י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ניו יורק: בכיר ב'השומרים' נעצר בחשד לשוחד לשוטרים

בכיר בארגון השומרים הניו יורקי, חשוד ששיחד קציני משטרה בכירים במיליון דולר, עבור רשיונות לנשק

ניו יורק: בכיר ב'השומרים' נעצר בחשד לשוחד לשוטרים

מהלומה לארגון השומרים בניו יורק. בכיר בארגון השומרים נעצר בחשד למתן שוחד לקציני משטרה. שלושה מהם הושעו.

התפתחות בפרשת השוחד של אנשי עסקים חרדים בניו יורק, לבכירי המשטרה. משטרת ניו יורק עצרה את שעיה (אלכס) ליכטנשטיין בן ה-44 מבכירי ארגון השומרים,

ליכטנשטיין שנעצר בשבת בביתו, הובא היום (ב) לבית משפט הפדראלי בחשד לשוחד וקשירת קשר להפעלת תרמית. ליכטנשטיין לפי החשד הציע סכום של ששת אלפים דולר תמורת אישור רשיון נשק, לבכיר במשטרה, שהקליט את ליכטנשטיין, והלשין עליו.

בהקלטה נשמע ליכטנשטיין מסביר לבכיר במשטרה כי הוא זקוק לעזרתו, כי המשטרה נוהגת לסרב לרשיון נשק, בגלל "סיבות מטופשות".

עיתון ה"ניו יורק דיילי ניוז" המדווח על הפרשה אומר כי ליכטנשטיין חשוד שבמשך שנים נהג לשחד בכירים במשטרה שבתמורה אישרו לו רשיונות להחזקת נשק לכ-150 חרדים,

ליכטנשטיין חשוד כי העביר כמליון דולר עבור הרשיונות ונהג לגבות עבור זירוז הליכים לאישור החזקת נשק סכומים שנעים בין חמשת אלפים דולר לעשרים וחמש אלף דולר. זמן משוער לקבלת רשיון הוא שנה מאז הגשת הבקשה. בעקבות הפרשה, הועברו שלושה בכירי משטרה שהיו עימו בקשר, לתפקידים זוטרים.

מעצרו של ליכטנשטיין מגיע שבועיים לאחר מעצרו של איש העסקים יונה רכניץ, בנו של איש העסקים בובי רכניץ-בן דודו של ר' שלמה רכניץ. רכניץ נעצר לאחר חקירה בה התברר כי שיחד קציני משטרה בכירים באמצעות מימון חופשות מפנקות באיים הקריביים ובישראל, תמורת העלמת עין מעסקי המשקאות החריפים, שבבעלותו.
משטרת ניו יורק ארהב השומרים נשק שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד