י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שטייניץ מגיב ל'בחדרי חרדים': "לא התכוונתי לפגוע ברגשותיו של איש"

דבריו של שר האנרגיה במהלך אירוע שבתרבות, לפיהם הוא אוכל חמץ בפסח, עוררו סערה במערכת הפוליטית וגררו גינוי נמרץ מצד סגן השר פרוש, ח"כ גואטה מש"ס ונציגי ציבור חרדים נוספים - כעת שטייניץ מגיב לראשונה ומסביר ל'בחדרי חרדים'

השר יובל שטייניץ, לא רוצה להציג מצג שווא. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
השר יובל שטייניץ, לא רוצה להציג מצג שווא. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

 

שר האנרגיה יובל שטייניץ מגיב הבוקר (א') ל'בחדרי חרדים' על הסערה שחוללו דבריו אמש, ואומר כי למרות שהוא חוגג את הסדר כהלכתו, הוא אינו אדם דתי. שטייניץ אף אומר כי לא התכוון לפגוע ברגשותיו של איש.

הסערה פרצה אתמול סביב דבריו של השר באירוע שבתרבות בחולון, שם הצהיר כי הינו אוכל חמץ במהלך חג הפסח. שטייניץ אמר - "אני לא דתי, אני אוהב מסורת אבל לא נמנע מלאכול לחם בפסח".

בתגובה והתייחסות ראשונה ל'בחדרי חרדים' אומר השר יובל שטייניץ - "אני מעריך ואוהב את מסורת ישראל וחוגג את ליל הסדר כהלכתו יחד עם כל בני משפחתי, וכמובן שלא התכוונתי לפגוע ברגשותיו של איש. עם זאת, אדגיש שאינני אדם דתי המקפיד על תרי"ג מצוות, ואינני מתכוון להציג מצג שווא ולהטעות את ידידיי בציבור הדתי והחרדי. אני מאחל לעם ישראל חג פסח שמח".

אמש עוררו הדברים סערה במערכת הפוליטית. סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב ל'בחדרי חרדים' ואמר - "על ראש הממשלה לחדש ולחדד בפני השרים את הנוהל שהיה מקובל בכל ממשלות העבר ובכל התקופות, שהשרים מחוייבים - לפחות בפהרסיה - לשמור על הנושאים הבסיסיים כמו שמירת שבת, כשרות וכיוצא בזה".

גורם בכיר ב'יהדות התורה' זעם אף הוא: "ידוע לכל שלשר הנכבד מר שטייניץ קשה מאוד לשמור דברים בבטן, אנחנו מכירים את זה בישיבות ממשלה, ובנאומים של שעות מעל בימת הכנסת. אך מוטב שבנושא כל כך חשוב ורגיש עבור למעלה משמונים אחוז מהציבור הישראלי, ישמור כבוד השר את דבריו ומעשיו בבטן. אנו מצפים ששר בממשלת ישראל לא ירמוס ברגל גסה לעייני כל את מסורת ישראל, ויפגע ברגשותיהם של מעל שמונים אחוז מהציבור בישראל".

ח"כ יגאל גואטה מסר בתגובה לדברים ל'בחדרי חרדים': "מצער מאוד! בעבר איש ציבור שהיה אוכל חמץ בפסח לא היה מפרסם את זה. וכנראה גם היה קצת מתבייש בזה. ובטח שזה לא היה קורה בבני עדות המזרח".

יובל שטייניץ חמץ בפסח סערת החמץ רגשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד