י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בעקבות דברי הרב ישראל זיכרמן: "משפחות אברכים חייבות לקנות באינטרנט"

נשים משתפות את 'לובי נשי' בסיבות שלהן לקניות באינטרנט • "חוסך לנו 50%מההוצאות" • "דווקא משפחות אברכים שצריכות לחסוך - הן אלו שצריכות לקנות באינטרנט"

בעקבות דברי הרב ישראל זיכרמן: "משפחות אברכים חייבות לקנות באינטרנט"

במהלך דרשת 'שבת הגדול', תקף רבה של אחוזת ברכפלד במודיעין עילית, הרב ישראל זיכרמן, את תופעת הקניות ברשת – שנעשות על ידי נשים חרדיות. בעקבות הדברים הקשים, יצאנו ב'לובי נשי' – לבדוק: "מה דעתן של נשים חרדיות על קניות ברשת"?

פנינו לעשרות נשים - חיפשנו את ההתנגדות הנחרצת, לא ממש שמענו אותה, אך שמענו קולות מיואשים מהמחירים בארץ, וקיבלנו הסבר מאישה חרדית המתגוררת במרכז הארץ, שמסבירה מדוע נשות אברכים מוכרחות לקנות באינטרנט.

תופעת הקניות ברשת אינה חדשה כלל, אך היא הולכת וצוברת תאוצה ללא מעצורים. עוד ועוד אמהות מגלות את הקסם שבתהליך קניות ללא הצורך לצאת מן הבית בכל מזג אוויר, מלוות בילדים חסרי סבלנות ושאר כיתותי רגליים לשווא – והן יושבות מול המחשב, משוות, בודקות, מזמינות, ואם צריך, מחזירות ומקבלות מוצר חדש.


"ברור שזה יותר נוח" – אומרת תמר. "את לא צריכה לצאת מהבית עם ילדים קטנים, תמיד יש את האופציה של להחזיר, ויש גם הרבה יותר מבחר. הרבה פעמים גם האיכות יותר טובה מאשר בארץ".
"אני כבר שנים מזמינה רק מאתרים" – אומרת הילה. "יוצא לי לפחות 50% פחות ממחירי הארץ. אני אישה עובדת, אין לי כוח וזמן להסתובב בקניונים ובחנויות. מלבד הבגדים שלי – שאני חייבת למדוד, לילדים ולבעל הכל מחו"ל. היא מסכמת.

"מאז שאני זוכרת את עצמי, אבא שלי – חרדי מיינסטרים שאין לו מחשב בבית, תמיד היה דואג להזמין דרך חנויות באנגליה", משתפת טלי.

כזכור, אמר הרב זיכרמן כי "אנשים נכנסים למחשב ומזמינים כל מיני בגדים מארצות המערב עם כל מיני מודעס, השם ישמור וירחם. אני שומע שבדואר כל שבוע יש עשרות חבילות ומדפים שלמים שמגיעים מארצות המערב.

"בנוסף על כך יש אנשים שנותנים שיבואו אצלם בבית ויקנו את הבגדים הללו", תקף הרב והרחיב באותה הזדמנות על נושא הבגדים הצמודים והקצרים - "זה חמור מאד", "אין יראת אלוקים במקום שיש את הבגדים הללו" אמר.

"מי שיקנה מודעס, יקנה גם בארץ וגם בחו"ל", אומרת עדי.

"כל מי שעושה את זה, זה בגלל ההפרש העצום במחירים. לקנות באינטרנט הרבה יותר זול", קובעת יעל. "משפחות אברכים שרוצות שהבעל ימשיך ללמוד, רוצות להוזיל עלויות, ולכן ברור שקונים בחו"ל.

מתקבל רושם שהמגזר החרדי השתלט על הדואר עם שלל חבילותיו, אך מנתונים שמגיעים ל'לובי נשי', המגזר החרדי רחוק מלהגיע לשיאים שנאמדים במגזר הכללי.

אישה חרדית ממרכז הארץ מספרת כי בדיוק לפני שנה, בערב פסח, היא גרמה לאחד ממנהלי סניפי הדואר בעירה, לשלוח פקיד שיפתח את הסניף לאחר שנסגר לחג, משום שנתקעה בלי הבגדים לחג. "הטירוף אכן שולט" – מסכימים רבים.


מה שבטוח הוא שיש צורך בהיערכות מובהקת ואכן, לפני מספר שבועות יצאה הודעה לעיתונות מטעם דואר ישראל בדבר היערכות מוגברת בנושא קבלת/חלוקת דברי דואר.

בכל הנוגע לסיפור הנוכחי, בו יוצא רב ידוע חוצץ נגד התופעה של קניות באינטרנט, ומכניס את עניין סניפי הדואר, אין דואר ישראל מוכנים לקחת צד או להתערב בתגובה בנושא – משום שהוא באמת לא קשור אליהם בשום צורה.

קניות ברשת הרב ישראל זיכרמן נשים חרדיות קניות באינטרנט יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד