כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

המשטרה: גובשו ראיות נגד חשודי המועצ"ד בחיפה

המשטרה גיבשה תשתית ראייתית נגד שני עובדי המועצה הדתית בחיפה, שנחשדו ברישום כוזב במסמכים, והתנכלות לנרשמים לנישואין על ידי ארגון 'צוהר'

אחד החשודים, הרב ישעיהו סמוטני
אחד החשודים, הרב ישעיהו סמוטני

בעקבות תחקיר חדשות 2 על חשד לרישום כוזב במסמכים, והתנכלות לנרשמים לנישואין על ידי ארגון 'צוהר' - היחידה הארצית של המשטרה הודיעה היום (ד') כי סיימה את החקירה, וכי נמצאה תשתית ראייתית נגד שני העובדים.

לפי המשטרה, ישנם ראיות כי שני העובדים במחלקת נישואין במועצה הדתית חיפה, אחד מהם בכיר, ביצעו עבירות מרמה והפרת אמונים בהקשר לרישום לנישואין עבור למעלה ממאה זוגות שביקשו להינשא באמצעות ארגון "צוהר", מה שגרם למאות פונים להיתקל בפרטים שגויים אודותם, כפל רישום וטעויות נוספות.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ראשיתה של החקירה החל בתלונת ארגון 'צוהר', בה נטען כי גורמים במועצה הדתית חיפה פועלים באופן שיטתי לפגיעה בבני זוג הנרשמים לנישואין באמצעות רבני 'צוהר', בין היתר באמצעות רישומים כוזבים באשר לפרטיהם האישיים של הפונים. על פי התלונה פעלו החשודים באופן זה בלמעלה ממאה בקשות לרישום נישואין.

במסגרת החקירה נחקרו באזהרה שני עובדים ממחלקת הנישואין במועצה הדתית חיפה, אחד מהם בכיר. כמו כן נגבו עדויות, נתפשו מסמכים ובוצעו פעולות חקירה מגוונות.

ממצאי החקירה ביססו את החשד כי על רקע התנגדות לדרכה של ״צוהר״, רשם עובד מחלקת הנישואין במועצה הדתית חיפה באופן שיטתי פרטים כוזבים בנוגע למצבם האישי של עשרות זוגות אשר ביקשו להרשם לנישואין באמצעות רבני ״צוהר״, זאת תוך שבכיר במחלקה מעלים עין מהידיעה בדבר הרישומים ואינו פועל למניעת המעשה.

בסיומה של החקירה, התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי שני החשודים, עובדי המועצה הדתית בחיפה. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לעיון והחלטה.

תגובת פרקליטו של הרב סמוטני
עוה"ד יוגב נרקיס ורותם ניר ממשרד שוורץ-נרקיס, המייצגים את הרב ישעיהו סמוטני החשוד בפרשה, אומרים ל'בחדרי חרדים' - "מרשנו במהלך חקירתו שב והבהיר כי לא ידע שעובד במחלקה מבצע רישום מוטעה. מיד עם היוודע לו הדבר פעל במהרה לתיקון, ולראיה - איש מהפונים כלל לא נפגע בסופו של יום.

"העובדה כי מרשנו משמש בתפקיד בכיר במחלקה איננה מקימה באופן אוטומטי ידיעה בדבר התנהלות חריגה של מי מן העובדים במחלקה. עסקינן באדם עתיר זכויות ותרומה, ומי ששרת נאמנה משך שנים רבות את הציבור, ואנו סבורים ובטוחים כי לאחר שישמעו טענותינו יתברר כי לא דבק רבב בהתנהלתו והוא ישוב לעבודתו".
פרשת צוהר המועצה הדתית בחיפה חקירת המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד