י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המפעיל הוירטואלי 019: "תנו לנו איחוד רשתות"

בפנייה לאגף התקציבים דורשת קבוצת טלזר שייתנו לה איחוד רשתות כמו שנותנים לגולן טלקום, שהיא היום מפעיל וירטואלי לכל דבר ■ לדברי עזריה סלע, מנכ"ל החברה, בניגוד גמור לגולן, 019 מובייל שומרת על החוק ומבצעת כל מה שהרגולציה דורשת ממפעילים וירטואליים

  • ט' ניסן התשע"ו
המפעיל הוירטואלי 019: "תנו לנו איחוד רשתות"

חשש מצמצום התחרות? 019 מובייל מקבוצת טלזר, מוכנה להשקיע מיליוני שקלים כדי לקבל איחוד רשתות עם מפעיל קיים, כך נודע ל"גלובס". בפנייה של החברה לאמיר לוי, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, טוענת 019 מובייל כי היא וגולן טלקום דומות היות וגם גולן הוא מפעיל וירטואלי לאחר שפירק את רשת האנטנות שלו.

מנכ"ל החברה עזריה סלע, טוען כי 019 היא מפעיל וירטואלי מלא והמשמעות היא שלחברה יש את כל המערכות מלבד אנטנות, שאותם הם שוכרים מפרטנר, בדיוק כפי שגולן שוכר את האנטנות של סלקום.

מדיניות משרד התקשורת היא שמפעיל חדש יחבור למפעיל ותיק וביחד החברות יקימו רשת משותפת שבה יחזיקו בבעלות שווה. במצב כזה יישארו בשוק מספר רב של שחקנים שיבטיחו שמצד אחד לא יהיו יותר מ- 3 רשתות סלולריות, אך מספר השחקנים שיפעלו עליהם יהיה בלתי מוגבל.

לדברי סלע, בניגוד גמור לגולן, 019 מובייל שומרת על החוק ומבצעת כל מה שהרגולציה דורשת ממפעילים וירטואליים. אם אתם דואגים לתחרות, אנא תנו ל-019 מובייל אפשרויות שוות, למה שהאוצר דורש לתת לגולן, דהיינו איחוד רשתות. החברה מבטיחה שתשמור על החוק והתקנות, ותהיה הוגנת.

עוד היא מביאה ציטוט ממכתב ששלח לוי למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר שבו הוא כותב: "אשוב ואדגיש, כי כל הסכם שיתוף שייחתם בין גולן וסלקום צריך לעמוד בעקרונות מסמך המדיניות. בהנחה שגולן וסלקום יבחרו בדרך זו, עלינו לפעול מיידית ולאפשר לחברות הגעה להסכם שיתוף העומד בעקרונות מסמך המדיניות ולאשרו. הסכם שיתוף היה ועודנו החלופה העדיפה לטובת האינטרס הציבורי וקידום התחרות בשוק".

סלע חותם את הפנייה ללוי ואומר לו שבמידה ויינתן לחברה הסכם איחוד רשתות החברה תהיה המפעיל החמישי והגורם שישמור על התחרות.

נסביר כי לגולן יש רישיון של מפעיל סלולרי שלו יש חובות ודרישות אחרות ממה שיש למפעיל וירטואלי, הן בהיקף דמי הרישיון, הערבויות, הבעלות על תדרים וכו'. 019 מובייל טוענת שיש לה את כל המשאבים הדרושים כדי לעמוד בדרישות משרד התקשורת.
אמיר לוי משרד האוצר 019 טלזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד