י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגר"ח קניבסקי לגר"מ שטרנבוך: "לפי כל הסימנים המשיח צריך לבוא"

הגר"ח קניבסקי בשיחה עם הגר"מ שטרנבוך - "דור שבן דוד בא קטיגוריא בתלמידי חכמים לפי הסימנים של הגמרא, המשיח כבר צריך לבוא"

הגר"ח קניבסקי לגר"מ שטרנבוך: "לפי כל הסימנים המשיח צריך לבוא"

הגר"מ שטרנבוך הגיע היום (ד') לביקור בבית הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק. באורח נדיר נעמד הגר"ח קניבסקי מלא קומתו. ל'בחדרי חרדים' הגיע תוכן השיחה המלאה.



הגר"ח קניבסקי: "מה נשמע?"

הגר"מ שטרנבוך: "ברוך ה'. זה דור קשה אין לך יום שאין קללתו מרובה משל חבירו, גומרים עם משהו אחד מיד מתחיל משהו אחר. במערכה על 'בני ישראל' מהודו הייתי אצל אביכם הסטייפלער שפעל בתוקף לגדור את הפרצה, ואז עוד היה מדובר על ספק יהודים, אבל היום רוצים להעלות לארץ כאלו האוחזים בדת הנוצרית ממש הנקראים "יהודים נוצרים".

"אנחנו צריכים לקיים "מאויבי תחכמני מצוותיך" – ללמוד מהרשעים את דרכי המלחמה. החפץ חיים אמר "הם עובדים על השקר בדרך אמת, ואנחנו עובדים על האמת בדרך שקר"".

הגר"ח קניבסקי: "עקבתא דמשיחא".

הגר"מ שטרנבוך: "הגר"ח מלוואלז'ין זצ"ל פירש מה שנאמר בסוף המשנה בסוטה "אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, שזהו קללה בפני עצמה, שבדור עקבתא דמשיחא יראי ה' יתייאשו וירפו ידיהם מללחום מלחמת ה' בחוטאים, עד שלא יהיה על מי להשען אלא על אבינו שבשמים. צריך להביא את משיח".

הגר"ח קניבסקי: "מוצאי שביעית עדיין לא נגמר, "במוצאי שביעית בין דוד בא"".

הגר"מ שטרנבוך: "עבר קציר כלה קיץ ואנחנו לא נושענו".

הגר"ח קניבסקי: "לפי הסימנים של הגמרא בכתובות, המשיח צריך כבר לבוא". כאן הוציא הגר"ח מארון הספרים גמרא כתובות, והחל להקריא את דברי הגמרא בדף קי"ב ע"ב "אמר רבי זירא אמר רבי ירמיה בר אבא, דור שבן דוד בא קטיגוריא בתלמידי חכמים".

הגר"מ שטרנבוך: "ברמב"ם מכתבי יד עתיקים מוסמכים מובא, שלפני ביאת משיח עתידים לבוא נוצרים וישמעאלים לארץ ישראל".

הגר"ח קניבסקי: ""עתידין כל אילני סרק שבארץ ישראל שיטענו פירות", כשיבוא משיח כולם יחזרו בתשובה, והאנשים שהיו 'אילני סרק', יטענו פירות ויהיו תלמידי חכמים".

הגר"מ שטרנבוך: "כפי הנראה אנחנו עומדים כבר עכשיו ב"דורו של משיח", ובעזרת ה' נתראה שוב פעם בביאת משיח צדקינו שיבוא במהרה, ואז יתקיים בנו הפסוק "בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים" – נראה שכל העולם שהיינו חיים בו עד ביאת משיח צדקינו, הוא רק בגדר חלום.
א גוט יאר און א גטוען יום טוב".

הגר"ח קניבסקי: "א גוט יאר און א גטוען יום טוב, וברכה והצלחה".



























משיח הרב קניבסקי הרב ברוך שטרנבוך שיחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד