כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ה'אמרי חיים' קרע מכתב של אביו בגלל מחלוקת

לרגל היארציט של ה'אמרי חיים' זיע"א, ערך האדמו"ר מויז'ניץ טיש וסיפר על שנאת המחלוקת של זקנו

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר

יום היארצייט של האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל צויין אתמול (ט' ניסן) בחצר חסידות ויז'ניץ, אצל נכדו האדמו"ר מויז'ניץ שעורר בטיש על גודל מעלת השלום.

האדמו"ר הרחיב בדברות הקודש בענין מידת השלום של זקינו בעל האמרי חיים זי"ע, שלא הוציא מדיבורו דברים שהיו יכולים לפגוע באחר, וכמו כן לחם נגד בעלי מחלוקת ובעלי גאווה.

האדמו"ר הקריא מכתב מה'אמרי חיים' זצ"ל בו כתב "אני שונא את המחלוקת שנאת מוות ואני מוחה נגד מחרחרי ריב ואכה על קדקודו בכל עת ורגע בלי פחד".

בנוסף סיפר האדמו"ר שהסבא קדישא האהבת ישראל כתב מכתב לאחד, והאמרי חיים ראה שיכול לצאת מהמכתב הזה מחלוקת והוא קרע את המכתב של אביו.

במהלך היום עלה האדמו"ר לציון זקנו באוהל אדמו"רי בית ויז'ניץ - שם קרא את הקויטלא'ך של נכדי האדמו"ר זצ"ל ובירך את כל התורמים: "השם יעזור שכל היהודים זאל האבן געפולט אלעס גוט ויצליחו בגשמיות וברוחניות. השם יעזור שיהיה השפעות טובות, נחת מהילדים וגוטע שידוכים אסאך מזל זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל".

ביציאה מהאוהל תרם האדמו"ר 600 ש"ח לטובת פדיון נפש לאיגוד מוסדות ויז'ניץ וכן תרם למוסדות אחיו 'מרכז חסידי ויז'ניץ', וביציאה מבית החיים לאחר שנטל את ידיו נתן כסף לשומר ובירכו וכן תרם לישיבת אמרי חיים.
ויזניץ האמרי חיים שלום תרומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד