י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגר"ד יוסף לקראת פסח: "לא להחמיר לחינם"

הגר"ד יוסף בשיעור למו"צים: "יש היום הרבה חומרות מיותרות של גורמים כלכליים שרוצים להרוויח כסף ולכן אנחנו צריכים להיות זהירים, ללמוד הרבה ולא להחמיר באופן אוטומטי"

הגר"ד יוסף לקראת פסח: "לא להחמיר לחינם"

קו ההלכה הספרדי בנשיאות בעל ההלכה ברורה הגאון רבי דוד יוסף התכנס בבית המדרש יחווה דעת לקראת ההיערכות לחג הפסח והעלייה במספר השאלות.

עשרות מו"צים התכנסו בשבוע שעבר בבית המדרש יחווה דעת לקראת ההיערכות לחג הפסח - בו זרם הטלפונים לקו ההלכה הספרדי גובר, מכפיל ומשלש את עצמו.

לדברי מנהל קו ההלכה הרב אליהו ששון, מידי יום פונים לקו ההלכה הספרדי למעלה מאלף אנשים עם שאלות בנושאים שונים על סדר יומו של הציבור הרחב. "לקראת חג הפסח גובר קצב הפניות לקו ההלכה הספרדי בנשיאות בעל ההלכה ברורה חבר מועצת החכמים הגאון הגדול רבי דוד יוסף ולכן אנו מגדילים את מספר המוצי"ם שזמינים לטלפונים של הציבור הרחב".

בכנס מיוחד שנערך בבית המדרש 'יחוה דעת' אליו הגיעו עשרות מו"צים המשיבים לשאלות בקו ההלכה, קרא הגר"ד יוסף לעשות מאמץ למצוא פתרונות ולהקל על הציבור הרחב הפונה עם בעיות הלכתיות.

הגר"ד יוסף אמר כי מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל נהג למצוא הקלות ופתרונות ולא להכביד על הציבור הרחב. "החכמה והבקיאות היא למצוא פתרונות להקל. יש היום הרבה חומרות מיותרות של גורמים כלכליים שרוצים להרוויח כסף ולכן אנחנו צריכים להיות זהירים ולא להחמיר באופן אוטומטי".

הגר"ד סיפר כי מו"ר אביו הדריך אותו תמיד כי יש לחפש ללמוד ולהתאמץ כמה שיותר בהלכה כדי ללמוד אותה על בוריה ולא להחמיר מחוסר ידיעה.
הרב דוד יוסף חומרות שיעור הלכה הלכה ברורה קו הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד