כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בג"צ דחה את העתירה נגד טקס "ברכת כוהנות" בכותל המערבי

תושב העיר העתיקה בירושלים הגיש לבג"ץ עתירה יחד עם עמותת "בצדק", בניסיון למנוע מנשות הכותל לקיים את הטקס המתריס והפרובוקטיבי ברחבת הכותל במהלך ימי חול המועד פסח • בית המשפט דחה: "העתירה הוגשה בדקה ה-90"

הכותל המערבי
הכותל המערבי

עוד התערבות - בית המשפט העליון דחה את העתירה שהוגשה כדי למנוע את קיום טקס 'ברכת כוהנות' מטעם ארגון נשות הכותל בחוה"מ פסח בעזרת הנשים בכותל המערבי, בטענה כי "הבקשה הוגשה כמעט בדקה ה-90".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות ההחלטה, צפוי מחר להתקיים דיון אצל היועץ המשפטי לממשלה בנושא. בדיון עתידים לקחת חלק רב הכותל הגר"ש רבינוביץ', נציגי משרד הדתות, קציני משטרה, נציגי הרבנות הראשית וגורמים הקשורים לעניין.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום שני השבוע הוגשה לבג"ץ עתירה לצו על תנאי ובקשה לדיון דחוף בדרישה למנוע מארגון "נשות הכותל" לקיים את טקס "ברכת כוהנות" ברחבת הכותל המערבי בחול המועד פסח. העתירה הוגשה על ידי עמותת "בצדק" והרב יצחק כהן, תושב העיר העתיקה בירושלים.

העותרים טענו כי הפעילות המתוכננת של נשות הכותל מנוגדת לחוק השמירה על המקומות הקדושים ובניגוד לתקנות השמירה על המקומות הקדושים; וכי קיומה "נוגד את 'מנהג המקום' לכל הדעות והוא יפגע קשה ברגשות המתפללים, ועל אחת כמה וכמה שהוא מנוגד להלכה היהודית".

בעתירה הוסיפו עוד ב"בצדק" כי האירוע נועד לשים ללעג ולקלס את תורת ישראל בכלל, ואת טקס ברכת הכהנים ההמונית אשר אמורה להתקיים ברחבת הכותל המערבי למחרת היום, ביום ב' חוה"מ פסח - בפרט.

מעמותת "בצדק", נמסר בעקבות החלטת בית המשפט העליון - "אנו מצרים על כך שביהמ"ש במקום למנוע קיום טקס שהוא המצאה מוחלטת שמטרתו היחידה לעורר פרובוקציה השמה ללעג את המסורת היהודית ואת קדושת הכותל, נתלה בתואנה טכנית של 'הדקה ה-90'. לשיטת ביהמ"ש, גם ממצרים בני ישראל לא היו יוצאים מאחר וזה נעשה בחיפזון.

"לא נותרה לנו כל ברירה אלא לקרוא לציבור הרחב שאכפת לו מהמסורת היהודית למחות כפי יכולתו למחות על ביזוי קדושת הכותל".
הכותל המערבי ברכת כוהנות התערבות בגצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד