כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גלאון: "די עם הצביעות. אין בושה להיות חילוני"

יו"ר מר"צ נחלצת בדף הפייסבוק להגנתו של השר שטייניץ, וציטטה את דברי סגן שר החינוך ל'בחדרי חרדים' אמש

שטייניץ. צילום: מרק שלם
שטייניץ. צילום: מרק שלם

סערת שטייניץ והחמץ: יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מגיבה הבוקר (א) בעקבות הידיעה שהתפרסמה באתר 'בחדרי חרדים' על דבריו של השר יובל שטייניץ ב'שבתרבות', כי הוא אוכל לחם בפסח ולאחר התגובות נגדו מצד המפלגות החרדיות וסגן שר החינוך מאיר פרוש.

בפוסט שהעלתה לפייסבוק, כותבת גלאון: "זעזוע בעולם החרדי: לא כולם כמונו. זה סיפור אמיתי לגמרי, בחיי: השר שטייניץ חרג מהנהלים ואמר את האמת בסופ"ש, ובקואליציה איבדו את העשתונות לגמרי. סגן שר החינוך מאיר פרוש דרש מראש הממשלה "לחדש ולחדד בפני השרים את הנוהל שהיה מקובל בכל ממשלות העבר ובכל התקופות, שהשרים מחוייבים - לפחות בפרהסיה - לשמור על הנושאים הבסיסיים כמו שמירת שבת, כשרות וכיוצא בזה". ביהדות התורה הוסיפו שהם "מצפים ששר בממשלת ישראל לא ירמוס ברגל גסה לעיני כל את מסורת ישראל, ויפגע ברגשותיהם של מעל שמונים אחוז מהציבור בישראל".

"לא נעים לי לנפץ לפרוש את הפנטזיה אבל בישראל אין אפילו 80 אחוז יהודים, ורובם הגדול בכלל לא דתי. באופן כללי למרות הזעזוע המזוייף הזה לאף אחד - כולל לא למאיר פרוש, אגב - לא באמת אכפת אם שטייניץ אוכל חמץ בפסח או לא. אפשר לחשוב שהוא מביא פיתה עם שוקולד לכנסת בחול המועד. בכלל, הפעם היחידה ששטייניץ פגע ברגשות של כל כך הרבה ישראלים הייתה כשהוא תמך במתווה הגז.

"אני רוצה לשבח את שטייניץ - לא על זה שהוא אוכל חמץ בפסח כי למי אכפת - אלא על זה שהוא בחר להפסיק להאכיל אותנו את הבולשיט הרגיל על כמה חברי הממשלה מחוייבים לאורח חיים דתי שכולנו יודעים שהם ממש לא מקיימים. הגיע הזמן להפסיק עם הצביעות הזאת. אין שום בושה בלהיות חילוני - להיפך, אנחנו צריכים להיות גאים בזה. הבושה היא בלראות אנשים כמו נתניהו, צרכן פירות ים ומחלל שבת ותיק, רוקד לפי החליל של פוליטיקאים חרדים במקום לתפוס טיפה אומץ ולהודות שהוא לא מניח תפילין כל יום. השמיים לא יפלו - עובדה, שטייניץ עדיין כאן".

כזכור, אמש הגיב סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש על דבריו של השר שטייניץ כי הוא אוכל חמץ בפסח: "על ראש הממשלה לחדש ולחדד בפני השרים את הנוהל שהיה מקובל בכל ממשלות העבר ובכל התקופות, שהשרים מחוייבים - לפחות בפרהסיה - לשמור על הנושאים הבסיסיים כמו שמירת שבת, כשרות וכיוצא בזה".
אכילת חמץ יובל שטייניץ זהבה גלאון בחדרי חרדים מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד