י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קונה אלכוהול לילדים? רוצח. זה מה שאתה

יענקי פרבר עובד כבר שנים בקיוסק בבני ברק, פעם אחת סמויה הפילה אותו - ומאז הוא למד את הלקח • עכשיו יש לו לקח חשוב מאד בשבילכם

לא לקטינים. וודקה אבסלוט
לא לקטינים. וודקה אבסלוט

בימים האחרונים מסתובבת בבני ברק "סמויה" של המשטרה - בחורה בגיל 17 שנכנסת לכל קיוסק ומנסה "להפיל" את המוכר/ת בקניית בקבוקי בירה, משום שכידוע החוק אוסר מכירת אלכוהול וסיגריות לקטינים.

לפני כחצי שנה "נפלתי בפח", כשסמויה ניצלה את הלחץ שהיה בקיוסק בו אני עובד, לקחה בירה והניחה כסף על הדלפק. הסתכלתי עליה והיה נראה לי משהו מוזר, אך מרוב לחץ של לקוחות פיספסתי את הענין.

אחרי דקה הגיעו שוטרים החרימו את ה-DVR של המצלמות, והבינו שזה לא היה בזדון. למחרת אף התייצבתי לחקירה והסברתי שזו לא מגמה אצלינו, ושאנחנו מקפידים לא למכור אלכוהול וסגריות לקטינים,

החוקרת נתנה לי אזהרה, ואמרה לי שהיא רואה שזה היה בשוגג, ולכן לא תגיש כתב אישום, ושלהבא אקפיד. יצאתי בשלום והבטחתי לעצמי שזה לא יקרה שוב. הזהרתי את שאר העובדים בסניפים האחרים של רשת "חברון" בבני ברק. הבעלים, חברון, היה בעצמו במשטרה שהתרשמה שהוא שומר על החוק בצורה קפדנית,

יענקי פרבר, כותב השורותצילום: יענקי פרבר, כותב השורות
יענקי פרבר, כותב השורות

רוצחים, זה מה שאתם
בליל פורים אני עובד בקיוסק, ושוב נכנסת נערה חילונית עם "תיק" על כתפה, מניחה בטבעיות שני בקבוקי בירה הייניקן על הדלפק, ומוציאה שטר של 50 שקל לשלם.

מיד נזכרתי ב"סמויה", והבנתי שהיא מהמשטרה. אני עובד מגיל מאד צעיר בתחום, ולכן זו הייתה ההבחנה שלי, מניסיון.

אני: את מעל גיל 18?
היא: לא
אני: אסור לי למכור לך
היא: אבל זה פורים
אני: מה הקשר?
היא: בבקשה נו
אני: הרחוב מלא שוטרים, רואים אותך עם הבירות, אני גמור
היא: אני אשים בתיק אף אחד לא יראה
אני: מצטער אין מצב
היא: טוב תודה.

הסמויה המשיכה לשאר הקיוסקים באזור בניסיון לדוג משהו. השבוע היא "הפילה" בפח שני קיוסקים בבני ברק, בתחילת רחוב רבי עקיבא. שניהם נפלו כי היו עסוקים עם לקוחות ולא שמו לב למי הם מוכרים. לשניהם המשטרה סגרה את הקיוסק להמשך היום, והם עדיין מסובכים.

אבל הנערים שרוצים אלכוהול לא מוותרים, מחפשים אנשים שיסכימו לקנות להם.

ואני שואל, איך אנשים בבני ברק קונים לנערים אלכוהול? נכנסים אלי לקוחות שאתה רואה שהם לא מבינים בוודקה, הם לא מצליחים לבטא את המילה "פינלנדיה" או "אבסלוט", וקונים לחבורת נערים "מתפתחים" שממתינים בצומת וודקה.

לא תמיד אני שם לב שהם קונים לנערים, וכשאני שם לב אני שואל אותם, השתגעתם? אם זה היה הילדים שלכם, הייתם רוצים שאני אקנה להם אלכוהול? חלקם מובכים, חלקם אומרים לי אל תתערב, חלקם אומרים לי ממילא מישהו אחר יקנה להם. ותבינו, אני מדבר על נערים בני 15.

אני פונה לבעלי הקיוסקים, אל תמכרו אלכוהול לקטינים. גם בלי החוק אסור - זה רצח. הנערים הללו לא יודעים לשתות, בסופו של דבר הם מתגוללים בפארק בילינסון בלילות.

ולאלו שקונים אלכוהול לקטינים: זה יכול לקרות לילדים שלכם מחר. אתם פשוט רוצחים.
אלכוהול לקטינים קיוסק בני ברק סמויה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד