כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פצוע האוטובוס: "היו שני פיצוצים - ואנשים עפו מצד לצד"

עקיבא אשר, נער שנפצע בפיצוץ האוטובוס בראיון מבית החולים שערי צדק ל'בחדרי חרדים' מספר כי היו שני פיצוצים: "זה היה מחזה מחריד. האדם שישב לידי ירד לו המון דם עד שהוא התמוטט ואיבד את ההכרה עלי"

צילום: נתי שוחט, פלאש90
צילום: נתי שוחט, פלאש90

 

"מה שראיתי היה מחריד", כך אומר עקיבא אשר (13), צעיר שנפצע בפיגוע באוטובוס היום (ב) בירושלים, בראיון ל'בחדרי חרדים'.

עקיבא אשר, בראיון ממיטת חוליו בבית החולים שער צדק מספר ל'בחדרי חרדים': "עליתי לקו אוטובוס 12 מביתי לכיון קניון מלחה. כשהאוטובוס הגיע לרחוב משה ברעם, לפתע נשמע פיצוץ אדיר ולאחריו עוד פיצוץ אדיר, חשבתי שמדובר בפיגוע.

"ראיתי אדם שהרגליים שלו נחתכו לגמרי, הייתה ילדה שכל הגוף שלה נפגע, זה היה מחזה מחריד. האדם שישב לידי ירד לו המון דם עד שהוא התמוטט ואיבד את ההכרה עלי.



"אנשים עפו מצד לצד באוטובוס, אנשים היו בהיסטריה נוראה, צרחו ובכו יחד. היו גם אנשים שנפצעו קל. היו ניסים.

"היו בערך 20 איש באוטובוס", הוא מספר, "אני והנהג הצלחנו לברוח יחד בריצה מהדלת הקדמית. אני נפצעתי קל וב"ה אני מרגיש מצויין, ניצלתי בנס בזכות הציצית שלי. מקווה שאשתחרר הביתה בשעות הקרובות".

 

עקיבא אשר בבית החוליםצילום: עקיבא אשר בבית החולים

עקיבא אשר בבית החולים


לפי הודעת המשטרה, מבדיקה מקצועית של חבלני המשטרה עולה כי התפוצץ מטען בחלקו האחורי של האוטובוס שגרם לפציעה של נוסעים ושריפה של האוטובוס. בנוסף נפגעו אוטובוס נוסף ורכב פרטי שהיו בסמוך. לפי החשד כרגע, אדם שישב מאחורי האוטובוס ונפצע קשה הוא שהחזיק את המטען.

מזירת האירוע פונו ע״י מד״א 21 נפגעים, מהם 2 במצב קשה, 7 במצב בינוני והיתר באורח קל.

לשערי צדק פונו עד עתה 10 מנפגעי האירוע בצומת פת: 1 עם פציעה קשה מאוד בגפיים וכוויות בחלקי גופו, מנותח בדקות אלה. 2 פצועים באורח בינוני. האחד בחדר נתוח והשני אמור להכנס לחדר נתוח בשעה הקרובה. יתר 7 הנפגעים באורח קל.

מרגע הדיווח על האירוע הוקפצו כוחות רבים לזירה ובצד פעולות הצלה וחילוץ נפגעים מהזירה הוחל בחקירה נמרצת ומשולבת הכוללת -חוקרים, חבלנים וטכנאי מז״פ ביחד עם חוקרי כב״ה על מנת לנתח ולהבין את טיב ומאפייני האירוע.

ניצב יורם הלוי מפקד משטרת ירושלים בתגובה על הפיצוץ בירושלים: "אנו בודקים מי הניח את המטען ומה מקורו. לא יודעים על התראה ממוקדמות סביב המטען. נבדקות כל האפשרות".

חמאס מברך על הפיגוע ורואה בו ״תגובה טבעית לפשעי הכיבוש הישראלי ותגובה להוצאות להורג ולחילול מסגד אל אקצה״.

פיצוץ אוטובוס פיגוע מחבל ירושלים פצוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד