י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בית המשפט הרשיע את ישי שליסל ברצח שירה בנקי

לאחר חודשים של משפט, ללא עורך דין מצידו של ישי שליסל - שסירב לכל ייצוג משפטי ולא הכיר בסמכותו של בית המשפט, הרשיע הצהריים בית המשפט את שליסל ברצח שירה בנקי, ובניסיונות רצח נוספים • העונש יינתן במועד אחר

ישי שליסל, פלאש90
ישי שליסל, פלאש90

בית משפט המחוזי בירושלים הרשיע היום בצהריים (ג') את ישי שליסל, בעבירות רצח בכוונה תחילה, שישה ניסיונות רצח, ופציעה בנסיבות מחמירות. הדיון הבא, בשלב הטיעונים לעונש, יתקיים ב-16/6.

במהלך הקראת הכרעת הדין מתחה השופטת ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה, ואמרה כי ‏"הקלות הבלתי נסבלת בה הצליח הנאשם לחדור אל המצעד היא בלתי נתפסת". שליסל, שסירב לייצוג משפטי לכל אורך המשפט, אמר לעורך דינו כי עמדתו לא השתנתה. להבדיל מבעבר, שליסל לא דיבר היום כלל.

הפרקליטות הודיעה כי היא עתידה לדרוש מאסר עולם לשליסל, בעקבות העבירות החמורות בהן הורשע.


ישי שליסל בבית המשפט עכשיו, צילום: בחדרי חרדים.

"לא עבר תהליך שיקום ומעולם לא הביע חרטה"
תגובת פרקליטות מחוז ירושלים להרשעת ישי שליסל: "בית המשפט הרשיע היום את ישי שליסל בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום: רצח בכוונה תחילה, שישה ניסיונות רצח ופציעה בנסיבות מחמירות.

"הכרעת הדין מבטאת את חומרת העבירות שביצע שליסל, רצח שירה בנקי ז"ל, נערה חפה מפשע שחייה נגדעו באחת באכזריות קיצונית, וניסיון לרצוח אנשים נוספים רק משום שהשתתפו במצעד בירושלים.

"הגם שהנאשם הורשע כבר בעבר בעבירות דומות ואף ריצה עונש מאסר בגינן, הוא לא עבר תהליך שיקום ומעולם לא הביע חרטה או צער על מעשיו, אלא אף הקצין את עמדותיו וחזר לבצע עבירות חמורות עת התפרץ למתחם המצעד ודקר באמצעות סכין בה הצטייד מראש, צועדים שנקרו בדרכו בעצמה ובמהירות רבה תוך כוונה לפגוע ולהרוג כמה צועדים ככל שיכל.

"אף שהנאשם כפר בסמכותו של בית המשפט לשפוט אותו והסנגוריה הציבורית נמנעה מלנהל הגנה אף שמונתה לייצגו ע״י בית המשפט, התנהל משפט בו נשמעו עדים רבים והובאו ראיות רבות שהביאו להרשעתו המלאה".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שליסל נחקר בשלושה הזדמנויות שונות, אך בכולן בחר לשמור על זכות השתיקה. גם בזמן שהציגו בפניו את התמונות עם סכין שלופה, דוקר את משתתפי המצעד, וגם כשהוצגו לו חלק מהסרטונים שתיעדו את המצעד ואת אירוע הדקירה.

במהלך הדיונים בבית המשפט בעניינו, שליסל חזר ואמר שוב ושוב - "אין לכם סמכות לשפוט אותי לפי דיני התורה הקדושה, ולכן אני לא מעוניין לשתף פעולה ולא מעוניין להיות מיוצג". הוא המשיך וחזר על דבריו בכל דיון משפטי, למעט הדיון בו הורשע הבוקר.
ישי שליסל רצח שירה בנקי הרשעה ברצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד