כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חשוד חמישי נעצר בחשד להפקת והפצת חוברת הציידים

המשטרה הצליחה להניח ידה על החשוד החמישי בהפקת החוברת נגד מגייסי החרדים לצבא, לאחר שנמלט ממעצר במשך חודשים ארוכים • כל הפרטים

אחד החשודים בהפצה מובא להארכת מעצרו, צילום: פלאש90
אחד החשודים בהפצה מובא להארכת מעצרו, צילום: פלאש90

הלילה (א') נעצר בביתו חשוד חמישי במעורבות בחוברת "הציידים" - חודשים לאחר מעצר שלושת החשודים, בנימין חייט, יונה מרצבך ושלמה פיין, המשטרה המשיכה לחפש אחר חשוד נוסף שהצליח לרדת למחתרת, ונעלם מהשטח.

הלילה הגיעו שוב כוחות משטרה לביתו שבמודיעין עילית, ולאחר שבני המשפחה סירבו לפתוח אותה, פרצו את דלת הבית, והחשוד הנמלט נעצר. בשעה זו הוא נמצא בחדרי החקירות. יצויין כי אחיו של החשוד, שדרן ועורך תוכן ב"קו ההגנה" שהיה אף הוא דרוש לחקירה, התייצב בתחנת משטרת מוריה בירושלים לפני כחודשיים, לאחר פסיקת בית המשפט כי "קו ההגנה" ישוב לפעול.

השופט שאול גבאי ריכטר מבית משפט השלום בירושלים אמר בדיון כי - "אמנם התכנים (ששודרו בקו ההגנה א.ש.) בוטים ולא ערבים לאוזן של חלק נרחב מהציבור ואולם הם משקפים הלכי רוח בקרב ציבור גדול המוחה נגד מדיניות ציבורית הנראית לו שגויה.

"משמעות הדבר, שהדברים נוגעים לליבה של מחלוקת ציבורית ובעניינה יש להקפיד שבעתיים על שמירתו של חופש הביטוי". בסופו של דבר אמר - "משמצאתי לאחר עיון מחודש בחומר החקירה, כי לא קיים חשד סביר לעבירות הנטענות, אין בסיס לצו שניתן ועל כן דינו להתבטל וכך אני מורה".

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', בתחילת השנה האזרחית המשטרה עצרה את בנימין חייט, יונה מרצבך ושלמה פיין החשודים בעריכת והפקת החוברת המדוברת ולאחר שני ימי מעצר שוחררו בתנאים מגבילים.

ימים ספורים לאחר מכן זומנו השלושה לחקירה נוספת , שכזכור שוחררו בתנאים מגבילים, בעקבות השתתפותם באירוע של סאטמר באולמי 'נוף ירושלים' לחלוקת כספים לנלחמים בציונות ובצבא.

כזכור, לפני כשנה, הופצה חוברת תחת הכותרת "הציידים", בה פורסמו פרטים אישיים של כ-40 חיילים המשרתים בצה"ל. הקמפיין כלל רשימה מפורטת של כ-40 חיילים נושאי תפקידים לעומת אזרחים הפועלים לכאורה לגיוס חרדים לשורות צה"ל. לראשונה בקמפיין ה"חרד"קים", הוא היה מפורט ומסודר, על כל אחד ואחד היה פרופיל. פעילות המוטב, פרופיל קצר, אשר כלל מחמאות בסגנון של "אורח חיים נהנתן/אוהב כסף והרבה".

בהמשך רשומים פרטים אישיים כגון שם מלא, גיל, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, טלפון נייד והשתייכות מגזרית - וכמובן תמונה של נשוא הפרופיל. בין הפרופילים הבולטים, קצין בחיל האוויר, ראש מדור שילוב חרדי באט"ל, ראש תחום שילוב חרדים אכ"א, מנכ"ל שח"ר ויו"ר "מנהלת הציידים", ראשי מדורים של שילוב חרדים בחיילות השונים ועוד ועוד.

חודש לאחר הפרסום, סרן יהודה גליקמן ששמו פורסם בחוברת, שכר חוקר פרטי שהצליח לעלות על פרטי החשודים. החוקר התחזה לנגיד חסיד סאטמר שביקש כביכול לתרום לקמפיין. כך, רכש את אמונם של הנתבעים, ובשלהי נובמבר 2015 הגיש גליקמן באמצעות עורך הדין שלומי ויינברג, תביעת דיבה נגד בנימין חייט, יונה מרצבך, שלמה פיין ויחיאל בלוי. תביעת הדיבה עומדת על סך של 2.4 מיליון שקלים.

קמפיין החרדקים חוברת הציידים הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד