כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הרב עם הלב הענק: אוכל פסח עם מומרים

לא רק את יאיר לפיד מקרב הרב גרוסמן, כי גם את יובל שטייניץ, אוכל פיתות בפסח לתיאבון, מקרב ומחבק בעבותות של אהבה • עורך 'בקהילה' תוהה: מי אתם לבלרים קטנים שתגידו 'לא' ללב הענק של היהודי הגדול הזה

הגר"ד גרוסמן ויאיר לפיד
הגר"ד גרוסמן ויאיר לפיד

נכון, יאיר לפיד לא צדיק גדול. אולי אפילו רשע קטן. נכון, יאיר לפיד מחפש הכרה אצל חרדים, אולי אפילו חושב על יום שהוא יהיה ראש ממשלה של כ-ו-ל-ם. את האמת? אין הרבה בסביבה שיכולים כמוהו. ששש. לא יפה לומר. חרם, הפגנה, לא חשוב על מה.

אבל מי אתם, לבלרים קטנים וחצופים, שתבואו להביע דעתכם לאיש שחוגג כמעט שבע עשורים של קירוב; לרב שלימד את העם וויתור מהו, כיבוד אב עד כמה; האדם שייסע ויטוס לכל מקום בעולם עבור נשמה אחת אותה ניתן להציל; היהודי שגאל, פדה ושיחרר מאות נפשות מכבלי מאסרן והביא רווחה, גאולה ופדות להם ולבני משפחתם. לו תגידו דעה?

אם חשבתם שרק את יאיר לפיד הוא מקרב, טעיתם ובגדול. גם את אבא שלו ה'שייגעץ' טומי, הוא קירב בעבותות של אהבה. גם את שולמית אלוני טפו טפו הוא קירב. יש לו קודים אחרים ממה שאנחנו רגילים. הוא לא בפוליטיקה, הוא גם לא חושב על זה. הרב גרוסמן מקדש שם שמים ברבים מזה כשבעים שנה.

יאיר לפיד לא צדיק. בכלל לא. הוא רדף את החרדים בקדנציה הקודמת שלו והצר את צעדיהם. מגיע לו עשרת המכות ואולי אף יותר. ואת זה עושים לו הנציגות החרדית, מכל הלב. השר ליצמן בראשם שמנער אותו כנער אבק מדש חליפתו ובורח מפניו כמפני ג'אנק פוד.

אבל יש יאיר לפיד אחר, לא פוליטיקאי. לפיד שהיה שותף ל'חג שבע' לפני עשור ושניים. הנה שניהם על המרקע. לפיד והרב גרוסמן צעירים בעשרים שנה. הם מבינים איש את רעהו, יש ביניהם כימיה. הרב גרוסמן כובש ומחבק. יאיר לפיד נופל בפניו שדוד, כנוע. ולא רק לפיד, גם ליברמן, עוכר ישראל ידוע. גם שטייניץ, זולל פיתות לתיאבון ידוע בעצם חג הפסח. וגם וגם וגם.

יקום עכשיו מי שיקום ויגיד דעה לרב גרוסמן? נו, באמת. מי אתם שתגידו 'לא' ללב הענק הזה?! ואיפה הייתם כשהיהודי הזה קיבל את כל מאות ילדי העלייה מברית המועצות? כולם ברחו והוא הכניסם בצל קורתו. איפה הייתם כשהוא בחר להעניק מזון לאלפי משפחות בישראל? כולם נאלמו דום והוא בחר לעבוד ולמלא להם את המקררים. איפה הייתם כשפתח מוסד מיוחד בכפר 'זוהרים' עבור הילדים הנחשלים בציבור החרדי? "הם לא נושרים, הם מחוברים" הוא טוען בכל רגע. ואיפה הייתם כשהוא דאג ודואג למאות משפחות מאנ"ש מאופקים, מתפרח, מאשדוד ומכל הארץ ללימוד פרנסה כדי שיוכלו לכלכל את עתידם בכבוד, בנחת ובהיתר?

אז איבדתם את הלשון ואת המקלדת. לא היה לכם מילה לומר, לא בגנותו ובוודאי לא בשבחו. אולי גם התביישתם, כי הוא עושה את מה שמוטל על כולנו. שליח צבור של העם היהודי בישראל ובתפוצות ומקדש שם שמים בהליכותיו בכל מקום שהוא. רק עכשיו אתם יודעים לבקר. נו נו. הוא ימשיך לחבק, לאהוב, לבנות, לעזור ולשמח יהודים. ואתם תמשיכו לבקר, לרטון, לקנא ולצעוק גיוואלד.

חג פסח כשר ושמח לכם יהודים.
יאיר לפיד יובל שטייניץ פסח חמץ הגרד גרוסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד