי בין הרב שך זצ"ל לאביו מרן הרב עובדיה זצ"ל היה קשר טוב והדוק עד שבאו שועלים קטנים וסכסכו. "הם היו מבקרים אחד את השני בכל חג", אמר.
הרב יצחק יוסף שיעור רפורמים התבוללות סיגריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד