י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פסק הרב וואזנר: "לא לעשן סיגריות עם חמץ"

מתברר: הנושא ההלכתי האקטואלי עלה על שולחנו של ה'שבט הלוי' זצ"ל, שנקט לחומרא בסיגריות שיש בהן רכיבי חמץ

ה'שבט הלוי' זצ''ל. צילום: משה גולדשטיין
ה'שבט הלוי' זצ''ל. צילום: משה גולדשטיין

מידי שנה מתעוררת שאלה העישון בפסח, שהחמירה בשנים האחרונות לאחר שתהליכי הייצור של הסיגריות הפכו מורכבים ומשולבים ברכיבים שונים, שקיים חשש של ממש למעורבות חמץ בהם.

בשנים האחרונות גברה המודעות לנושא, יש שהקפידו לחפש סיגריות שזכו לכשרויות שונות והיו שנמנעו לחלוטין מעישון בימי חג הפסח. מידי שנה גם פורסמו הכרעותיהם ההלכתיות של רבנים ופוסקים שונים בנושא.

מתברר שהגר"ש הלוי וואזנר זצ"ל, בעל 'שבט הלוי' ופוסק הדור החסידי שנפטר בדיוק לפני שנה - בפסח אשתקד - התייחס לנושא אף הוא.

בספר 'פלגי מים', המברר את הנידון ההלכתי המורכב, מביא המחבר: "וכשהייתי אצל הגר"ש וואזנר בחודש שבט תשס"ח לקבל הסכמה על ספרי, שאלתי אותו בענין עישון סיגריות של חמץ בפסח, ואמר לי שמעולם המדקדקים לא עישנו סיגריות שעירבו בהן חמץ בפסח, ודקדקו לעשן סיגריות בלי שום תערובת של חמץ".

גורם המעורה בנושא אומר ל'בחדרי חרדים' כי דבריו של ה'שבט הלוי' זצ"ל משמעותיים במיוחד, "שכן עד כה נושא העישון בפסח נתפס כ'חומרה ליטאית', משהו שרק הבריסקערס מחמירים בו. כעת, עם פרסום דעתו של הרב וואזנר, סביר להניח שנראה גם חוגים חסידיים נרחבים מתחילים להתנזר מעישון במהלך החג".
עישון בפסח סיגריות הרב וואזנר פסק הלכה רכיבי חמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד