כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בגלל חתיכת עוגה: יהודי דקר יהודי במלבורן באוסטרליה

תקרית מזעזעת ולא שגרתית - ריב שפרץ בין שני מתפללים בבית הכנסת סביב חתיכת עוגה, הוביל לדקירה בעיצומה של שבת קודש • אחד המתפללים מתאר ל'בחדרי חרדים' את שהתרחש

בית הכנסת בו אירעה התקרית, באדיבות המצלם
בית הכנסת בו אירעה התקרית, באדיבות המצלם

במהלך 'קידושא רבא' שהתקיים לאחר תפילת מוסף של שבת בבית כנסת הספרדי רמב"ם בעיר מלבורן שבאוסטרליה, התפתח עימות פיזי בין שני מתפללים, שנגמר בדקירה. לדברי הנוכחים, הריב פרץ בגלל ריב על חתיכת עוגה.

צוותי הצלה מקומיים שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ראשוני ליהודי הנדקר ופינו אותו לבית החולים המקומי, המשטרה המקומית שאף היא הגיע במהירות אל מקום האירוע פתחה בחקירת האירוע הלא שגרתי.

אחד המתפללים שהיה עד לתקרית סיפר ל'בחדרי חרדים' - "אחד הגבאים הגיש את האוכל, עשינו קידוש, ואז פרץ עימות מילולי בין השניים על אחת העוגות, עד שאחד איבד את השליטה על עצמו ואיבד את עשתנותיו, הביא סכין ודקר את חברו סנטימטר מהלב ושני סנטימטר מהריאות".

בית הכנסת בו אירעה התקרית, באדיבות המצלםצילום: בית הכנסת בו אירעה התקרית, באדיבות המצלם
בית הכנסת בו אירעה התקרית, באדיבות המצלם

"ידוע כאדם עם פתיל קצר"
"הריב התפתח בין החתן שערך קידוש לרגל חתונתו לבין מתפלל אחר, המתפלל הלך לביתו להביא סכין, משנכנס המתפל לבית הכנסת עם הסכין, הבינו המתפללים את רצונו לדקור את החתן, וניסו להפריד. לבסוף המתפלל דקר את אחד מאלו שניסו להפריד בין החתן למתפלל הדוקר, זהו בית הכנסת הספרדי השני במלבורן, יש פה בית הוראה ורב גדול, כולם פה מגנים את זה, זו לא דרכינו" מוסיף המתפלל.

הוא ממשיך לספר: "זה היה נס שהוא נשאר בחיים, הוא ניצל ממש. אני מכיר אישית את הנפשות, גם את היהודי הדוקר ואת היהודי הנדקר. היינו בהלם מוחלט, חבל שבגלל אוכל הגענו למצב כזה".

עד הראיה מנסה להסביר את התקרית המוזרה: "הדוקר היהודי ידוע בתור אדם שנוח לכעוס מהר. יש לו פתיל קצר, המשטרה מחפשת אחריו מאז האירוע לאחר שזה נמלט, אפילו אישתו ילדיו ומשפחתו לא יודעים היכן הוא".
דקירה בגלל דג מלוח מלבורן אוסטרליה חרדים מלבורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד