ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

זעם בשמאל על הרצוג: "לא להיות 'אוהבי ערבים'"

יו"ר המחנה הציוני בוז'י הרצוג מעורר סערה בשמאל: "אומרים עלינו שאנו 'אוהבי ערבים"

יצחק הרצוג. צילום: הדס פרוש, פלאש90
יצחק הרצוג. צילום: הדס פרוש, פלאש90

סערה בעקבות דבריו של יו"ר המפלגה יצחק הרצוג, שהתייחס להתחזקות יאיר לפיד בסקרים על חשבון המחנה הציוני ואמר כי נתקל בציבור הישראלי בפגישות אינספור שהם אומרים "שאנחנו אוהבי ערבים".

יו"ר הרשימה המשותפת אימן עודה הגיב ואמר כי הרצוג אינו רלוונטי ואינו מנהיג, וכבר מזמן היה צריך להתפטר מראשות האופוזיציה

לדברי הרצוג: "צריך להבין שבתמורות שעוברות על החברה הישראלית, זה נכון לפיד לוקח מאיתנו היום בסקרים קולות כי גם בין היתר הוא גם נע יותר ימינה מאתנו בתודעה הלאומית. וזה מחייב דיון מה זה אומר. מה זה אומר יותר ימינה? הרי אנחנו לא נהיה ימין. אבל מה זה אומר, איפה אנחנו מדברים, איפה אנחנו נכנסים ללבבות של הציבור, שיאמינו שבידינו לא רק הניסיון אלא גם היכולת לשנות את מצב המדינה מבלי להפקיר את ביטחון ישראל חלילה, או מבלי לתת תחושה, שאני נתקל בה בפגישות אין ספור של הציבור הישראלי שאנחנו תמיד אוהבי ערבים. מסובך לאללה, אבל זה חלק מהעניין, זה חלק מהאתגר. אנחנו מפלגה שתמיד ידעה להיות מפלגת שלטון".

חברו למפלגה ח"כ זוהר בהלול תקף: "כנראה שבהשראת "הערבים נוהרים לקלפיות", גם הרצוג מכין סיסמא עסיסית לקמפיין הבא שלו. להתנער מ-20% מהאוכלוסיה בצורה בוטה כל כך, להתחפש לימין רך שקורץ למתלהמים בכיכרות ולהלחץ מכל סקר תועה, ככה לא מייצרים אלטרנטיבה לשלטון. זוהי עוד התדרדרות מוסרית בלתי מובנת של מפלגת מורשתו של יצחק רבין, אני מגנה את דבריו של הרצוג ותובע התנצלות בשם החברה הערבית בישראל".

הרצוג צייץ בטוויטר בתגובה "שמעתי שיש כמה שלא מרוצים מהגישה הציונית שלי. אם הם רוצים שיו"ר המחנה הציוני יעדיף אינטרסים של הפלסטינים יש לי מסר בשבילם. שיחשבו מסלול מחדש"

מלשכת הרצוג נמסר:"אנחנו לא מפחדים להתמודד עם בעיות שאנחנו מגלים ביחס של הציבור למפלגת העבודה ולמחנה הציוני. אחת הבעיות היא תחושה מוטעית ומסוכנת שמנסים להדביק לנו שאנחנו מתחשבים בצרכים של הפלסטיניים לפני הצרכים של מדינת ישראל ואזרחיה. תחושה מוטעית בעליל אבל היא עולה בעוצמה בקרב קהלים שלא הכירו אותנו בבחירות האחרונות וחשוב לנו להגיע אליהם במהלך מסע עמוק ורחב שאנחנו עושים עם תוכנית "מעגלים מתרחבים" לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל והקהילות החיות בה".
יצחק הרצוג המחנה הציוני ערבים שמאל כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד