ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ראיון מארגניטינה: "הציבור כאן בהלם מוחלט - מעולם לא קרה דבר כזה"

הרב אליהו יצחק המרה, ר"מ בישיבת 'חפץ חיים' וממקורבי הרב שמואל אריה לוין שהותקף בשבת - ל'בחדרי': "אנו בפחד מטורף, בשביל לתקוף את הרב, היו צריכים לפרוץ את דלת הבנין והבית" • "עשרות אנשי ציבור ורבנים גינו את הרפורמים, להם מיוחסת התקיפה"

הרב המרה
הרב המרה

 

"אנו חיים בפחד נורא", כך אומר ל'בחדרי חרדים', הרב אליהו יצחק המרה, ר"מ בישיבת 'חפץ חיים' וממקורבי הרב לוין שהותקף בשבת.

בליל שבת האחרון אלמונים פרצו לביתו של ראש ישיבת 'חפץ חיים' הגאון רבי שמואל אריה לוין, ואיימו על הרב ומשפחתו בסכין ואלימות. אשתו הרבנית נפצעה קל.

הרב אליהו יצחק המרה, ר"מ בישיבת 'חפץ חיים' וממקורבי הרב לוין אומר הערב ל'בחדרי חרדים': "הציבור כאן נמצא בהלם מוחלט, אנו בפחד מטורף. צריך להבין שבשביל לתקוף את הרב, היו צריכים לפרוץ את דלת הבנין הנעולה ואת דלת הבית. תקפו כאן אישיות ראשונה במעלתה בהנהגת ארגנטינה היהודית, דבר שלא נעשה כאן מעולם.

"הציבור מפנה אצבע מאשימה כלפי ההנהגה הרפורמית", אומר הרב, "לה קשרים חזקים בממשל הארגנטינאי בשל שורה של הפחדות ואיומים על החיים כלפי בחירי אמיה, כשחציית הגבולות התבצעה בתקיפת הרב והרבנית לוין בליל שבת האחרון. עשרות רבנים בהם הרב הראשי הספרדי הרב יוסף שחבר שליט"א חיזקו את ידי הרב לוין. המצב הביא לתחושת אחדות בקהילות הדתיות ששותפים לגורל עתידה של היהדות בארגנטינה".

המרה מוסיף ל'בחדרי חרדים': "קיימנו היום ישיבת התייעצות עם גורמים בכירים בקהילה היהודית, באווירה של מתח. הוחלט שלא יהיה מצב שאנו נשב למשא ומתן אם הרפורמים. ובמיוחד לא אם הרבאים והעסקנים שפנו לבית המשפט, ונחשדים כמי ששלחו את התוקפים בליל שבת לבית הרב לוין.

"בישיבה קבלו על כך שהמדיה התקשורתית נמנעת להגיש את דברם של בני הקהילה הדתית בלחץ הממשלה. אך במהלך הישיבה טילפנו גם רבאים ועסקנים מהקהילה הרפורמית כדי להביע שאט נפש מהתקיפת הרב לוין. הם הביעו חשש מהשלכותיה. בישיבה הכללית שתתקיים ביום רביעי הקרוב יקבעו דרכי הפעולה בכל הנוגע למועד וצורת הבחירות".

תוך כך, בכירי ארגון אמי"ה, ארגון הגג של יהודי ארגנטינה, התכנסו במעונו של הרב שמואל אריה לוין ודנו בהשלכות התקיפה בליל שבת והתגובה לה. במהלך הישיבה צויין המחדל המשטרתי. היו שטענו שהמשטרה במכוון לא נענתה לתלונה של אחד השכנים שהתקשר למשטרה המקומית בטלפון ודיווח על התקיפה.

הוחלט שהארגון יזמן ביום רביעי הקרוב את נציגי הקהילות בארגנטינה, דתיים ושאינם דתיים על מנת להציג בפניהם את גירסת המפלגה הדתית וכשרות פעולותיה בבחירות האחרונות. בנוסף לכך, תפעל הנהלת אמי"ה במישור החוקי על מנת לענות על תביעתם של הרפורמים על ליקויים בספר הבוחרים.

עשרות רבנים וראשי קהילות עלו למעונו של הרב שמואל אריה לוין במהלך היום על מנת להביע תמיכה והזדהות במלחמתו בנסיון השתלטות הרפורמים על הקהילה היהודית. הם אמרו לרב: "זו לא דרכינו".

הרב לווין אלימות ארגנטינה רפורמים בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד