כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ראש העיר בת ים על ביטול הבחירות: "נערער"

בית המשפט החליט היום בצעד דרמטי לבטל את הבחירות שנערכו לפני כשנה בבת ים, וקבע כי ראש העיר הנבחר יוסי בכר עבר על החוק

יוסי בכר, צילום: יעקב כהן, פלאש90
יוסי בכר, צילום: יעקב כהן, פלאש90

דרמה בבת ים - בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל היום (ג') את תוצאות הבחירות לראשות העיר בת ים, שנערכו בחודש ינואר לפני כשנה, בהן נבחר יוסי בכר, ופסק כי בכר עבר על חוק שוחד בחירות.

מי שעתר לבית המשפט הוא המעמד המפסיד עו"ד אלי יריב, שהפסיד את מערכת הבחירות לבכר רק ב-491 קולות בלבד. השופטת רות לבהר שרון קבעה כי בכר נתן "שוחד בחירות" לאנשים שונים בעיר, לרבות בעלי עסקים בקניון בת ים.

השופטת הוסיפה בפסק הדין כי "כמות כה גדולה מלמדת אותנו על דפוס עבודה. במעשיו פגע בכר בשוויון בין המתמודדים".

יש לציין כי כבר טרם מערכת הבחירות, כיהן בכר כראש העיר בפועל, כאשר החליף את שלומי לחיאני שהודח בעקבות הרשעתו בשוחד, וקביעת בית המשפט כי יש קלון במעשיו.

בעקבות ההחלטה, אומר יוסי בכר, ראש עיריית בת ים, לבחדרי חרדים: "אני מכבד את בית המשפט, אולם סבור שהוא טעה בהחלטתו להתערב בבחירות דמוקרטיות על סמך טענות חסרות בסיס של גורמים בעלי עניין אישי. לאחר שנלמד את פסק הדין, נגבש החלטה בדבר הגשת ערעור".

רפי ברנז, יו"ר ש"ס בבת ים, מסר ל'בחדרי חרדים': "אני בהלם עדיין מפסיקת בית המשפט, בית המשפט פסק שהבחירות האחרונות נפסלו, ובתוך 60 יום צריך לערוך בחירות. אנחנו המומים מהפסק דין, הערכתי שערעורו של יוסי בכר על פסק הדין יתקבל. באם נלך לבחירות נציג את הנתונים בפני מועצת החכמים ומה שהם יחליטו נעשה".
בחירות בת ים יוסי בכר שוחד בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד