י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תסיסה בויז'ניץ מונסי: מי אישר את השיחה ל'משפחה'

בית האדמו"ר מויז'ניץ-ממונסי מפרסם ב'המבשר' מחאה נגד 'משפחה', בשל שער גיליון החג

האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי. צילום: 'א בליק'
האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי. צילום: 'א בליק'

בגיליון החג של 'משפחה' השבוע, מתפרסמת שיחה המתעדת את נס ההצלה של האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי בשואה.

בעקבות כך התעוררה תסיסה בחצר, והבוקר (ד') מתפרסמת מודעת מחאה מטעם גבאי האדמו"ר בעיתון 'המבשר'.

כידוע, האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי מתנגד לחשיפה ומתרחק מאור הזרקורים. יחד עם זאת, פעמים בודדות מביע האדמו"ר את הסכמתו לפרסום מאמרים אודותיו - וזאת כשמדובר על נס ההצלה של האדמו"ר ובני משפחתו בשואה, כהודיה על הנסים שנעשו עמו בתקופת המלחמה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ערב חג הפסח ביקר שליח 'משפחה' בניו יורק, ונכנס אל הקודש פנימה לשמוע מפי האדמו"ר על אודות נס ההצלה. השיחה מצטרפת לדרשות שונות שבהן גולל האדמו"ר את נס ההצלה - והדברים מתפרסמים ככתבה ראשית בגיליון החג של 'משפחה'.

בניגוד למקובל בעיתונות החרדית - לאורך הכתבה לא מתפרסמות תמונות של האדמו"ר, וזאת מחמת הקפדתו שלא יפורסמו תמונותיו - מלבד תמונה אחת בעמוד השער ובכפולה הפותחת של הכתבה, שבה נראים פני האדמו"ר בצורה חלקית - כשהם מוסתרים ברובם. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המהלך לפרסום תמונה אחת חלקית נעשה לפי הצעתם ובתיאום עם הגורמים בויז'ניץ ממונסי שאישרו את הכתבה ואת תוכנה וסייעו לשליח העיתון להיכנס לבית האדמו"ר.

כאמור, פרסום הכתבה מעורר תסיסה בקרב גורמים בחצר. בעקבות כך, מפרסם הבוקר (ד') 'המבשר' מודעה מטעם גבאי האדמו"ר, הרה"ח רבי יעקב רוזנפלד, ובה נכתב כי "הגיעה אלינו ידיעה מצערת אודות מאמר שנכתב על כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א בכתב העת 'משפחה' ועוד הוסיפו לפרסם תואר קודשו בשער. ראינו לחובה למחות ולחזור ולהבהיר מה שידוע בשער בת רבים דעת קדשו נגד פרסום תמונותיו אפילו בצורה חלקית, ובמיוחד נגד פרסום דברים ושיחות שנמסרו לאנשים פרטיים ללא אישור מפורש לפרסמם בעיתון ובמיוחד נגד הכתיבה עליו ועל קורות והליכות חייו (חוץ מנס הצלתו).

במכתב כותב הגבאי "מכאן תצא קריאה לכלל עורכי כתבי העת שתפקידם לרומם כבוד התורה וחכמיה, שלא לזלזל בכבודם של צדיקי הדור ולהשתמש בהם לצרכים מסחריים. ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר".

גורמים בויז'ניץ מונסי שוללים את הדברים מציינים כי במשפחה ביקשו כבר שנה שלמה להכנס לאדמו"ר ונענו בסירוב על ידי הגורמים המוסמכים הבן של האדמו"ר הרה"צ רבי ישראל הגר והגבאי הראשי רבי יעקב ורצברגר, ולבסוף ביקשו רשות מאחד הנכדים, בנוסף מודעת המחאה צפויה להתפרסם גם בעיתון 'המודיע' ובעיתונים נוספים.


המכתב מבית האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי
.
ויזניץ ממונסי אריה ארליך עיתון משפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד