כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ניו יורק: אגודת ישראל וה-OU קוראים להצביע

רבבות יהודי ניו יורק עושים את דרכם לקלפיות כדי לבחור את מועמדיהם לנשיאות במפלגות השונות

קרוז אופה מצות
קרוז אופה מצות

מצביעי שתי המפלגות - הרפובליקנית והדמוקרטית - בניו יורק יכריעו היום (ג) בשאלה מי הוא המועמד המועדף עליהם מטעם מפלגתם לנשיאות.

בשבוע האחרון חיזרו המועמדים אחר כל קול, כמעט כולם ביקרו במאפיית מצות בשכונות החרדיות, פרסמו מודעות ענק וסטיקרים בשפה העברית וביידיש, כאשר עיניהם נשואות אל הציבור החרדי, הדתי והיהודי, בדגש על הראשון שמהווה כ-40 אחוז מכלל אוכלוסיית ניו יורק.

הארגונים היהודיים כבר אמונים על הכוח האלקטוראלי של הציבור החרדי והדתי בימי בחירות, ועל כן יצאו כמעט כל הארגונים היהודיים בקריאת קודש לכל הציבור החרדי לצאת ולהצביע.

חבר בית המחוקקים חובש הכיפה הסרוגה, דב הייקינד, יצא אתמול לשדרה ה-13 - השדרה המרכזית בשכונת בורו פארק - ושוחח אישית עם תושבים ושכנע אותם על חשיבותו הבלתי מעורערת של הקול החרדי. "לא איכפת לי למי אתם מצביעים, אבל צאו להצביע", אומר הייקינד.

גם סגן נשיא אגו"י של אמריקה, הרב חיים דוד צויבל, פרסם אתמול קריאת קודש בה הוא קורא לציבור להתפנות מעיסוקיו וללכת להצביע, צויבל הסביר כי במספר מקומות ברחבי ניו יורק ייבחרו היום גם נציגים לבית המחוקקים. "המתמודדים מקבלים את הפילוח של כל המצביעים והם יודעים בדיוק איזה מגזר הצביע עבורם ואיזה לא, לכן מאוד חשוב לנו לצאת ולהצביע ולהוכיח לפוליטיקאים את הכוח האלקטוראלי האמיתי שלנו. כוח אלקטוראלי חזק יעזור לנו כשנזדקק להם בעניינים השונים לטובת הציבור החרדי והדתי, עשו את זה למענכם, עשו את זה למען ילדיכם, עשו את זה בשביל כלל ישראל", הוא אומר.

ארגון ה-OU מתגייס אף הוא להצלחת הבחירות, הארגון יקיים היום קמפיין טלפוני שבו יקבלו 130,000 יהודים המתגוררים בניו יורק ולונג איילנד שיחת טלפון אישית של מזכירה אלקטרונית שתזכיר להם ללכת להצביע. במזכירה האלקטרונית יישמע קולו של גייק אדלר, מנהל הארגון, שאומר: "שלום אני ג'ייק אדלר מנהל מדיניות ארגון איחוד האורתודוקסים, אני מתקשר להזכיר לך שהיום הוא יום הבחירות והשתתפותך חיונית מאוד, אני מצפה לראות את הקול שלך בספירת הקולות".

נתן דיאמנט, מנכ"ל הארגון, אומר כי ההצבעה של הציבור היום היא קריטית ותהיה לה השפעה ישירה על מה שיקרה בישראל ועל עתיד היחסים בין ארה"ב וישראל, "אנו מבקשים מהמצביעים הזכאים להשתתף בפריימריז ללכת להצביע, הסיכונים מדי גבוהים ולכן אסור להישאר אדישים".
אגודת ישראל בחירות ניו יורק הצבעה כוח חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד