י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הסבא שינה את השם - ולבתו נולדה בת אחרי 15 שנה

אחרי 15 שנה זכו בני זוג מקייב בבת • הסבא משוכנע שהנס התחולל בזכות שינוי השם, האב בטוח שזה בזכות הצדיק

הסבא שינה את השם - ולבתו נולדה בת אחרי 15 שנה

סיפור מרגש: בני הזוג הרב משה חיים בנימין ורעייתו ציפורה גוטפרב מקייב שבאוקראינה, חבקו היום (א) בת, אחרי 15 שנה.

מאחורי הלידה המרגשת גם סיפור מרתק: הסבא הוא החוקר התורני הרב (משה) אייזיק בלוי, אחת הדמויות הססגוניות בירושלים. לפי סגולת רבי יהודה החסיד, עדיף שלא יהיה לחתן ולחמיו אותו שם. לפיכך, הרב בלוי, נפרד משמו 'משה' משום שגם חתנו קרוי משה.

הסבא עצמו משוכנע שזה מה שהביא את הישועה לבני הזוג. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר כשהוא נרגש: "השם כל יכול, אף אחד לא התייאש ובגלל שינוי השם הוא נולד. לפני עשרה חודשים הורדתי את השם משה, כך אני וחתני לא באותו שם והנזק ירד, ובזה תיקנתי. ובזכות זה נולד להם הבת".

לסיום אומר הסבא הנרגש "מדובר פה בנס כפול, כי הלידה המרגשת נערכה בארץ ולא במקום זר באוקראינה".

אבי הבת עצמו הרב גוטפרב תולה בשיחה ל'בחדרי חרדים' את הישועה בעניין אחר: "אני גר באוקראינה שלשם נסענו לשליחות. לפני שבע שנים אמרו לי לנסוע לקברו של רבי משה מאולבסק המכונה רבי משה לודמריר - הבן של רבי שלמה מקרלין. לפני שנה וחצי נסעתי עם מניין וזה לא קרה, אז אחד אמר לי לנסוע עם האשה ביחד ולפני עשרה חודשים, נסעתי עם חסידי קרלין. היו שם תפילות עם בכיות. אחר כך נסעתי לשבת באומן וראינו את הישועה".

"אני באמת רוצה להודות לעסקן ואיש החסד ר' חונה דייטש ולר' יעקב חייים מילר שארגנו את הנסיעה. אני יכול לספר על כמה זוגות שהגיעו לשם והם מחכים בסיעתא דשמיא לזרע של קיימא".

לסיום אומר אבי הבת הנרגש: "אני רוצה לומר אין ייאוש בעולם כלל ואני הולך עם דברי רבי נחמן כל הזמן - שאסור להתייאש. אני רוצה גם להודות לכל האנשים שהתפללו והודו ושימשיכו להתפלל שהקב"ה יעזור הלאה".
משה בלוי סיפור מרגש לידה קייב צוואת רבי יהודה החסיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד