כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אומר ועושה: דיון על מיסוי ג'אנק פוד היום

שר הבריאות ליצמן יקיים היום דיון על מיסוי מזון לא בריא, כשבכוונתו לקדם החלטה בעניין

השר יעקב ליצמן
השר יעקב ליצמן

ליצמן ממשיך להילחם באוכל הלא בריא: לאחר דברי שר הבריאות יעקב ליצמן נגד הג'אנק פוד, היום (א') יתקיים דיון בהנהלת משרד הבריאות בנושא הטלת מיסוי על מזון לא בריא.

לפי הדיווח בערוץ 10, לא צפויות להתקבל החלטות משמעותיות בדיון היום. ביום רביעי השבוע יתקיים דיון נוסף בוועדת הרגולציה למזון במשרד הבריאות. הצעדים הנבדקים בימים אלו כוללים הענקת ניקוד למוצרי המזון בהתאם לתכולת הסוכר, השומן, הקלוריות והמלח, וכן לקבוע מי מהם ימוסה.

לדברי ד"ר רונית אנדוולט, מנהלת המחלקה לתזונה במשרד הבריאות, "מחקרים מראים שאכילה מרובה של מזון מהיר גורמת להשמנה, לסוכרת, למחלות לב וכלי דם, כולל יתר לחץ דם ומחלות נוספות. אכילה של מזון מהיר בקרב ילדים מרגילה אותם למזון זה וגורמת להם לוותר על מזון בריא כגון פירות וירקות, דגנים מלאים וקטניות. לכן היא מהווה גורם סיכון להשמנה‭".

יש לציין כי כבר כיום קיים מס על מוצרים לא בריאים בכמה מדינות, ובהן דנמרק, בריטניה (על משקאות וממתקים‭,(‬ צרפת (על ממתקים ושוקולד) ואוסטריה.

כזכור, ביום חמישי שעבר אמר שר הבריאות יעקב ליצמן בראיון ל'בחדרי חרדים' כי - "נתוני התחלואה בסוכרת וממחלות נוספות כתוצאה מאכילת ג'אנק פוד, מדאיגים אותנו מאד. אנו רואים שהשמנה בפרט בקרב ילדים הפכה למגיפה של ממש, ולא רק בישראל. יצאנו למהלך של הסברה וחינוך, כדי לשנות הרגלי תזונה בקרב האוכלוסייה ולטובת הציבור.

"מאז שיצאנו בקמפיין אני נתון ללחצים מצד גורמי משק מובילים שנפסיק לדבר על הדברים החשובים הללו, אך אני פועל מתוך אחריות לבריאות הציבור ובמחויבות להטמיע ערכי בריאות חשובים לילדים שלנו. ג'אנק פוד לא בריא ולא ראוי שנגיש אותם לילדים. ציינתי את מקדולנדס כדוגמא שהיא סמל לגאנק פוד בכל העולם וגם בישראל. מציע להם לא להיכנס לפינות לא ראויות ולא רלוונטיות, והאמירה על שמירת השבת לא ראויה להתייחסות".
יעקב ליצמן ג'אנק פוד מקדונלדס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד