י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מקלב: "נפעל להורדת אחוז החסימה. יתכן ונרוץ עם ש"ס"

יו"ר ועדת המדע ח"כ אורי מקלב התייחס למאבק הפנימי של 'דגל התורה' מול 'אגודת ישראל', והבהיר כי כל האופציות על השולחן - כולל אפשרות של ריצה נפרדת בבחירות הקרובות או חבירה לש"ס וריצה משותפת • תקף גם את הפלג הירושלמי

ועידת דגל התורה. צילום: שוקי לרר
ועידת דגל התורה. צילום: שוקי לרר

מאבקה של 'דגל התורה' בייצוג הלא הוגן לטענתה בתוך 'יהדות התורה' נמשך: בצל המהלכים לקראת מפקד פנימי, אמר אמש (א) ח"כ אורי מקלב כי דגל התורה תקדם תיקון חקיקה שיוריד את אחוז החסימה, כדי שתתאפשר ריצה נפרדת של דגל התורה ושמירת כל האופציות על השולחן. את הדברים אמר מקלב בפאנל שנערך בנופשון על ידי ארגון 'יד על הלב'.

לדברי ח"כ מקלב "אנחנו בדגל התורה לא חוששים ללכת בנפרד, זה לא איומים", מקלב הוסיף כי "לא מופקע שנלך יחד עם ש"ס", אפשרות שפורסמה לראשונה במהלך ימי ועידת דגל התורה ב'בחדרי חרדים'.

מקלב התייחס לבחירות בירושלים ואמר כי "דגל התורה לא הייתה מוכרת את העיר תמורת מגרש ותפקידים של סגן ראש העיר", מקלב גם רמז לתמיכת חלקים במגזר החרדי במועמדותו של ניר ברקת בבחירות לראשות העיר ירושלים.

בהמשך התייחס לאפשרות של הרחבת הממשלה ואמר כי הסיכוי היחיד של הרחבת הממשלה, הוא במקרה ןיו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג יסתבך בעקבות החקירה הפלילית נגדו והמפלגה תתפצל.

כזכור, בדיון סוער שנערך לפני שבועיים ביום רביעי בועידת דגל התורה בחפץ חיים, שאורגנה על ידי מזכ"ל המפלגה יעקב אשר, הכריז יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני כי "דגל התורה תמליץ לגדולי ישראל לצאת למפקד גדול כדי להוכיח את כוחה".

לדברי ח"כ גפני, "אנחנו ניכנס לגדולי ישראל ונגיד להם שזאת ההמלצה שלנו, וכמובן שנעשה מה שיראו לנו ונציג להם את הנתונים - לפני שנביא את זה לאגודת ישראל. במידה ונקבל את ההוראה הזאת ואגודת ישראל לא תשתף פעולה, אנחנו עושים את המפקד. נגיע לבחירות ונדע איפה אנחנו עומדים, כמה מצביעים יש לדגל התורה".

גפני הוסיף: "אני מאוד מקווה, ואנחנו קוראים להם לשתף פעולה עם הנתון הזה, שהוא הנתון הנכון ביותר. אם יש אצלם מישהו שאומר שהנתון לא נכון - אני מזמין אותם לשולחן שיביא נתונים אחרים. אלו הנתונים של יהדות התורה מהבחירות הקודמות.

"ועידת דגל התורה החלה במפקד שיוצג בפני גדולי ישראל ולאחר שנקבל את הסכמתם נפנה לאגודת ישראל לשיתוף פעולה, בכל מקרה אם ההוראה של גדולי התורה תהיה תשובה חיובית - אנחנו במסלול של מפקד בתוך דגל התורה", חזר גפני והצהיר.
אורי מקלב מפקד חברים דגל התורה ריצה עצמאית אחוז החסימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד