ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"אחי לא התכוון לרצוח - הורשע רק כי לא שיתף פעולה"

ש' - אחיו של ישי שליסל שהורשע היום ברצח, מדבר על הכל בראיון ל'בחדרי': על יום הרצח שהפתיע אותו, על הביקורים בכלא בהם ישי רק משוחח בדברי תורה, התייחסות אליו בחוג המשפחה ודעתו על ההרשעה: "אני חושב שרצה רק לזעזע - לא לרצוח"

ישי שליסל. יונתן זינדל, פלאש90
ישי שליסל. יונתן זינדל, פלאש90

"התחושות אצלינו במשפחה מאוד קשות", כך אומר היום (ג), ש' אחיו של ישי שליסל, בראיון כואב ובלעדי ל'בחדרי חרדים'.

הראיון מוענק על רגע הרשעתו היום של שליסל ברצח, שישה ניסיונות רצח, ופציעה בנסיבות מחמירות, בשל מעשיו בעת המצעד בירושלים. במהלך הקראת הכרעת הדין מתחה השופטת ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה, ואמרה כי,‏"הקלות הבלתי נסבלת בה הצליח הנאשם לחדור אל המצעד היא בלתי נתפסת". שליסל, שסירב לייצוג משפטי לכל אורך המשפט, אמר לעורך דינו כי עמדתו לא השתנתה. להבדיל מבעבר, שליסל לא דיבר היום כלל.



אחיו של ישי בראיון ל'בחדרי חרדים' - מדבר על הכל ומספר: "אנחנו 10 אחים, חלקם נשואים חלקם עדיין ילדים. אך כל האחים לא מדברים בבית על הדקירות במצעד. בשבתות, חגים ואירועים משפחתיים - כשכל בני המשפחה נפגשים, הנושא הזה לא עולה ביננו.

"התחושות אצלינו קשות מאוד", ממשיך האח ואומר, "אנו - המשפחה - האחים, האבא והאמא מתנערים לגמרי ממעשיו של ישי. בשני המועדים (2015-2005) שישי יצא לדקור במצעד התועבה, אנו לקחנו את זה קשה מאוד, היום אנו השלמנו עם זה. הבית מתנהל כרגיל אין הרבה קשיים.

באשר לגזר הדין היום הוא אומר: "אנו התעדכנו בפרטים, שמענו את ההחלטה, דיברנו על זה כמה מילים, והמשכנו הלאה לסדר היום".

עוד הוא מוסיף ומספר על תקופת מאסרו של האח: "פעם בשבוע - אחד מבני המשפחה הולך לבקר את ישי בבית הכלא, אסור לנו להביא לו אוכל או מוצרים שונים, רק לו מותר להוציא למבקר מאכל ושתייה בכלא. בשיחות עמו עניין הרצח לא עולה כלל. כשאני מגיע, בדרך כלל אנחנו מדברים בדברי תורה. בפעם האחרונה שביקרתי אותו הוא שאל אותי, 'מה למדתי בישיבה?'. ישי יושב ולומד הרבה בכלא.

באשר למעשה הרצח האחרון האח היה מופתע: "כשישי השתחרר מהכלא, הוא הגיע הבייתה וקיבלנו אותו בשמחה, לא דיברנו איתו כלל על מה שעשה, והדקירות במצעד התועבה ב-2005. הוא התנהל בבית כאדם רגיל. ולא דיבר אודות התנגדות שלו למצעד, היה עם עצמו.

"ביום הרצח - י"ב תמוז תשע"ה, הוא יצא מהבית עם תיק כרגיל, קם בבוקר לא נסער והתנהג בצורה רגילה לא ראיתי התנהלות חריגה. הוא לא אמר לנו כלום. הוא קנה את הסכין בירושלים וביצע את המעשה החמור".

עוד מוסיף האח ומספר: "בפרקליטות קראו לי להעיד על מצבו של אחי, ודרשו ממני לספר מה אני חושב על אחי, ומה היה ביום הרצח והאם הוא דיבר על כך בבית. אני חושב שלמעשה ישי רק לזעזע ולא לרצוח ממש. לו היה משתף פעולה עם בית המשפט אולי לא היה מורשע, אבל הוא הורשע ברצח כי לא שיתף פעולה".

לישי אחים קטנים ממנו "הם שמעו עם הזמן על מה שעשה", מספר האח, "בשכונה איפה שאנו מתגוררים לא מתייחסים אלינו אחרת בעקבות המעשים של ישי, אלא כמשפחה רגילה, גם מבחינת החברה וגם במקומות העבודה והלימודים".

בסופו של דבר מסיים האח: "ישי ישב כמה עשרות שנים בכלא ויצא זקן".

ישי נולד ביד בנימין. למד בישיבות חרדיות במודיעין עילית וירושלים. הוא דקר בסכין צועדים בשני אירועים בירושלים ב-2005 וב-2015, בנימוק שהצועדים מחללים את קדושתה של העיר.

הוא הורשע בגין המקרה הראשון ושוחרר מכלאו ב-29 ביוני 2015.‏ בשהת 2015, כחודש לאחר השחרור, דקר למוות את שירה בנקי בת ה-16‏ ופצע שישה אחרים במצעד נוסף בירושלים.
ישי שליסל משפחה רוצח מצעד התועבה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד