י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השופט יכריע את משפטו של רוצח אבו חדיר

לאחר עונשי המאסר הממושכים שנגזרו על שני שותפיו לרצח הנער מוחמד אבו חדיר, יחליט היום בית המשפט בעניינו של החשוד המרכזי בפרשה

יוסף חיים בן דוד, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
יוסף חיים בן דוד, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הבוקר (ג') שופטי בית משפט המחוזי בירושלים יכריעו את דינו של יוסף חיים בן דוד, בן 29 מגבע בנימין, שהורשע ברצח הנער מוחמד אבו חדיר.

כזכור, הנער מוחמד אבו חדיר (16) נחטף ונרצח ביולי 2014 משכונת מגוריו שועפאט במזרח ירושלים על ידי שלושה יהודים. עוברי אורח ניסו לרדוף אחר המכונית, אך איבדו את עקבותיה בגבעה הצרפתית. המשטרה שאיכנה את הטלפון הסלולרי שלו, איתרה לאחר כשעה מהאירוע את גופתו ביער ירושלים‏ כשהיא שרופה.

המשטרה עצרה שישה חשודים. שלושה מהם ביצעו שיחזור של הרצח, והחשודים האחרים שוחררו מחוסר אשמה. ב-22 בפברואר 2016 קבע הפסיכיאטר המחוזי בירושלים כי יוסף חיים בן דוד, הנאשם המרכזי ברצח, אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין. חוות הדעת ניתנה על ידי פסיכיאטר מטעם המדינה - בניגוד לחוות הדעת שהציגו עורכי דינו.

משפטם של יוסף חיים בן דוד ושני הקטינים הנוספים נפתח ביולי 2014. לפי כתב האישום, הם הלמו בראשו של אבו חדיר ושרפו אותו בעודו בחיים, כנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי"ד, בגוש עציון. גופתו של אבו חדיר נמצאה ביער בירושלים. קו ההגנה של הסנגורים היה כי בן דוד, הנחשב לרוח הפעילה מאחורי החטיפה והרצח, לא היה כשיר נפשית בעת ביצוע המעשים.

על פי כתב האישום, לאחר חטיפת הנערים יצאו השלושה, בהובלת בן דוד, לאיתור קורבן לצורך "פעולת נקם", זאת לאחר שרכשו דלק בתחנה צפונית לירושלים. סמוך לשעה 3:00 בלילה הם הבחינו בנער מוחמד אבו חדיר בשכונת בית חנינא. לאחר שווידאו כי מדובר בערבי - הם חטפו אותו לעיני דודו, והכניסו אותו בכוח אל מכוניתם, תוך שהוא מנסה להתנגד.

בשלב זה, לפי האישום, קרא בן דוד לאחד הקטינים "תגמור אותו", והקטין חנק את אבו חדיר בעזרתו של הקטין הנוסף כשהם בתוך הרכב, עד שאיבד את הכרתו. בהמשך, השלושה נסעו ליער בירושלים וכשהגיעו למקום החל בן דוד לבעוט באבו חדיר, שהיה מחוסר הכרה, תוך שהוא צועק את שמות שלושת הנערים שנחטפו. יחד עם אחד הקטינים הוא שפך את הדלק שרכשו קודם לכן לפיו של אבו חדיר, ובן דוד הצית אותו עד שנשרף למוות. השלושה נמלטו מהמקום, שרפו את חפציהם האישיים, ושבו לביתו של בן דוד בהתנחלות אדם, שם על פי כתב האישום החלו לנגן בגיטרה.

שבועות לאחר הגשת כתב האישום, שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים גזרו מאסר עולם על בן ה-17 שהואשם ברצח הנער מוחמד אבו חדיר ביולי 2014, ו-21 שנות מאסר על הקטין בן ה-16.

הרכב של שלושה שופטים - אב"ד סגן הנשיא יעקב צבן, השופט רפי כרמל והשופטת רבקה פרידמן-פלדמן גזרו מאסר עולם ועוד שלוש שנות מאסר על בן ה-17 שרצח את מוחמד אבו חדיר. כמו כן קבעו כי עליו לפצות את משפחתו של הילד מוסא זלום בסכום של 5,000 ש"ח, ואת משפחת אבו ח'דיר בסכום של 30,000 ש"ח.

בעניינו של הקטין השני בן ה-16, בדעת רוב גזרו השופטים עונש של 21 שנות מאסר, ומאסר על-תנאי של שנה. כמו כן נגזר כי עליו לפצות את משפחת אבו ח'דיר בסכום של 30,000 ₪, זאת בניגוד לדעתו החולקת של כבוד השופט רפי כרמל כי גם עונשו של נאשם זה צריך לעמוד על מאסר עולם.

אמו של אבו חדיר הגיבה על ההחלטה לא לגזור מאסר עולם על שני הרוצחים אלא רק על אחד, ואמרה כי "לא נתנו לי צדק בשביל מוחמד". היא פרצה בבכי בבית המשפט וצעקה "הוא רצח את הבן שלי ובית המשפט פישל בעבודתו, הוא קיבל רק 21 שנה. קופחנו, אין דמוקרטיה, איך 21 שנים? אחרי עשר שנים הוא ישוחרר". אני לא אזוז מפה עד שבית המשפט יעשה צדק, בעוד עשר שנים הוא ייצא מהכלא אבל מוחמד לא יחזור לעולם".

חסיין, אביו של מוחמד אבו חדיר, הביע אף הוא את מורת רוחו בנוגע לעונש שנגזר על שני הנערים, ואמר בבית המשפט: "אנו לא מקבלים את גזר דינו של הקטין, אנו נלך לעליון", הצהיר. "על בית המשפט להורות להרוס את ביתם, פחות מזה זה לא מספיק. כשבן 14 רוצח יהודי נותנים לו מאסר עולם. אם אין אפרטהייד וגזענות צריך שיתנו גם לו מאסר עולם ושיהרסו את ביתו".

יוסף חיים בן דוד מוחמד אבו חדיר רצח אבו חדיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד