א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

נתניהו: "נגיע למי שהכין את מטען החבלה"

ראש הממשלה נתניהו הגיב לפיגוע היום והבטיח להגיע למחבלים על פרשת החייל בחברון: "מקווה שתימצא הדרך לאזן בין המעשה לבין ההקשר הכולל של האירוע"

צילום: מאיר ועקנין, פלאש90
צילום: מאיר ועקנין, פלאש90

התגובה הפוליטית: "נגיע למי שהכין את מטען החבלה", כך הצהיר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתגובה לפיגוע בירושלים.

"אחר הצהריים בירושלים התלקחו שני אוטובוסים בפיגוע טרור, ואני שולח איחולי החלמה לפצועים", אמר, "אנחנו נאתר מי הכין את מטען החבלה הזה, אנחנו נגיע למשלחים, אנחנו גם נגיע למי שעומד מאחוריהם. אנחנו נבוא חשבון עם הטרוריסטים הללו. אנחנו מצויים במאבק מתמשך נגד הטרור, טרור של סכינים, טרור של ירי, של מטענים, של טילים וגם טרור של מנהרות.



"אני מבקש לומר לכם שישראל השיגה הישג גדול במאמץ לאיתור מנהרות הטרור. בממשלה הקודמת, אני הנחיתי את צה"ל ואת מערכת הביטחון למצוא פתרון לאתגר הזה, ששום מדינה בעולם לא פתרה אותו. המאמץ הזה נמשך ביתר שאת בממשלה הנוכחית, אנחנו משקיעים בכך משאבים גדולים וצה"ל מקדיש לכך את מיטב כשרונו ומרצו. סיכול המנהרות הוא יעד ראשון במעלה שלי, של שר הביטחון, של הרמטכ"ל, של צה"ל והשב"כ ואנחנו נמשיך להקדיש לו את כל המאמצים הדרושים.
כפי שפיתחנו מערכת כיפת ברזל אווירית, אנחנו מפתחים עכשיו מערכת כיפת ברזל תת קרקעית.
יש כאן פריצת דרך חשובה מאוד, אבל לפנינו עוד כברת דרך.

"לפני שנתיים, במבצע צוק איתן, הנחתנו על החמאס מכה חסרת תקדים, אני רוצה להאמין שהמסר הזה נקלט אצל החמאס, אבל אם החמאס יעז לתקוף את חיילינו, את אזרחינו או את יישובינו, הוא יספוג מהלומה בעוצמה גדולה עוד יותר. בכל מקרה, איננו יושבים בחיבוק ידיים ואנו עושים את כל הדרוש לשמור על ביטחון ישראל. הכוח שלנו הוא באחדותנו, יש לנו מדינה אחת וצבא אחד וצריך לשמור על שניהם".

נתניהו התייחס גם לפרשת החייל בחברון, ואמר: "אני מבקש לומר לכל הציבור, הנמיכו את הלהבות. צבא ההגנה לישראל מגבה את חייליו. בחינת האירוע תעשה בשיקול דעת ובאחריות. בהכירי מערכת השיפוט הציבורית, או יותר נכון הצבאית, אני בטוח שבית הדין יתחשב בכל נסיבות המקרה. החיילים שלנו אינם רוצחים, הם פועלים נגד רוצחים. גם כשחייל טועה, אני מקווה שתימצא הדרך לאזן בין המעשה לבין ההקשר הכולל של האירוע".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיב: "תפילותינו נתונות להחלמת פצועי מתקפת הטרור המטופלים בשעה זו בבתי החולים בירושלים. ביום שכזה, אשר בבוקרו נחשפת, בזכות פעילות כוחות הביטחון המסורים, מנהרת תופת בדרום הארץ, ובערבו אנו מבהילים אזרחים ששבו משגרת יומם אל בתי החולים, ברור לכולנו כי מאבקנו בטרור לא יפסק. נרדוף ונשיג כל מבקש רעתנו עד אשר יובטח השקט".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן הגיב: "הפיגוע זה מלמד אותנו את מה שאמרתי פעמים רבות בימים האחרונים. אמנם זיהינו מגמת ירידה, אך היה ברור כל העת שלקראת חגי ניסן, כשיש לנו יותר מבקרים בהר הבית, כשיש יותר הסתה ברשתות החברתיות בקרב הרשות הפלסטינית - היה ברור שיהיו פיגועים. לכן נערכנו בכוחות מתוגברים גם לתרחישים, כפי שלצערנו התרחש הערב. אנו ממשיכים לקרוא לעירנות הציבור".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה הגיב: ״אני מגנה בתוקף את הפיצוץ הערב בירושלים, שבו נפגעו אזרחים רבים. פגיעה באזרחים היא פסולה, והיא גם מזיקה למאבק הפלסטיני הצודק לסיום הכיבוש. ממשלת נתניהו מזינה את מעגל הדמים, וניזונה ממנו. הייאוש הוא קרקע פוריה לטרור. רק הסדר מדיני יביא לביטחון לשני העמים״.
מחבלים טרור נתניהו עזה חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד