כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יוסף חיים בן דוד הורשע בחטיפת ורציחת הנער מוחמד אבו חדיר

הנאשם המרכזי ברצח הנער מוחמד אבו חדיר הורשע הבוקר בחטיפה ורצח על ידי שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים • השופטים דחו את טענת ההגנה לאי כשירות נפשית • אביו של אבו חדיר זעק לעברו ביציאה מבית המשפט: "רוצח. כלב"

בן דוד, צילום: פלאש90
בן דוד, צילום: פלאש90

הבוקר (ג') הרשיעו שופטי בית משפט המחוזי בירושלים את יוסף חיים בן דוד, בן 29 מגבע בנימין, בחטיפה ורצח של הנער מוחמד אבו חדיר. הדיון הבא, בשלב הטיעונים לעונש, יתקיים ב-3 במאי.

בגזר הדין אמר השופט, כי בניגוד לטענות ההגנה, "הנאשם לא היה פסיכוטי, הבין את מעשיו ושלט בהם". בצאתו מאולם בית המשפט, פרץ אביו של אבו חדיר בצעקות לעבר הרוצח, וקרא לו "רוצח", ו"כלב".


בן דוד בבית המשפט הבוקר, צילום: בחדרי חרדים

כזכור, הנער מוחמד אבו חדיר (16) נחטף ונרצח ביולי 2014 משכונת מגוריו שועפאט במזרח ירושלים על ידי שלושה יהודים. עוברי אורח ניסו לרדוף אחר המכונית, אך איבדו את עקבותיה בגבעה הצרפתית. המשטרה שאיכנה את הטלפון הסלולרי שלו, איתרה לאחר כשעה מהאירוע את גופתו ביער ירושלים‏ כשהיא שרופה.

המשטרה עצרה שישה חשודים. שלושה מהם ביצעו שיחזור של הרצח, והחשודים האחרים שוחררו מחוסר אשמה. ב-22 בפברואר 2016 קבע הפסיכיאטר המחוזי בירושלים כי יוסף חיים בן דוד, הנאשם המרכזי ברצח, אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין. חוות הדעת ניתנה על ידי פסיכיאטר מטעם המדינה - בניגוד לחוות הדעת שהציגו עורכי דינו.

משפטם של יוסף חיים בן דוד ושני הקטינים הנוספים נפתח ביולי 2014. לפי כתב האישום, הם הלמו בראשו של אבו חדיר ושרפו אותו בעודו בחיים, כנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי"ד, בגוש עציון. גופתו של אבו חדיר נמצאה ביער בירושלים. קו ההגנה של הסנגורים היה כי בן דוד, הנחשב לרוח הפעילה מאחורי החטיפה והרצח, לא היה כשיר נפשית בעת ביצוע המעשים.

"ניסה להטיל את האחריות על קרובי משפחתו הקטנים"
תגובת הפרקליטות להרשעת יוסף בן דוד ברצח אבו חדר: "לאחר שבית המשפט קבע כי הנאשם יוסף בן דוד ביצע את העבירות המיוחסות לו בכתב האישום: רצח, חטיפה לשם רצח, ניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, וניסיון הצתה, היום קיבלו השופטים את עמדת הפרקליטות לפיה הנאשם אינו חולה נפש - והרשיעו אותו בדין.

"בית המשפט קבע באופן ברור וחד משמעי כי בן דוד הוא האחראי והמבצע העיקרי של המעשים המזעזעים שבהם הורשע יחד עם שני קטינים קרובי משפחתו. הנאשם הורשע ברצח נער חף מפשע שחייו נגדעו באחת באכזריות קיצונית ובנסיון לחטוף ילד נוסף- ילד בן שמונה! אותו ניסה לחטוף מזרועות אימו בעת שהלכה ברחוב עם ילדיה הקטינים.

"את העבירות ביצע הנאשם ממניעים אידיאולוגים לאומניים של נקמה, תוך שהוא גורר עימו את קרובי משפחתו קטינים, אשר היו שותפים לביצוע הפשע הנתעב ודינם נגזר לשנות מאסר רבות מאחורי סורג ובריח. למרות חלקו המרכזי של הנאשם שהיה הבגיר בחבורה והראש בתכנון ובביצוע הפשע, ניסה הנאשם להתנער מאחריות ועד הרגע האחרון ביקש לטעון טענות מטענות שונות בנוגע למצבו הנפשי בעת ביצוע הרצח. הנאשם אף ניסה להטיל את האחריות למקרה על שותפיו הקטינים קרובי משפחתו.

"בית המשפט דחה את טענות אלו וקבע כי בן דוד אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין. עוד קבע כי הנאשם היה היוזם, המחולל והמבצע העיקרי של המעשה הנתעב. העונש על מעשה הרצח הוא עונש חובה של מאסר עולם. לעונש זה יתווסף עונש בגין עבירת החטיפה בה הורשע הנאשם. פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו״ד אורי קורב- עמדה בקשר רציף עם בני משפחת אבו חדר למן הרגע הראשון ועדכנה אותם על המתרחש במהלך המשפט".
אבו חדיר בן דוד רצח מוחמד אבו חדיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד