י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השב"כ נגד נתניהו ויעלון: מתנגדים לעצמאות פלסטינית בגדה

ראש הממשלה ושר הביטחון מקדמים יוזמה חדשה לפיה מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית יקבלו סמכויות נרחבות בשטחי הגדה המערבית, ומי שמתנגד לכך בחריפות הוא לא פחות מאשר שירות הביטחון הכללי • "יגביל את תנועת צה"ל"

שוטרי הרשות הפלסטינית, צילום: עבד רחים חטיב
שוטרי הרשות הפלסטינית, צילום: עבד רחים חטיב

שירות הביטחון הכללי שיגר חוות דעת מסווגת לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון יעלון, לפיה הוא מתנגד לכוונה להעניק עצמאות יתר לרשות הפלסטינית בשטחי הגדה, שתחזיר את האזור למצב שקדם לאינתיפאדה השנייה.

את המידע חשפו ברק רביד וחיים לוינסון בהארץ. על פי בכירים בישראל, בחודשים האחרונים מתנהלים מגעים מתקדמים בין ישראל לרשות הפלסטינית על מנת להעניק לרש"פ סמכויות נרחבות יותר בחלק משטחי הגדה המערבית - בשטח A, שעל פי הסכם אוסלו אמור להיות בפיקוח הרשות הפלסטינית בלבד.

מי שלא שבע רצון מהמגמה הזו, שעליה אמונים נתניהו ויעלון, הוא השב"כ, שעל פי הדיווח העביר מסמך מפורט המתנגד לסמכויות הללו, ורואה בהם פגיעה ביטחונית קשה. על פי השב"כ, הבנות כאלה יצרו מצב חדש ביהודה ושומרון שיקשה על תנועת צה"ל, וימנע סיכול פיגועים.

רק אתמול, יום ראשון, נפגשו שוב צוותי המשא ומתן משני הצדדים - מהצד הישראלי המתפ"ש (מתאם הפעולות בשטחים) פולי מרדכי ואלוף פיקוד מרכז רוני נומה, עם עמיתיהם הפלסטיניים, שבראשם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסין א-שייח וראש המודיעין הכללי מאג'ד פרג'.

המשא ומתן בין הצדדים נגע להצעת ישראל להעניק סמכויות נרחבות יותר למנגנונים הפלסטיניים בגדה. ומתנהל עקב דרישה פלסטינית חד משמעית בנושא.

הדד ליין אותו הציבו הפלסטיניים - ועידה שתיערך מחר בבריסל, לא מקלה על המשא ומתן, שגם ככה עומד בפני בעיות מהותיות. בינתיים, כך על פי הדיווחים, ישראל שוקלת שינויים התחלתיים בהיקף הצבת הכוחות בשטחים המדוברים רק לתקופה קצרה, בכדי לבחון את המשמעות.

בשב"כ ובמשרד ראש הממשלה לא מכחישים את עמדת הארגון העומדת בניגוד לדעתו של נתניהו. "עמדת שב"כ בנושאים מדיניים רגישים מוצגת מול דרג מדיני ולא באמצעות התקשורת", מסרו בשב"כ בתגובה לחשיפה. ובלשכת ראש הממשלה מסרו - "צה"ל שומר וישמור תמיד על חופש פעולה בכל מקום, שייקבע על פי הצרכים המבצעיים. מדיניות זו לא תשתנה ותימשך גם בעתיד".

הגדה המערבית בוגי יעלון נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד