י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אימה באקוודור: "שרנו ניגוני סעודה שלישית ואז הבניין רקד"

233 בני אדם נהרגו ו-600 נפצעו ברעידת אדמה שפקדה את אקוודור • הרב תומר רותם, שליח חב"ד במדינה, משחזר את הרגעים הקשים ל'בחדרי חרדים': "זה היה מפחיד. אספנו את הילדים ואת כל מי שהיה בבית, ויצאנו לחדר המדרגות, תוך שאנו ממלמלים הודאה להקדוש ברוך הוא. מחוץ לבניין אנשים היו בפאניקה וצרחו. חפצים עפו ונפלו מהבנינים"

הרב רותם באקוודור
הרב רותם באקוודור

רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר פקדה הלילה (א) את מרכז אקוודור, מוקד הרעש, שאירע בסביבות השעה 20:00 (שעון אקוודור), היה בעומק של 19.2 קילומטרים ובמרחק של כ-173 קילומטרים צפון-מערבית לעיר הבירה קיטו.

עיקר הנזק והפגיעות בנפש היו לאורך החוף. הערים שספגו את מרבית הנזק והאבידות היו פוארטו-וייחו, מאנטה וגואיאקיל, הנחשבת לגדולה והמאוכלסת ביותר במדינה, בה יש כאלף יהודים ואחוזי התבוללות גבוהים.

כלי התקשורת המקומיים דיווחו על 233 הרוגים ולמעלה מ-600 פצועים, ועל נזק רב שנגרם למבנים ולתשתיות וככל הנראה עשרות אלפים שנותרו ללא קורת גג.

נשיא אקוודור, רפאל קוראה, הכריז על מצב חירום בעקבות האסון, והרשויות באקוודור הכריזו כי על הנמצאים באזור החופים להתפנות, מחשש לגאות צפויה עקב הרעידות. כאשר על פי ההערכות, מדובר ברעש החזק ביותר מאז 1979.



הרב תומר רותם, שליח חב"ד בעיר קיטו בירת אקוודור, מספר ל'בחדרי חרדים': "היינו באמצע סעודה שלישית, בדיוק סיימנו ללמוד מאמר לכבוד י"א ניסן - יום הולדתו של הרבי, כשפתאום השולחן התחיל לרעוד ןהבניין החל לרקוד. אנו מתגוררים בקומה השישית, הרצפה ממש הזדעזעה למשך דקה. זה היה מפחיד עם כל הילדים והתינוק שנולד לנו עד לא מזמן, אספנו את הילדים ואת כל מי שהיה בבית, ויצאנו לחדר המדרגות, תוך שאנו מלמלים הודאה להקב"ה על הנס. מחוץ לבניין אנשים היו בפאניקה וצרחו. היו חפצים שעפו ונפלו מהבנינים".

הרב רותם ממשיך ומשחזר: "הבנתי מיד שמדובר ברעידת אדמה, שמענו צעקות שהגיעו מאזור הרחוב, שמענו חבטות, דברים שנפלו, אבל אף אחד מהדיירים שבבנין שהוא בן 12 קומות - לא יצא מביתו. כמובן שמיד כשיצאה שבת קבלנו עשרות שיחות טלפון מהורים מודאגים, כי המקום הזה הומה מטיילים צעירים".

עוד הוא מוסיף: "ישראלים שהו אצלינו במהלך טיול לפני מספר ימים והמשיכו בדרכם לפני שבת לעיר הסמוכה מונטניטה ששם היה מוקד רעידת האדמה, הם יצרו עימנו קשר מייד בצאת השבת, עידכנו אותנו שמצבם בסדר והם ניצלו בנס. בקיטו נפל החשמל בניניים נפלו ממש תוהו ובוהו, בהתחלה הייתה אזהרת צונמאי, אך בסוף התברר שלא. אותם ישראלים יגיעו אלינו לליל הסדר. היו לנו ניסים גדולים. באווקדור יש כיום 1000 יהודים, ואף אחד לא נפגע ב"ה".

עדכון: 18:20
אקוודור רעידת אדמה רותם שליח חבד הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד