י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

חלמה חלום, תכננה פיגוע ירי ופצעה קל בדקירה

כתב אישום הוגש נגד הדוקרת מראש העין • בפנים: השתלשלות האירוע הרצחני, מאז החלום עם "הנביא מוחמד"

חלמה חלום, תכננה פיגוע ירי ופצעה קל בדקירה

כתב אישום הוגש נגד המחבלת שביצעה את פיגוע הדקירה בראש העין, שם נפצעה רעות ויצמן בת ה-30 מכפר סבא ואם לשלושה, שנפצעה באורח קל.

שלושה שבועות לאחר פיגוע הדקירה, הוגש כתב אישום נגד המחבלת בת 22 מכפר קאסם, שביצעה פיגוע דקירה לאחר שחלמה חלום לפיו "הנביא חוחמד" מחפש אותה, שבעקבותיו התחזקה מבחינה דתית והבינה כי היא חייבת להרוג למען האל. אז אף גמלה בליבה ההחלטה לגרום למותם של יהודים באשר הם יהודים.

תחילה תכננה המחבלת להוציא לפועל את תוכניתה, על ידי ביצוע פיגוע באמצעות מטען חבלה או על ידי ביצוע פיגוע ירי. במהלך דצמבר 2015, למדה להרכיב מטען בייצור עצמי דרך האינטרנט. היא רכשה חומרים לצורך הרכבת המטען, ברגים ואומים שנועדו להעצים את הנזק ואף לגרום למוות.

את המטען תכננה להניח באחת משתי מסעדות הנמצאות באזור התעשייה "אפק" בראש העין, לשם הלכה מספר פעמים על מנת לבדוק באילו שעות המסעדות שבחרה הומות אדם ואת סידורי האבטחה במקום. לאחר רכישת החומרים, ניסתה מספר פעמים להרכיב את המטען אך ללא הצלחה.

בהמשך במהלך מרץ 2016, פנתה למכר וביקשה ממנו לספק לה כלי נשק אוטומטי כשהיא מנמקת את הרכישה לצורך ביצוע ירי באוויר במהלך אירוע של חברתה. המחבלת דחתה את ההצעה לאקדח, מאחר שסברה כי באמצעות נשק תוכל לגרום לפציעתם ומותם של רבים ולהסב נזק גדול יותר.

היכן לבצע פיגוע ירי? המחבלת שקלה לבצע את פיגוע הירי בירושלים, אך לאחר שביקרה והבחינה בכוחות הביטחון בעיר, חששה שלא תצליח לבצע את התוכנית ולגרום להרג יהודים. בנוסף, שקלה לבצע את פיגוע הירי באחת משתי המסעדות בראש העין.

בבוקר יום ראשון לפני שלושה שבועות, לאחר שהבינה כי לא תצליח להשיג נשק דרך המכר אליו פנתה, החליטה להוציא לפועל את תוכניתה באמצעות פיגוע דקירה. היא הצטיידה בשני סכינים, יצאה מביתה בכפר קאסם והלכה ברגל לעבר אזור התעשייה. בדרך היא התפללה להצלחת הפיגוע, השמידה את הטלפון הנייד שהיה ברשותה, וחיפשה אחר קורבן יהודי מזדמן.

בשעה 13:00 בערך, הבחינה המחבלת ברעות ויצמן, ולאחר שהעריכה כי היא יהודייה, הסתערה עליה ודקרה אותה בידה השמאלית. בתגובה החלה רעות ההמומה לזעוק לעזרה. רעות נאבקה במחבלת עד שנפלה ארצה. בעודה שוכבת על הרצפה, המשיכה להיאבק במחבלת ובעטה בה תוך שהיא ממשיכה להניף את הסכין לעבר רעות ומנסה לדקור אותה שוב ושוב. במהלך המאבק הצליחה המחבלת לדקור את רעות פעם נוספת באזור החזה.

כך השתלטו עוברי האורח על המחבלת בראש העין


"יצאתי מפגישת עבודה והלכתי לכיוון הרכב שלי. התעסקתי בטלפון וממש לא שמתי לב. פתאום אני קולטת אישה ערבייה מתחילה לעוט עליי והרגשתי 'בום' ביד ואני מרגישה זאת דקירה ויש לה סכין ביד" שיחזרה רעות.

"זרקתי עליה את התיק, נפלתי אחורה על הרצפה והיא פשוט קמה עלי. היא המשיכה לדקור אותי עוד כמה פעמים ואני צועקת והודפת אותה עם הידיים והרגליים. חשבתי שאני עוד שנייה הולכת למות. אמרתי לעצמי שאם לא באים עוד שנייה אנשים, אני לא מצליחה להדוף אותה. כבר לא יכולתי. היא חמושה עם סכין והיא גם גדולה כזאת ואני על הרצפה בלי כלום. נפלתי. היד שלי שתתה דם ויש לי שריטה בחזה כי היא ניסתה לדקור אותי בלב".

במקביל, הבחינה רעות ויצמן בעובר אורח המגיע לעברן והחלה לצעוק "היא דוקרת אותי". המחבלת הבחינה בעובר האורח שהחל לרוץ לעברן על מנת לסייע לפצועה, הסתובבה לעברו וניסתה לדקור גם אותו. עובר האורח, חוקר פרטי במקצועו, ניסה להדוף את המחבלת וזרק לעברה אבן.

עוברי אורח נוספים שהחלו להתאסף במקום ניסו ללכוד את המחבלת שהחלה לרוץ תוך שהיא מנופפת בסכין ומנסה לדקור את כל מי שנקרה בדרכה. לאחר מרדף קצר הצליחו כמה מעוברי האורח ללכוד אותה עד אשר נעצרה על ידי שוטרים שהגיעו למקום.

"היתה לה סכין גדולה", סיפר החוקר הפרטי לערוץ 2, "אנשים ניסו לזרוק עליה אבנים כדי לנטרל אותה. ניסו גם לדרוס אותה, אבל היא הייתה בריונית וחזקה והצליחה לחמוק מהם. בסוף הצמידו אותה לגדר, ואני ועוד בחור הורדנו אותה על הרצפה. מאותו רגע היא לא זזה". לדבריו, "היו הרבה אקדחים שלופים, אבל אנשים לא ירו. צעקנו 'לא לירות!'. לא הייתה אלימות".
פיגוע דקירה הנביא מוחמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד