י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

זכיין 'קופיקס' חשש מהפסד בשל הקדמת ההכשרה לפסח - הרב רשם לו צ'ק

הסיפור שמרגש את רמת השרון: זכיין 'קופיקס' סירב להקדים את הכשרת החנות לפסח, בשל הפסד כספי • רב העיר רשם לו צ'ק של 3,000 ש"ח

הרב יעקב אדלשטיין, צילום: שוקי לרר
הרב יעקב אדלשטיין, צילום: שוקי לרר

הסיפור שמרגש השרון: זכיין של קופיקס סירב להקדים את הכשרת העסק שלו מחשש להפסד כספי. הרב יעקב אדלשטיין, רבה של רמת השרון, רשם לו צ'ק כספי לכיסוי הפסדיו.

לפי נוהל הרבנות הראשית, על כל העססקים בעיר להכשיר את העסק עד יום רביעי. הכל הסכימו לכך חוץ מזכיין רשת 'קופיקס' שטען שיפסיד כסף רב.

לדבריו, החברה שמספקת את הכריכים לרשת קופיקס, מכשירה רק ביום חמישי, כך שלסניפים הכשרים אין מה למכור ביום חמישי, רק מספר פריטים בודדים והדבר מהווה נזק לזכיינים הכשרים.

את הסיפור שהתחולל אחר כך, פרסם הרב גיורא שרעבי מנהל מחלקת הכשרות ברמת השרון: "היום הלכתי לבקר את הרב יעקב אדלשטיין הרב הראשי של רמת השרון בבית החולים, סיפר, "עדכנתי אותו בענייני חג הפסח והכשרות, סיפרתי לרב, שהרבנות הראשית שלחה מכתב לרבנויות ובו היא כותבת שיש להכשיר את העסקים עד יום רביעי, וכל העסקים הסכימו, חוץ מ"קופיקס״ שאמר שאם נעשה הכשרה ביום רביעי הוא יפסיד המון כסף,

"אמרתי לרב שלדעתי אם הזכיין יתעקש, נוריד לו את הכשרות מהסניף, הרב שמע אותי, ולהפתעתי כתב לי שהוא מוכן לשלם מכספו לזכיין קופיקס, עבור ההפסד, והעיקר לקיים את נוהל הרבנות הראשית״ ולא לפרוץ גדר״ בעניין".

ואכן הרב ביקש מהרבנית שהייתה לצידו בבית החולים לכתוב ציק לטובת זכיין קופיקס, על סך 3,000 ש״ח.

וכאן באה התפנית: כאשר שהזכיין שמע על כך, הוא באופן מיידי חזר בו והסכים על יום רביעי, ואמר שהוא מוותר על הצ'ק, וביקש רק שהרב יברך אותו להצלחה. ואכן הוא קיבל את הברכה.

הצק ומכתב הרב




מכירת חמץ ערב פסח הרב אדלשטיין הוד השרון רשת קופיקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד