י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אסיר מסוכן לא יזכה לשחרור מוקדם

ארדן הורה - לא ניתן יהיה לשחרר מנהלית אסירים המהווים סכנה לשלום הציבור לקראת תום תקופת מאסרם

אסיר מסוכן לא יזכה לשחרור מוקדם

המשרד לביטחון הפנים הפיץ היום (ב') את תזכיר החוק לתיקון פקודת בתי הסוהר, שמקדם השר לביטחון הפנים ארדן, המעניק לנציב שירות בתי הסוהר סמכות למנוע שחרור מנהלי של אסיר לקראת תום תקופת מאסרו, במידה והוא מהווה סכנה לשלום הציבור.

התקנה החדשה עומדת בניגוד למצב כיום ולפיו אם עלה מספר הכלואים על התקן המותר ישוחררו אסירים, לפי הזמן שנותר לריצוי עונשם. כיום, במידה ומתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר נמצאים בתפוסה מלאה, יש לנציב שב"ס סמכות לשחרר מנהלית באופן גורף אסירים שנותר להם מספר שבועות מצומצם לסיום ריצוי עונשם - ללא אפשרות חוקית לבחון את מידת מסוכנותו של כל אסיר באופן פרטני, וכפועל יוצא מכך למנוע את שחרורו.

כיוון שאין כיום לנציב שב"ס סמכות חוקית למנוע שחרור מוקדם של אסיר בעל מסוכנות, יזם השר ארדן את התיקון לחוק שיאפשר לנציב שב"ס להפעיל שיקול דעת ולמנוע שחרור מנהלי מוקדם של אסירים בעלי מסוכנות, על מנת לשמור על שלום וביטחון הציבור.

השר ארדן: "המצב האבסורדי שקיים כיום שבו אסיר בעל מסוכנות משתחרר מהכלא טרם סיום ריצוי מאסרו ללא אפשרות למנוע זאת חייב להשתנות. עלינו להבדיל בין אסירים לקראת שחרור שאינם מהווים סכנה לשלום הציבור, לבין כאלה שנוכחותם מחוץ לכותלי הכלא עלולה לסכן את הציבור".

בהתאם להצעת החוק, נציב שירות בתי הסוהר לא יורה על שחרור מנהלי של אסיר אם קיבל חוות דעת מהגורמים המוסמכים (שב''ס, משטרת ישראל, רשויות ביטחון) שקובעת כי קיים חשש ממשי ששחרורו יגרום לפגיעה בביטחון המדינה או בשלום הציבור.
שחרור מוקדם גלעד ארדן שב''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד