ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

טד קרוז וברני סנדרס פונים לחרדים ביידיש

דריכות בניו יורק, לקראת פתיחת הקלפיות במירוץ הפריימריז לנשיאות ארה"ב • המועמדים פתחו בקמפיין יידיש לציבור החסידי

קמפיין ביידיש. טד קרוז
קמפיין ביידיש. טד קרוז

המתמודדים לנשיאות בקמפיין בחירות נואש באידיש: עיני ארצות הברית כולה נשואות לבחירות לפריימריס נשיאות ארה"ב שתתקיימנה מחר (ג) בניו יורק.

תוצאות הבחירות בניו יורק יהיו בעלי משעות מכרעת לגבי מועמד המפלגות השונות לנשיאות, והמועמדים מחזרים אחרי הציבור הדתי והחרדי בעיר.

מספר היהודים המתגוררים בניו יורק הוא כמליון וחצי, כאשר אחוז גבוה מהם הם אורתודוקסים.

המועמדים מחזרים אחר הציבור החרדי באמצעות קבלני הקולות החרדים שגייס כל אחד מהמועמדים. כך למדו המועמדים השונים לפלח את הציבור החרדי בניו יורק ולפנות אל כל קבוצה בהתאם ל"אני מאמין" שלה.

המועמד היהודי המצטייר כאנטי-ציוני, ברני סנדרס יצא בקמפיין פרסום בשפת האידיש, בו הוא פונה אל ציבור חסידי סאטמר הקיצונים ואל הנטורי קרתא. בפוסטרים שפורסמו ברחבי שכונת ויליאמסבורג ובורו פארק נאמר בין היתר: "עסקנים אינטרסנטים חרדיים תוקפים את מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, בערני סנדרס, וקוראים לא להצביע עבורו, הסיבה האמיתית היא בגלל שסנדרס מסרב להשתחוות לקיצונים הציונים הימנים, ובגלל שהוא לא מסכים עם הפוליטיקה הרדיקלית של נתניהו שר"י (שם רשעים ירקב).

גם טד קרוז, בעבר השני של המתרס הרפובליקני, יצא בקמפיין פרסומי באידיש, בו נאמר כי "המועמד לנשיאות טד קרוז הוא הראשון והיחידי מאז הנשיא רייגן שמאמין שהשם הוא זה שיכריע מי יזכה בנשיאות ארה"ב, ולכן הוא בטוח שיזכה בבחירות".





ברני סנדרס אידיש קמפיין ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד