י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

קמפיין 'הציידים': החשוד שנעצר אמש - שוחרר בתנאים מגבילים

המשטרה דרשה כי יחיאל בלוי, החשוד החמישי במעורבות בחוברת 'הציידים', יפקיד 30 אלף שקל ערבות, אולם בית המשפט חייב אותו להפקיד 5 אלף שקל בלבד

קמפיין החרדקים. צילום: פלאש90
קמפיין החרדקים. צילום: פלאש90

יחיאל בלוי שנעצר הלילה (מוצ"ש) בביתו בחשד למעורבותו בחוברת "הציידים", שוחרר בתנאים מגבילים.

המשטרה דרשה כי בלוי יפקיד בקופת בית המשפט 30,000 ₪, אולם פרקליטו טען כי מדובר בסכום גדול מידי. השופט דוד גבאי שאול ריכטר קבע כי בלוי יפקיד 5,000 ₪ ותיאסר יציאתו מהארץ למשך 90 יום. בהסכמת הצדדים, שוחרר בלוי בתנאים הבאים: הפקדה של 5,000 ש"ח, ערבות עצמית בסך 10,000 ₪ ושני ערבים - כל אחד על סך 10,000 ש"ח.

בחקירתו אמר בלוי כי לא ידע שהוא דרוש לחקירה, זאת למרות שכוחות משטרה הגיעו מספר פעמים לביתו, אך הוא לא היה שם. אחיו יששכר נעצר גם הוא לפני כחודשיים ושוחרר.

יחיאל בלוי חשוד בהעלבת עובד ציבור ופגיעה בפרטיות, במסגרת עבודתו כשדרן ב'קו ההגנה'. בחקירתו שתק ושמר על זכות השתיקה.

במהלך הדיון התגודדו מחוץ לבית המשפט עשרות מפגינים אשר הביעו הזדהות עם מעשיו וחששו שהוא ישהה במעצר גם בליל הסדר. כוחות משטרה שמרו על הסדר ולא נרשמו אירועים חריגים.



בלוי הוא החשוד החמישי במעורבות בחוברת "הציידים" - ארבעה חודשים לאחר מעצר שלושת החשודים, בנימין חייט, יונה מרצבך ושלמה פיין, וכן מעצרו של יששכר בלוי לפני חודשיים, המשטרה המשיכה לחפש אחר חשוד נוסף שהצליח לרדת למחתרת, ונעלם מהשטח.

כוחות משטרה הגיעו הלילה שוב לביתו במודיעין עילית, ולאחר שבני המשפחה סירבו לפתוח אותה, פרצו את דלת הבית, ויחיאל הנמלט נעצר. יששכר, אחיו של החשוד, שדרן ועורך תוכן ב"קו ההגנה" שהיה אף הוא דרוש לחקירה, התייצב בתחנת משטרת מוריה בירושלים לפני כחודשיים, לאחר פסיקת בית המשפט כי "קו ההגנה" ישוב לפעול.

השופט שאול גבאי ריכטר מבית משפט השלום בירושלים אמר בדיון בעבר כי "אמנם התכנים (ששודרו בקו ההגנה א.ש.) בוטים ולא ערבים לאוזן של חלק נרחב מהציבור ואולם הם משקפים הלכי רוח בקרב ציבור גדול המוחה נגד מדיניות ציבורית הנראית לו שגויה. משמעות הדבר, שהדברים נוגעים לליבה של מחלוקת ציבורית ובעניינה יש להקפיד שבעתיים על שמירתו של חופש הביטוי". בסופו של דבר אמר - "משמצאתי לאחר עיון מחודש בחומר החקירה, כי לא קיים חשד סביר לעבירות הנטענות, אין בסיס לצו שניתן ועל כן דינו להתבטל וכך אני מורה".

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', בתחילת השנה האזרחית המשטרה עצרה את בנימין חייט, יונה מרצבך ושלמה פיין החשודים בעריכת והפקת החוברת המדוברת ולאחר שני ימי מעצר שוחררו בתנאים מגבילים.

ימים ספורים לאחר מכן זומנו השלושה לחקירה נוספת, שכזכור שוחררו בתנאים מגבילים, בעקבות השתתפותם באירוע של סאטמר באולמי 'נוף ירושלים' לחלוקת כספים לנלחמים בציונות ובצבא.
חוברת הציידים בלוי חקירה הימלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד