כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

נצחון: המרכולים בירושלים ייסגרו בשבת

ביהמ"ש העליון, דחה את עתירת בעלי המרכולים בעניין החלטת עיריית ירושלים לסגור את המרכולים בשבת

נצחון: המרכולים בירושלים ייסגרו בשבת
אילוסטרציה צילום: Pixabay

בית משפט העליון דחה ערעור ובקשה למתן צו ביניים בעניין החלטת עיריית ירושלים לאכוף את החוק ולסגור חנויות מכולת הפעילות בשבת.

בית המשפט העליון דחה את דחה את ערעור ובקשה למתן צו ביניים שהגישו בעלי עסקים, נגד החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים שלא לתת צו ביניים לעיריית ירושלים שיורה לה לנקוט פעולות אכיפה כנגד פתיחת המרכולים בירושלים בבירה.

בתשובה שהוגשה מטעם עיריית ירושלים, באמצעות פרופ' עו"ד אביעד הכהן דיקן המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט וערכי הדין איתן ואורי הברמן, נכתב כי אין לקבל את הבקשה שכן בעלי המרכולים הגדילו לעשות בכך שהם מבקשים מבית המשפט להורות לרשויות המוסמכות שלא לאכוף את החוק.

'הקואליציה לשבת שוויונית' - בעלי עסקים הפועלים לצמצום המסחר הקמעונאי בישראל בשבת נמסר בתגובה: "החלטת בית משפט העליון מהווה ניצחון לכל אותם עובדים שקופים ועסקים קטנים הנאלצים לעבוד בשבת, וקולם לא נשמע. בית המשפט סתם בהחלטתו את הפתח אותו ניסו טייקונים, בעלי מתחמי הקניות הפועלים בשבת, לנצל לצורך המשך פעילות מסחר בשבת בכל רחבי הארץ. זוהי קריאת השכמה לממשלה, שעליה להפריד את המסחר בשבת מהתרבות והפנאי ביום המנוחה השבועי- ולקבוע את ההבדלים בין בילוי ותרבות ורכישת מוצרי מזון בסיסיים לבין מרכזי מסחר ורשתות מזון המוניים בשבת".

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב כי: "החלטת בג"צ לסגירת מרכולים בשבת, מחייבת את כל הרשויות בישראל ולא רק בירושלים. גם בית המשפט הבין שהחוק אינו מאפשר פגיעה בשבת קודש".
ניר ברקת מרכולים ירושלים בגץ שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד