י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

הקונסול האמריקני עם פרוש ודייטש במאפיית מצות: " בלתי נשכח"

הקונסול הכללי של ארה"ב בי-ם ביקש לבקר במאפיית מצות, סגן השר פרוש, וסגר"ע י-ם יוסי דייטש, ערכו לו סיור מפעים במאפייה ובמרכז חלוקת קמחא דפסחא

הקונסוך, פרוש ודייטש במאפיית המצות
הקונסוך, פרוש ודייטש במאפיית המצות

הקונסול הכללי של ארה"ב בירושלים מרדונלד בלום וצוותו, סיירו במאפיית מצות בירושלים, יחד עם סגן שר החינוך מאיר פרוש, ממלא מקום ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, ומנהל אגף קשרי חוץ באגודת ישראל הרב אהרן דוד דייויס. הסיור נערך לבקשת הקונסול הכללי.

עוד הצטרפו מהקונסוליה בירושלים, מר אנדרו דם וגב' סוזן בלסם, הקונוסולים הפוליטים, וקונסול עיתונות ותרבות, ריצ'רד בנגאן.

את הסיור פתחו במאפיית מצות בבית ישראל הנוסטלגית "ר' לייבלה", בו עקבו אחרי אפיית המצות, וקיבלו הסבר מפורט מסגן השר פרוש, על תהליך העבודה, רידוד הבצק והוצאת המצות מהתנור. כך גם, הסביר את המהות של מצוות אכילת מצות, ומדוע קוראים למצה "לחם עוני". פרוש מכיר את הקונוסול הכללי היטב והוא התארח בעבר בביתו.

הקונסול הכללי התפעם מתהליך אפיית המצות, וסיפר שהשתתף בעבר בליל הסדר, והיה סקרן לראות את התהליך של הכנת המצות. זו הסיבה בשלה פנו להרב דייויס, בבקשה לקיים את הסיור הזה.

הפמליה המשיכה בסיור ברחובות מאה שערים, כאשר הם מתרשמים מאווירת ההכנות והעשייה הבלתי פוסקת של תושבי המקום לקראת הפסח, כשנהרת שמחת מצווה על פניהם.

מרגש במיוחד היה עבור אנשי הקונסוליה, כאשר הגיעו רגלית לרחוב שמואל הנביא בה התקיימה חלוקת הקמחא דפסחא, של "עונג שבת ויו"ט" בראשות הרב אפרים שטרן. החלוקה מתקיימת מידי שנה והם התרשמו מכמות האנשים הגדולה בתור, ומאות המתנדבים שמנהלים את החלוקה בצורה מהירה ויעילה.

מנהלי ויוזמי החלוקה, סיפרו על גיוס מיליוני דולרים, כדי שיהיה באפשרותם לחלק מוצרים בחינם לכל נצרך כולל מאות אלפי קילו של תפוחי עץ, גזר, בצל, תפוחי אדמה, עשרות אלפי בקבוקי יין וחבילות מצות, ארבעים אלף קילו בשר, למעלה ממיליון ביצים ועוד ועוד.

מ"מ רה"ע ירושלים יוסי דייטש, הסביר לצוות הקונסוליה, על תעשיית החסד האדירה המתנהלת בציבור החרדי בימים אלה, כאשר החלוקה הנוכחית היא עבור עשרת אלפים משפחות, ולכמאה עשרים אלף איש, שיקבלו השנה את החבילות הגדושות המוכנות כאן, כאשר במרכזה של הנתינה עומדת כל העת המחשבה לא לבייש את המקבל וכי נעשים מאמצים רבים להשתכלל ולבצע חלוקות מצרכים עד לבתי המשפחות ולא במרכזי חלוקה.

לשאלת הקונסול לפשר החלוקה והנתינה דווקא עבור חג הפסח, הסביר דייטש: "קוראים בהגדה בליל הסדר, את הפסוק "כל דכפין ייתי וייכול כל דצריך ייתי ויפסח" - כל מי שרעב יבוא ויאכל, כל מי שצריך יבוא ויפסח, כך שיש חשיבות גדולה ביהדות לערבות הדדית, שכל יהודי יקיים את ליל הסדר בהידור, ולכן יש מצווה לתת את כל המצטרך כמו בשר, יין, מצות ועוד".

אנשי הקונסוליה הודו על החוויה הבלתי נשכחת לדבריהם, וההזדמנות שניתנה להם להכיר מקרוב את הצבור החרדי ואורח חייו, במיוחד בימים אלה, והם סיכמו על המשך שיתוף פעולה.















מאיר פרוש יוסף דייטש קונסול ארהב ירושלים מאפיית מצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד