כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

זעזוע: חשבונות חשמל חולקו במהלך השבת בשכונה החרדית בפתח תקווה

תושביה החרדים של פתח תקווה נדהמו למראה הדוורית המחלקת חשבונות חשמל בעיצומה של השבת האחרונה • ומה השיבה הדוורית לבקשת דיירי הרחוב?

חלוקת דואר בשבת, צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש90
חלוקת דואר בשבת, צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש90

 

חילול שבת בפרהסייה בשכונה החרדית בעיר פתח תקווה - תושבי רחוב שפירא במרכז העיר פתח תקווה, הופתעו לראות בתדהמה כי ברחובם מחלקים דואר בעיצומה של השבת.

התושבים הנדהמים הבחינו בדוורית של חברת א' ד' הפצות, שמחלקת את החשבונות החודשיים של חברת החשמל, מחלקת מכתבים לנמענים בתיבות הדואר בשכונה.

התושבים הדתיים שהבחינו בדוורית מחלקת את המכתבים, מחו בפניה על החלוקה ביום השבת, והיא מצידה השיבה "שלא יתערבו לה בעבודה", והמשיכה בעבודתה.

שלום, תושב המקום שהיה עד ראייה למקרה, סיפר ל'בחדרי חרדים' - "חזרנו לשכונה קבוצת מתפללים מתפילת שחרית של שבת, לפתע ראינו דוורית שמחלקת חשבונות חברת חשמל בתיבות הדואר, אמרנו לה שבת היום, מה את מחלקת מכתבים? והיא השיבה לנו: אל תתערבו בעבודה שלי, והמשיכה לחלק מהכניסה השנייה של הבניין שלא נראה אותה. הדוורית חילקה חשבונות חשמל לאורך כל הרחוב החרדי שפירא".

הוא מוסיף ומספר - "זו חוצפה שאין כדוגמתה, באמצע שבת מגיעה דוורית לחלק חשבונות חשמל לנמענים, ואנו מוחים בפנייה והיא ממשיכה בשלה. לא זוכר דבר כזה מעולם, זה לא מציאותי, יהודי חוזר מבית כנסת ורואה דוורית שמחלקת חשבונות חשמל רשמיים בשבת, זה מזעזע".

מחברת א ד. הפצות הגיבו ל'בחדרי חרדים': "קיבלנו בתדהמה את פנייתכם על פיה אישה, עובדת של א.ד הפצות חילקה דואר אתמול, יום שבת. א.ד הפצות הנה חברה בבעלות יהודית ובעליה שומרי שבת ומסורת ןלפיכך אסורה על עובדיה העבודה בשבת.

"על פי פנייתכם בוצעה חלוקת הדואר על ידי אישה. יודגש כי החברה אינה מפעילה נשים לחלוקה באזור רחוב שפירא בפתח תקווה וכאמור, לא פועלת בשבת. למרות זאת, בעקבות פנייתכם מבצעת החברה בדיקה מעמיקה ואם יתברר כי שליח פעל על דעת עצמו בשבת עבודתו בחברה תופסק לאלתר. אנו מודים לכם על הסבת תשומת הלב ונעשה כל שנדרש על מנת לברר את בסיס הטענות ולמנוע הישנותם. נעדכן ברגע שיימצא הסבר".

חלוקת דואר פתח תקווה חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד