י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רגע לפני שתרוצו למכולת: סיקור עיתוני החג

איזה פרויקטים, כתבות, ראיונות ומוספים מציע כל עיתון לחג הפסח? • 'בחדרי חרדים' מגיש את השערים והפרטים המלאים על עיתוני החג של יתד נאמן, המבשר, משפחה, בקהילה, קו עתונות, המחנה החרדי, יום ליום והפלס

רגע לפני שתרוצו למכולת: סיקור עיתוני החג

כמידי חג ומועד, משקיעה עיתונות הפרינט החרדית את מירב מאמציה במאגר ענק של יצירות, חומרים, פרויקטים, כתבות וראיונות, סיפורים ומאמרים, מחקרים היסטוריים ופרשנויות.

בכל חג, עורך 'בחדרי חרדים' סקירה מקיפה של העיתונים השונים, כדי לתת לגולשים את האפשרות להתרשם מהם קודם שיגיעו לחנות לרכוש עיתונים לחג.

גם הפעם, פנינו לכל העיתונים עם הצעה דומה - תכתבו כמה מאות מילים, תצרפו את עמודי השער, ותקבלו את הבמה המכובדת של 'בחדרי חרדים' כדי להציג את רשימת ההישגים וההשקעה שלכם בגליון החג. כמעט כולם נענו והם מוגשים כאן לפי סדר קבלתם במערכת.

קחו נשימה ארוכה...

יתד נאמן
יתד נאמן עם שבעה מוספי חג מיוחדים ולמעלה מ600 עמודי תוכן מרתקים ומגוונים.

לחם העוני והמצה העשירה:

מוסף שבת-קודש של "יתד נאמן" בעריכתו של עורך העיתון הרב ישראל פרידמן נוגע הפעם ברגישות וביד אמן במציאות העכשווית הלא קלה עמה נאלץ להתמודד הציבור החרדי, ובעיקר רבדים רחבים בציבור בני התורה. בגיליון החג הנוכחי, נוגע מוסף קודש – תחת הכותרת "לחם עוני – מצה עשירה", בכל השאלות הקשורות לבניינו של עולם כזה: איך מתמודדים עם הקושי הכלכלי, כיצד בונים בתים של הסתפקות במועט, היאך מחנכים ילדים של הסתפקות במועט - כשלעיתים הילד רואה בכיתה מציאות אחרת ורגשותיו גואים. איך שומרים על שלימות הבית והמשפחה במצבים של מתח הנוצר מקושי ומצוקה כלכליים, כיצד נזהרים שלא להיכנס להרפתקאות כלכליות מסוכנות, מהי הדרך לחלץ משפחה שנקלעה למשבר כלכלי ואיך נמנעים ממצב כזה, ובעיקר – איך, בתוך כל זה, מרגישים מאושרים.

סדרת פאנלים מרתקים, ראיונות נרחבים עם גדולי ראשי הישיבות בארה"ב ובארה"ב, ראשי הכוללים הגדולים בהם הגרש"ב סורוצקין והגר"א ויסבורד מדברים על משנת הכוללים של מרן הגראי"ל שטיינמן ב30 השנים האחרונות, וכן ראיונות מיוחדים עם הגר"ש קמינצקי זקן ראשי הישיבות בארה"ב, הגר"י אולשין ראש ישיבת ליקווד, הגאון רבי יעקב הלל, הגאון רבי אברהם ארלנגר, דיינים המכירים את השטח בהם הגאון רבי יהודה סילמן והגאון רבי צבי ברוורמן, מומחים לטיפול במשפחות ומחנכים בהם הרב ברוך שפירא, הרב שמחה כהן, מנהלי הסמינרים הגדולים ועוד מומחים רבים, יוצרים יחדיו תמונה רחבה ומדריך לחיים של תורה – בליווי כתבות מרתקות, ליקוטים מגדולי ישראל ואורחותיהם, סיפורים מן העבר שיש כדי ללמד על הווה ולחנך לעתיד. בעיתון גם פרקי הגות ומחשבה ממרנן ורבנן גדולי ישראל ובראשם הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, וחברי מועצת גדולי התורה לקראת חג הפסח.

מה היה קורה "אילו"...

מוסף הנושא היחודי, תחת השם המסקרן "אילו" (על משקל לשון ההגדה: "אילו הוציאנו מממצרים ולא עשה בהם שפטים וכו') – לוקח את הקורא למסע מרתק ולא שגרתי של "היסטוריה חלופית" ב-25 תחנות. מהי "היסטוריה חלופית"? ובכן, את ההיסטוריה כפי התרחשה כולנו מכירים. ה"היסטוריה החלופית" מתארת כיצד יכלה ההיסטוריה להתגלגל באופן אחר לחלוטין, אילו...

צוות הכותבים במוסף "אילו" יצא לתאר כיצד נראה עולם התורה אילו לא התרחשה שורת אירועים מופלאה ובלתי מוסברת, כל אחד במקום ובזמן אחר, שיחד משתלבים למארג מופלא של קיום הבטחת "כי לא תשכ' מפי זרעו".

בפרקי המוסף האחרים מנסים הכותבים, בעזרת מומחים, לתאר את ההיסטוריה האנושית בתרחישים בהם הנאצים ניצחו במלחמת העולם השניה, מדינת ישראל הוקמה בחבל ססקצ'ואן הנידח, האדם לא נחת על הירח, ישראל הפסידה במלחמת ששת הימים, יצחק רבין לא נרצח, מגדלי התאומים לא הופלו, הגולן הוחזר זה מכבר לידי הסורים, מטוסי ה-F15 לא נחתו תוך חילול שבת מחפיר, טדי קולק לא זמם להקים "איצטדיון חוסם חרדים", ומצוקת הדיור החרדית נפתרה לפני חצי יובל... התוצאה: מרתקת, ולא פחות מכך – מלמדת שוב כי יש מנהיג לבירה, המנהל את עולמו בהשגחה פרטית מופלאה.

מוסף "יתד פסח"

מוסף "יתד פסח", כרגיל, לא מוקדש לנושא מסוים, אלא לשורה ארוכה של כתבות מגזיניות ייחודיות ומעוררות ענין, ובראשן שיחת חג ספוגת אמונה וביטחון, בחדרו של הגאון הגדול רבי יעקב אדלשטיין, רבה של רמת השרון ונאות יוסף בני-ברק; ראיון מאלף עם הג"ר שרגא פלונצ'ק, משרידי תלמידי מרן הגה"ק רבי אלחנן וסרמן הי"ד, הפותח את תיבת הזיכרונות משנות לימודו בברנוביץ'; וכתבה מיוחדת בה מוסר הלוט מעל המאמצים לשחרורו של האסיר החרדי ר' שלום רובשקין מארה"ב.

עוד במוסף: ראיון עם מלקולם (יצחק) הונליין, מנהיג וועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב – אורח רצוי ותדיר בבית הלבן ובארמונות מנהיגי עולם, שמעדיף את ביתם הצנוע של גדולי הדור. במסגרת הראיון הוא חושף לראשונה את פרטי שיחתו האחרונה של נשיא סוריה, בשאר אסד, בארמונו בדמשק, מעט לפני פרוץ מהומות הדמים; ר' אביגדור אסקין, יהודי חרדי מהר-נוף, הוא מבכירי הפרשנים ברוסיה ומקורב לסביבת הנשיא פוטין. בראיון מקיף הוא מנתח את יחסי ישראל-רוסיה, וקובע: "פוטין הוא ידיד ישראל".

כתבות נוספות ב"יתד פסח": שיחה מפעימה עם הרב קלמן גולדשמידט, שמתמודד בעזרת השמחה עם הסרטן המקנן בגופו; כתבה נרחבת בה יהלומנים חרדיים מנתחים את המשבר החמור העובר על ענף היהלומים, שפעם נחשב ל"נוצץ"; מיכאל דובוב, סטודנט מבוסטון, מספר איך חזר ליהדות בזכות ארגון ה-BDS האנטי-ישראלי; וראיון עם הרב אלכסנדר סברסוב, קצין חיל-האוויר הרוסי לשעבר, שבמקום להשתתף בקרבות בסוריה, מוסר שיעורי תורה ב... כולל במוסקבה. ולבסוף: האם טכנולוגיה חדשנית תחשוף את סודות החדרים הסגורים ב"עמק המלכים" במצרים?

לראשונה: "קטיפה" מתנה בחבילה

אל אריזת החג מצורף השנה לראשונה מגזין "קטיפה" החגיגי – ובו שורה של פרויקטים חדשניים בשיתוף הקוראות, סיפורים אנושיים מרתקים ותחקירים פורצי דרך, המבטיחים שעות קריאה איכותיות ואטרקטיביות, סביב הנושא לקרוע את הים.

כך, בין השאר, מתפרסם ראיון ראשוני ומרגש עם הרבנית שרה פינקל תחי', אמו של הגאון הגדול רבי נתן צבי פינקל זצוק"ל, במהלכו היא חושפת סיפורים ותכתובות בינה לבין בנה הגדול. נשות ציבור נפגשות עם מקבילותיהן מעבר לים: הרבנית שולמית אזרחי והרבנית שיינדל ויינבך – ששתיהן מושכות גם בעט הסופרות; המקרבות הרבנית דינה וינברג והרבנית דרה גולדשמידט; השדכניות המפורסמות הגב' שרה גרוס והגב' ליבי ליברמן; היועצות גב' יהודית שולם וגב' צביה טיקוצ'ינסקי - גרמא, וגב' מילכה בנזימן מ"יד אליעזר" עם אשת החסד שרה טרופר. לא תאמינו מה קלט פס הקול של "ניסוי המודעה" הבלתי שגרתי ליד "אולמות חן", המבקש להציף את הצורך לקצץ בהוצאות החתונה של ילדינו.

ואחרי שהזמנו אתכן מעל דפי "קטיפה" לשלוח רעיונות להצעות חוק לשיפור איכות החיים של המשפחה החרדית, הנחנו את ההצעות על שולחנו של ח"כ אורי מקלב, ואת הנבחרות מתוכן הוא יעלה כהצעות לחקיקה. בינתיים תוכלו להתחיל לקרוא עליהן.

גב' יהודית קרפ, העורכת הוותיקה של "בית נאמן", חוזרת, ויחד עמה גם המנהלת והסופרת הגב' חוה בורנשטיין, הגב' אביגיל רביץ – אשת חבר להרב אברהם רביץ זצ"ל, ראש ישיבת "אור שמח" ואיש הציבור, שלוחם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, הסופרת והמרצה בספרות הגב' אביגיל שקוביצקי ועוד.

בנוסף יש פאנל סוער לחינוך לילדים נשואים, ומדריך עשרת הצעדים למחתנים מתחילים, מפגש עם הנחיתה הלא רכה של שליחות הקרוב החוזרות לארץ, אנציקלופדיית עובדות העבר ועוד.

סיפורים "בין הצללים"

לאן נעלמו חיים ולדר ומוישה גוטמן? איפה מתחבאות חוי רוזנברג, מ. קינן ופנינה פקשר? מוסף הסיפורים של "יתד נאמן" מציג קונספט שכמוהו עוד לא היה: 13 סיפורי עלילה מרתקים שמובאים אנונימית, כאשר אתם, הקוראים, מתבקשים לזהות את הסופר/ת שמאחורי הסיפורים, מתוך רשימת הסופרים רבי המכר הפופולריים שמשתתפים במיזם, לפי סגנון הכתיבה ורמזי הקשר, ולשלוח את התשובות המנומקות.

לסיפור הזה יש המשך: לאחר החג יפורסמו שמות הסופרים בהתאמה לסיפורים, עם שמות הזוכים בפרסים שזיהו ונימקו נכונה ועלו בהגרלה. פתחו את החוברת, התעלומה מתחילה...

"והגדת" – סיפורים לילדים ולנוער

ומסיפורים למבוגרים לסיפורים לצעירי הצאן: השנה הוכנו סיפורים מיוחדים, תוך הפרדה בין עיתון הילדים לעיתון הנוער. חוברת הסיפורים המיוחדת, תחת השם והנושא "והגדת", מלאה בסיפורים מרתקים ומלאי צבע סביב המילים הללו ומשמעותן. לילדים ולבנות הנעורים מחכים סיפורים מטובי הסופרים והסופרות, כולל סיפור קומיקס חדש, סוחף ומעניין.

"שארית ישראל" – המגזין

הפעם מצורפת חוברת מיוחדת נוספת לחבילת החג: שמואל גרינוולד, ישראל רוזנר, בנימין חינקיס, יעקב רייניץ, משה גוטמן, אברהם דב גרינבוים, בני רבינוביץ, ד. צפתמן, י. שוורץ וש. כהנוביץ כאשר ששה מתוך הכותבים הינם כתבי יתד נאמן והאחרים מהמודיע ומעיתונים אחרים. סופרים אלו יצאו אל אל השטח, בשיתוף "יתד נאמן", לסקור עשרה תחומי עשייה של הכשרות המהודרת "שארית ישראל" – עופות, דגים, חומרי גלם, תעשיית הירקות ועוד, כדי להתרשם באופן בלתי אמצעי ובזווית אישית מהפעילות העניפה והמבורכת שנעשית בשטח.





















המבשר
'המבשר' ממשיך גם בחג הזה במסורת ומעניק את חבילת החג האיכותית והמעניינת בכמות ובאיכות, תוך כדי הקפדה על העקרונות והכללים החשובים לו. גם החג הזה התוצאה היא בסיעתא דשמיא מושלמת ביותר, ופרי של חודשים של הערכות ושבועות ארוכים של עבודה מקצועית מסביב לשעון עד להשגת היעד.

"משיח צייטן"

גליון הנושא של 'המבשר' שהפך במשך השנים לשם דבר וחשיבה מחוץ לקופסה, לא מאכזב גם הפעם, והנושא הייחודי שנבחר הוא 'משיח צייטען' (ימות המשיח), נושא שמעולם לא היה על במת העיתונות. התוהו ובהו השורר בעולם בשלוש שנים האחרונות כשמעצמות מתגרות זה מול זה ומאות אזרחים נהרגים ונשמדים מידי יום, בצירוף המתיחות מהעתיד הלא נודע, מחזק את התחושה שאנו נמצאים בתקופה נעלמת שכמוה אנו יודעים תהיה בביאת המשיח.

'המבשר' ניגש לנושא מרתק וסוער זה, ונותן סקירה מקיפה ביותר מתוך מבט והשקפה תורנית ומבט מקצועי על כל הנושא בשלוש חלקים: חלק ראשון - חבלי משיח: 22 תאריכים שהיו ידועים לאורך ההיסטוריה כזמנים שמסוגלים לביאת המשיח, וכן השעות האחרונות, הניסיונות והקשיים, שיהיו ממש לפני ביאת המשיח.

חלק שני – גוג ומגוג. תרחישי המלחמה כפי שהם נראים במבט עכשווי מתוך מפגשים ושיחות עם מומחים ופרשנים צבאיים, שהתכנסו באופן מיוחד בכדי לנסות להבין ולשרטט את מפת המתיחות של המעצמות הגדולות בעולם והאביב הערבי.

חלק שלישי – הגאולה. כך נדע שהגאולה שלה ציפנו הגיעה, ומה בדיוק יקרה כשהמשיח יבוא, תיאור מרתק וסדר ההתרחשויות בעת שתבוא הגאולה השלימה, מתוך המקורות והמדרשים, בשפה המובנת והשווה לכל נפש. מסע ייחודי ומרתק לאתרים והמקומות שבהם המשיח יתגלה. סקירה מרתקת על ירושלים עירו של מלך המשיח שתשוב לימי תפארתה.

בימי הטורקים

מוסף 'קהילות' של 'המבשר' שהפך למקור לא אכזב לנוסטלגיה והיסטוריה יהודית שורשית ומקצועית, מופיע הפעם בגליון מיוחד "בימי הטורקים". לרגל חג הפסח זמן גאולתנו ולקראת מלאות 100 שנה לגאולת תושבי ארץ ישראל מידי השלטון העות'מאני, מגיש 'קהילות' סקירה מקיפה על החיים בארץ ישראל תחת עול הסולטאן והפחה. זכרונות, סקירות, מושגים וביטויים מימי הטורקים ששעבדו את תושבי הארץ עד קרוב לפני מאה שנים.

פרויקט מיוחד הוא מסע ייחודי בארץ ישראל העות'מאנית, סופרי קהילות בסיור שיחזור מרתק ומצולם לאורכה ולרחובה של הארץ בעקבות טביעות האצבע ההיסטוריות שנותרו מימי הטורקים. המקומות והאתרים שנותרו עדיין מאותם ימים ושלהם משמעות יהודית.

מוסף התורני "מחמירין"

המוסף התורני של 'המבשר' שנודע בעולם הספרות התורנית, ביריעה מרתקת ומקיפה על נושא חומרות בפסח, במגוון פאנלים מיוחדים עם רבנים ומורי הוראה מעדות שונות בישראל המביעים דעת תורה על החומרות והמנהגים שנוהגים בקהילותיהם ובעדותיהם. כמו"כ הצצה ראשונה לביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א בפסח.

יריעה מיוחדת "פוסק הדור" במלאות שנה להסתלקותו של מרן בעל "שבט הלוי" זצוק"ל, מביא 'המבשר' בפרסום ראשון רשימות וזכרונות שכתבו בניו וחתנו שליט"א, וכן שיחות מיוחדות עם ראשוני תלמידיו המובהקים הגאונים רבי יצחק זילברשטיין שליט"א ורבי שלמה זלמן אולמן שליט"א.

מוסף השבועי

סדרת כתבות מגזיניות ייחודיות, לילה לבן בכפר עוין- מרדכי גולדמן השתתף בליל מעצר מבוקשים בכפר פלסטיני עוין. המנהיג הבא- מאיר ברגר ריתק מומחים לשאלה: מי יהיה היורש של נתניהו. בועת ההייטק וביצת המציאות - שלמה גרין ניסה לפענח את חידת המשק: שתי כלכלות לעם אחד. הסודות של החוקרים - חיים מרגליות הורשה להיכנס למעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה. אדום בבית הלבן - יעקב א. לוסטיגמן משרטט תרחיש: דונאלד טראמפ נבחר לנשיאות. עבדים היינו - מנחם כהנא שב אל היהודים שהגנו על העבדים השחורים בארה"ב. הילידים נגד הידידים - שלום יצחקי מגלה סודות על האי הנעול במשך אלפי שנים רצופות.

מוסף הסיפורים

המוסף הספרותי של המבשר כולל הפעם סיפורים אוטנטיים ואמיתיים, של אנשים שיצאו מעבדות לחירות ומשעבוד לגאולה, סיפורים ייחודיים רווי אמונה ודרמה שילוו את הקוראים עוד זמן רב. ופרויקט מיוחד: בצאת – תמונות היסטוריות מרתקות של גדולי ישראל בעתות הצלה ופדות, והסבר היסטורי על התמונות

מוסף 'לבית'

המוסף המוביל לבית ולמשפחה נותן גם החג חומר איכותי מגוון ומרתק לאשה ולמשפחה. ולפני הכל פותח בשיחת חג מרתקת נוכח אתגרי התקופה עם המרצה המפורסם הרב עזריאל טאובר. בהמשך מדור מיוחד "אילו היה שם", פאנל מרתק המושג "אילו", פירוט על מצבים ותרחישים בחיי היום-יום בהם אנו מגיעים למסקנא שאילו המצב היה כך, הרי שהתוצאה היתה אולי אחרת. אולם המסקנא היא שהכל בהשגחה פרטית, והמציאות והמצב העכשווי הוא הטוב ביותר בעבורנו. יריעה מיוחדת על סוד הנשים העבריות שבזכותם נגאנו ובזכותם עתידים להיגאל. 'לבית' מארח מספר אמנויות שהכינו פרטי אמונות מיוחד ליל הסדר וההיסטוריה שמתחת אותם פריטים. מדריכות טיולים מקצועיות מכוונות את הקוראות לטיולים המתאימים גם לימי חול המועד וניתן להוציא לפועל בתחבורה ציבורית ועם ילדים ועגלות.

מוסף המתכונים

מוסף המתכונים של המבשר "שולחן עורך", מפתיע הפעם בקונספט ייחודי "בכל דור ודור". מתכון לפסח שהכינה הסבתא כפי שראתה בשטעטעל של פעם, מקבל טעם אחר לגמרי כשהוא מגיע לבת שמכינה אותו בעזרת חמותה, ומשתנה עוד יותר כשהנכדה מכינה אותו בעזרת הגיסה. וכך קבלנו מתכון אחד בניחוח של פעם וטעם של היום בשלושה צורות שונות, כשהמסר הוא ברור, אנו לא מתפשרים כמלוא נימה על החומרות והמנהגים של בית אבא גם כשאנו מבקשים לפאר ולרומם את תפריט סעודות החג המושקעות.



















משפחה
חבילת 'משפחה' לחג הפסח רושמת שיא של כל הזמנים בעיתונות החרדית - 980 (!) עמודים בשבעה מוספים שונים.

ספינת הדגל של גיליון החג הוא כמובן המגזין, שכמיטב המסורת של 'משפחה' - הולך ומתעבה מחג לחג. מדובר הפעם בכ-400 עמודים, 18 כתבות-חג, ושני פרויקטים מרכזיים.

בפתח המגזין תמצאו את הזכרונות של האדמו"ר מויז'ניץ מונסי, כפי שנשמעו מפיו בשיחה מיוחדת. הכתבה כבר הספיקה לעורר גלים, מה שכמובן מגביר את הסקרנות והעניין סביבה.

הכתבה הבאה בסדרה: ראיון אישי ראשון עם הרב אהרן קוטלר, המנהל האגדי של ישיבת לייקווד, אחיו של ראש הישיבה הגר"מ קוטלר, שחושף את סודות משפחת האצולה התורנית של אמריקה.

מיד לאחר מכן מופיעה כתבה נוספת שכבר עוררה עניין רב עוד בטרם ירד העיתון לדפוס - הראיון הבלעדי שערך אריה ארליך עם האדמו"ר מסאטמר בקרית יואל. בראיון מדבר האדמו"ר בגובה העיניים על שלל סוגיות ציבוריות ואקטואליות - מחוק הגיוס, דרך המצב הביטחוני, מסביר את ההתבטאויות יוצאות הדופן על שלושת הנערים שנרצחו בגוש עציון, תוקף קשות את הח"כים החרדים, ומשגר ביקורת מרומזת לעבר האדמו"רים בארץ.

במגזין מופיע ראיון בלעדי ומסקרן שערכו עורך העיתון יוסי אליטוב יחד עם שמעון ברייטקופף עם הוריו ובני משפחתו החרדיים של ראש המוסד יוסי כהן, שחושפים את הקשר המשפחתי עם מנהיג נטורי קרתא ר' עמרם בלוי, מדברים על השנים בצל הגרש"ז אויערבאך ומספרים על המסלול של הבן-יקיר עד לתפקיד הביטחוני מספר אחת בישראל.

בהמשך תמצאו מסע לעבר חמש הקהילות החלאביות העשירות בעולם, כולל ראיונות עם המנהיגים הצעירים של אותן קהילות.

כמו כן, תוכלו לקרוא יריעה היסטורית מרתקת בעקבות דמותו של הרבי הפלאי מרימניץ - כולל ראיון אישי ורווי זכרונות עם איווט ליברמן שמספר על הקשר ההדוק שניהל עם הרבי הקדוש.

ויש גם היסטוריה ליטאית מסקרנת: משפחתו ותלמידיו של רבי גדליה נדל, גדול הדור שחי ללא לגיטמציה ציבורית, מדברים לראשונה על הכל. בנוסף, חיים יאלס, האברך הגוראי, בן ה-30, שהפך למדען עולמי מוביל בלי לבקר באוניברסיטה נחשף לראשונה

עוד במגזין: פרויקט מיוחד על כותבי הצללים של גדולי ישראל, מסע עוצר נשימה של הרב משה גרילק, העורך הראשי, לבלמונטה של האנוסים, מסעות ציוריים שערכו כתבי העיתון אהרן גרנות ואליהו אקרמן לסיביר ולאפריקה, ועוד שלל כתבות כפי שרק 'משפחה' יודע להציג.

סך הכל במגזין: 400 עמודים, 18 כתבות ופרויקט אחד.

בנוסף, 'משפחה' מגיש מוסף מיוחד שכולו ירושלים, שגולת הכותרת שלו היא ראיון במעונו של נשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן, איש ירושלים, שמדבר על חקירת דרעי, הפילוג בציבור הספרדי וכיצד נמנעה מחלוקת איומה בציבור החרדי.

בנוסף תמצאו ב'משפחה' מוסף סיפורים מיוחד שמופיע כספרון לכל דבר עם מיטב הסופרים החרדיים, מוסף 'בתוך המשפחה' מושקע ומורחב, ומוסף 'ילדים' מוגדל - כמיטב המסורת של העיתון שלא חוסך לא בכסף ולא בנייר ולא בגרפיקה - במיוחד בעיתוני החג ששמם יצא לתהילה.











בקהילה
בקהילה - עשרה חלקים ודיסק אחד

מגזין בקהילה יוצא בפורמט נרחב ומושקע ובו למעלה מעשר כתבות צבע בארץ ובחו"ל. כתבת השער מוקדשת לדמותו של ראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי דוב לנדו, שנכתבה ונערכה ע"י ספרא רבא ואיש הוגה דעות הרב יעקב ב. פרידמן שמתאר בפרוטרוט יובל של הרבצת תורה והעמדת אלפי תלמידים בישראל. עוד במגזין: כתב בקהילה נכנס לקו החזית המדממת של מזרח אוקראינה וגילה כולל חסידי; חיפוש אחר שרידי יהודים ויהדות בספרד; מיהו הגאון הצעיר שאינו שוכח דבר מתלמודו ופילנתרופים גדולים כרוכים בעקבותיו ומנבאים לו עתיד מזהיר ופרופיל ענק על איש החסד והצדקה שהביא את השלום בויז'ניץ, הרבני חיים משה פלדמן, ועוד ועוד.

למגזין מצורף פרויקט 'נפש יהודי' - מסעות הרב יעקב ב. פרידמן ב-22 נקודות מסביב לעולם בחיפוש אחר היהודי האחרון והנקודה היהודית שעדיין לא כבתה. כל אלו לצד הטורים האיכותיים של מגזין 'בקהילה', כשהחג הצטרף לצוות הסופר הרב שלמה ברוך בלוי עם טור תובנות משלו תחת השם: 'רבות מחשבות'.

המוסף של ריבלין

כמו כל חג מפציע ומפתיע הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין עם מוסף פוליטי איכותי. המוסף 'כוח עולה' מתמקד בדור העתיד של העסקונה החרדית. ריבלין מנתח בתוספת פרשנות משלו את האישים המקורבים לצלחת ואשר עשויים בבוא היום להחליף את הגווארדיה הקיימת בשלושת הסיעות החרדיות: ש"ס, אגודה ודגל. ריבלין בחר בכל סיעה שני אנשים הכי קרובים והכי ריאליים והימר לא פעם על התוצאה.

מוסף הנושא 'בכל דור ודור' הפגיש שורה של דמויות ואישים מן העבר לצד מקביליהם בהווה. הרב הראשי לשעבר בקשי דורון לצד הרב הראשי המכהן דוד לאו; ח"כ יעקב מרגי עם שלמה בניזרי; חיים ולדר עם שמואל ארגמן; קובי איזק יועצו של ליצמן עם אריה פרנקל יועצו של מוניה ועוד ועוד.

'בקהילה פלוס' מארח את טד קרוז המתמודד הרפובליקני לשיחת התמודדות ויוצא עם שלל התבטאויות על ישראל, ארה"ב ואירן. סקירה נרחבת על האיים שבין מצרים לישראל והמחלוקות סביבם; תחקיר מקיף אודות יהדותם של בני הפלאשמורה ועוד ועוד.

'בקהילה חג' מגיש ראיון כתוב בדוא"ל עם האסיר ר' שלום רובשקין שסיפר על חייו מאחורי סורג ובריח. מונולוג שכולו אמונה. בנוסף ריכז בקהילה פאנל אסטרטגיים לדיון במלאת שנה לקוליאציית הליכוד-חרדים עם איציק סודרי, אברימי קרויזר ויענקי ביכלר.

מגזין 'פנינים' לחג עם שלל כתבות לאשה ולבית, ראיונות חג, סיפורי חיים, כתבות עם תובנות וטורי חג.

מוסף 'חברים' עשיר בסיפורי ילדים ובני נוער, קומיקס, עלילות, ציורים והטורים הקבועים (21 בבית אחד ועוד).

המגזין התורני 'תבונות' לחג מוקדש לרגל יום הזיכרון הראשון של פוסק הדור הגר"ש הלוי ואזנר ועיונים במשנתו. למגזין מצורף פרויקט ייחודי לשביעי של פסח.

המגזין המצולם 'העולם החרדי' עם צילומי אווירה והכנה לחג: גדולי ישראל במעמדי ברכת האילנות, מים שלנו ואפיית מצות.

מוסף הסיפורים 'מפתחות' פותח צוהר למפתח שעדיין לא נפתח וכל אחד נושא אותו בצרורו. מיטב כותבי בקהילה בסיפורי מופת.

ואחרון חביב: דיסק מושקע של אלי פרידמן: שרים ביקב. זהו דיסק עם מיטב השירים שיעשה לכם את החג.

חג שמח. קראו ותחי נפשכם.























קו עתונות
הרשת החלה היום בהפצת המקומונים המחולקים חינם, כשהפעם מצורף למקומון גם מוסף פסח וגם מוסף 'ביזנס' עשיר במיוחד. את השבועון של הרשת, 'כל ישראל', יהיה ניתן להשיג ממחר בבוקר במחיר של 5,00 ש"ח בלבד.

וזה מה שקו עיתונות הכינו לכם בעיתונים שיצאו מתחת ידם:

• ואת עמלנו: אבי בלום עם מסמך היסטורי המבוסס על תחקיר עובדות ופרטים שרואים אור לראשונה, ובו נחשפים המהלכים שהניחו את תשתית החינוך החרדי במדינת ישראל.

• הגאון רבי דוד פיינשטיין, בנו של מרן רבי משה פיינשטיין זצ"ל, בשיחה מרתקת במלאות חצי יובל להסתלקותו של אביו.

• ערב פסח תשע"ו, הרבנית יהודית יוסף בטור פרידה מרגש מהבית המיתולוגי ברחוב הקבלן 45, שלראשונה יהיה שומם בליל הסדר.

• ארבעים שנה לאחר חטיפת המטוס לאנטבה שבאוגנדה, שבים בני משפחת דודזון שהיו על סיפון המטוס לרגעי האימה שטלטלו מדינה שלימה.

• בגיל 80 שב אדי (אדמונד) מור, למאורעות "הפרהוד" שפרצו בחג השבועות שנת תש"א, החג שייזכר כחג הקודר ביותר בתולדות יהדות בגדד העשירה

• בועז ביסמוט, כתב החוץ הוותיק, הישראלי שראיין את קדאפי, אסאד, אחמדניג'אד, בראיון מרתק על הסכנות בתפקיד, על זירות המלחמה הרבות שבהן ביקר ועל ההחלטה לשלוח את הילד שלו לגן של אגודת ישראל.

• יוסי אלפר, איש המוסד המיתולוגי בראיון עתיר גילויים: כך כמעט חיסלנו את חומייני לפני עלייתו לשלטון.

• אברהם אדגה, שצעד אלפי קילומטרים במדבריות סודן רוויות הסכנות, בדרכו מאתיופיה דרך סודן לא"י, מספר על מספר על יציאת מצרים הפרטית שלו.

• סיפורו של ר' אהרן לניאדו ז"ל, גבאי הצדקה האגדי שנפטר לפני כחודשיים, נחשף לראשונה. בנו, הרב דוד לניאדו חושף טפח מחייו הסוערים של האב הדגול, שבמשך עשרות שנים העביר למעלה ממאה מיליון דולר תרומות לעולם הישיבות והיה מקורב למרנן הגר"ע יוסף והגרב"צ אבא שאול זצ"ל ואיש סודם של ראשי הממשלות בגין, שמיר, שרון ונתניהו.

• סיפורה של משפחת ששון הבגדדית, שושלת של בנקאים ואנשי מסחר, שמניפתם הכלכלית פרוסה בשלוש יבשות, שלימים כונתה "הרוטשילדים של המזרח" ואחראית להחזקתם של עשרות קהילות יהודיות ובתי כנסת בעולם.

• איתן בן דור, לשעבר קונסול ישראל בליטא משחזר: כך חילצנו מליטא לישראל מאות גווילי ספרי תורה שהיו מוחזקים למשמרת בספרייה הלאומית של ליטא.

• עזריאל נבו, המזכיר הצבאי של מנחם בגין, יצחק שמיר, שמעון פרס ויצחק רבין, חושף סודות מאחורי הקלעים מחייהם של ארבעה ראשי ממשלה.

• הרב ישראל גליס לקח את ח"כ הרב ישראל אייכלר למסע נוסטלגי מרתק במחוזות ילדותו ובתחנות חייה של משפחת אייכלר בירושלים שבין החומות.

• השושלת המוסיקלית של משפחת פרידמן: ראיון מיוחד עם אברהם פריד ואחייניו – בני פרידמן, האחים שמולי ובנצי מרקוס – חברי להקת 'היום השמיני', אלי מרקוס ושמחה פרידמן.

• ראיון מרתק עם ה"ראפר" די בלאק, כוכב מוסיקה אמריקאי שהלהיב המונים, נעלם ממעריציו, התגייר, שינה את שמו לניסים והפך לחסיד ברסלב עטור ציציות שממשיך לשמח ולקרב יהודים להקב"ה.

• חברי מקהלת "נרננה", שכבשו כל במה אפשרית בראיון משותף מחדר החזרות.

• צור שיזף, עיתונאי וסופר נסע למקום המסוכן ביותר בעולם – משולש הגבולות סוריה, עיראק, טורקיה, ראיין לוחמי שאע"ש שנפלו בשבי הכורדי וחזר בשלום כדי לספר על זה. ראיון מרתק.

• ד"ר גלעד מלאך, חוקר החברה החרדית, החוקר איתן רגב וסמנכ"ל קרן קמ"ח, עו"ד אברהם יוסטמן בראיונות מרתקים על עולם התעסוקה החרדי.

• בועז בן ארי והצלם-אמן קובי קלמנוביץ, בשיח צלמים מרתק ופרויקט תיעוד אמנותי מיוחד לחג הפסח.





המחנה החרדי
בטאון 'המחנה החרדי' בגליון מיוחד מוגדל ומרהיב לחג הפסח:

פינת יקרת:

לרגל שמחת פדיון הבן לנין האדמו"ר מבעלזא, שתיערך בשעטומ"צ ביום א' דחוהמ"פ בשילוב עריכת השוה"ט 'סעודת אסתר' ב'גרויסע שטיב' בקרית בעלזא בירושלים, מתפרסם תיעוד נדיר משמחת פדיון הבן של האדמו"ר מבעלזא שנערכה בבית אביו הגה"ק מבילגורייא זי"ע בראשות דודו מהר"א זי"ע. יהושע וויינברגר בתיאור נרחב ומרגש משמחת פדיון הבן להרה"ג ר' שלום רוקח, נכדו בכורו של האדמו"ר, בהשתתפות הסבא רבה האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זי"ע.

היסטוריה פוליטית באגו"י:

בטאון 'המחנה החרדי' בפרויקט נדיר לחג הפסח; יו"ר קהל מחזיקי הדת הרב מרדכי בריסק ומו"ל 'המחנה החרדי' כינס את ארבעת הח"כים מאגודת ישראל סביב שולחן אחד בלשכת שר הבריאות. מאיר ברגר ראיין את הח"כים והם עסקו בהישגי הממשלה, האחדות במפלגה, טענות הקיפוח של דגל, היחס ללפיד, סיכוי למפקד ועוצמת הנהגת הדור בידי מועצגה"ת. שר הבריאות ליצמן: היה הסכם בזמנו בין האדמו"ר ה'פני מנחם' מגור זצ"ל לבין ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל מייסד דגל התורה, בו הוחלט על היחס של 60-40. מה הם רוצים עכשיו? סגן שר החינוך פרוש: היהדות החרדית צריכה להתאחד מול המבקשים להרע לנו, חבל שיש מי שמתעסק בנושאים שכעת אינם רלוונטיים. ח"כ מוזס: יש להקים פורום של משפטנים, אולי מהצד השמאלי של המפה שייתנו את המענה לפסיקות עויינות של בג"ץ. ח"כ אייכלר: לאחד את המפלגות החרדיות תחת מפלגה חרדית אחת

אדיר במלוכה:

שלמה מונד בשיחת חג מאלפת עם הגה"צ רבי אברהם שמואל בנימין סופר ראש ישיבת ערלוי, על אביו הגדול כ"ק האדמו"ר וגאב"ד ערלוי זצ"ל, עם פרקי זכרונות ששמע מפיו אודות אבותיו הקדושים ה'חתם סופר' וצאצאיו זי"ע, ועל ימי שהותו בצל קדשו של מהר"א מבעלזא זי"ע. משה אהרן אויש בכתבה מיוחדת על העיירה החסידית הראשונה בהונגריה, הופעה המופלאה של חסידי אשוואר - 'אש ואור' הרב ישראל דנדרוביץ באגדה מסמרת שיער, בתיאור מיוחד על נשמות המתים שמגיעות בלילות אל בתי כנסת שוממים.

בנוסף יצאו לאור עוד ארבעה מוספים, המוסף התורני 'קוראי עונג',מוסף מיוחד עם סיפורים לחג, מוסף משפחתנו מורחבת למשפחה ולבית ומוסף מיוחד לילדים.













יום ליום
הייחודי שבעיתון החג של עיתון "יום ליום", בו תוכלו למצוא את השיחות לחג, הסיפורים והמנהגים מגדולי וחכמי התורה המפארים את כותל המזרח. ללא ספק, מוצר ייחודי, מעניין ומרתק, שבו גם סיפורי יציאת תימן ויציאת אתיופיה, מהאנשים והפעילים שהעבירו את העולים בדרך הארוכה עד לארץ הקודש.

גם באקטואליה, "יום ליום" מביא את הסיפורים החמים: ראיון אישי, מיוחד, בלעדי וגלוי לב עם יו"ר ש"ס השר הרב אריה דרעי, אשר מדבר על הכל. הוא מסביר מהיכן הוא שואב את כוחותיו בימים אלו, ומה נותן לו את הכוח להמשיך בעשיה. הוא גם מפתיע כשמצהיר כי הוא מאמין בעבודת המשטרה והפרקליטות, כי זה תפקידם. ראיון שהוא גם דו"ח ביניים, במלאת שנה לממשלה.

עוד בחלק האקטואלי: ארבע הקושיות הביטחוניות - מה באמת מתרחש בגבול עזה? האם המצב בסוריה מסכן את הגבול הצפוני? האם ירושלים תבעיר את המזרח התיכון? והאם איראן תצליח להגיע לגרעין?

עוד בגיליון החג של "יום ליום": ליל הסדר במחיצת מרן ראש הישיבה - בניו מכניסים אותנו פנימה אל הקודש, מתארים רגע אחר רגע, מספרים את סיפור יציאת מצרים הייחודי, ומקשים את הקושיות.

והגדת לבנך: חבר מועצת חכמי התורה ובעל ההלכה ברורה, הגאון הגדול רבי דוד יוסף, מדבר על תפקידם של בני התורה הספרדיים, שיטת הלימוד הספרדית, ומוסדות הקירוב ברשת החינוך "בני יוסף".

את פתח לו: הגאון רבי אייל עמרמי, ראש מוסדות "כאייל תערוג" וראש ישיבת "אמרי שפר", מספר על קהילת החוזרים בתשובה שהקים, ועל השליחות שמרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א ציווה אותו.

וגם, פרויקט מצולם: מסע היסטורי מרתק בעקבות בתיהם של חכמי עיר הסוד, והסיפורים והממצאים שלא נחשפו מעולם; זיכרונותיו המרתקים של הרב טוב צדוק, במלאת יובל שנים לפרוץ המאבק הציבורי על 'ילדי תימן הנעדרים' – ועל חלקו בהובלת המאבק; ביד חזקה: נא להכיר, מטוס הקרב החדש והקטלני ה-F-35 - החמקן הטוב מסוגו בעולם – בדרך לישראל; יציאת אתיופיה: הרבנית בת שבע ברוך מספרת על מסע הבריחה של משפחתה מאתיופיה.

בנוסף: מוסף התורני "עונג שבת", מוסף הילדים "יום צעיר" ומוסף קומיקס מיוחד לילדים לחג. וכן, הכתבות "לבית ולמשפחה" וסיפורים לפסח.











הפלס
עיתון 'הפלס', הצעיר והמפתיע, מפציע לקראת חג הפסח עם חבילת חג מהודרת של 9 מוספים, המכילים כ-550 עמודי תוכן מגוון ומקיף, בניחוחות ישנים וחדשים גם יחד.

"מוסף הנושא" יומרני למדי, "מדינת ישראל נגד היהדות" שמו. 64 עמודים גדושים בסקירות על מאבקי החרדים והמדינה בשלל שטחי הדת, כמו 'ילדי טהרן' וגיוס בנות, שמירת השבת בערים ופרשיות חילולי הקברים, הכותל המערבי ועוד, ועד לפאנל - איך לא - על גזירת גיוס בחורי הישיבות הנוכחית.

"גליון נושא" מיוחד נוסף (56 עמ'), מפתיע ומרענן בחדשנותו –"כולם בחכמה עשית", לרגל "חג האמונה": 10 כתבות מקצועיות על חידושים ועדכונים מאלפים ומעוררי השתאות בחקר עולם החי והצומח, האדם וגופו, פלאי הבריאה והרפואה, המדע והמחקר ומגבלותיהם. ראיונות בלעדיים ונדירים עם מומחי בריאות וטבע הנותנים לקורא הצצה לעולם מפעים של אמונה וגדלות הבורא.

מוסף החג "כאילו יצא ממצרים",(64 עמודים) על שני מדוריו "ונתן לנו את תורתו" ו"והיא שעמדה", נפתח בפאנל עם ראשי כוללים, ומכיל תשעה כתבות אותנטיות, מובחרות ונוגעות ללב, כולל ראיונות מיוחדים וסיפורים אישיים מחיי הרוח היהודיים בעבר הקרוב.

המוסף התורני "לקראת שבת" המורחב בעשרות עמודים נוספים לקראת החג, מכיל מלבד מדורי הגות ופרפראות, הלכה ומנהג, גם כתבת פרופיל מיוחדת על גאב"ד חניכי הישיבות הגר"מ גרוס שליט"א בציון תום שנת האבל למורו ורבו בעל שבט הלוי הרב ואזנר זצוק"ל, על הנהגותיו ועל דרכו בהוראה בשנים הרבות שעשה שימוש בהוראה אצל מורו ורבו, ההדרכה שקיבל באופן אישי ממרן הרב שך זצ"ל בעייני הנהגה. ופסקי הלכה נדירים המקבלים הכרעה על שולחנו דבר יום ביומו ברשת בתי הוראה בארץ ובחו"ל. ותיאור נרחב מפעים מכלי ראשון על "פסח בבריסק" ששמע הרב ישעיהו ויין מפי הגאון הגדול רבי מאיר סולובייצ'יק זצוק"ל. פרוייקט מיוחד על לילי סדר היסטוריים, ועוד.

המוספים הנוספים, "נפך" – המוסף לנשים בפורמט חגיגי מוגדל (64 עמודים) של גליון נושא במסע אל צפונות העתיד בסימן "לשנה הבאה בירושלים"; ו"תצפית" (40 עמודים) עם כמה פרוייקטים חגיגיים, כמו סיפור הקמתם המפעים של מוסדות ישיבת טלז והגדות במרוצת הדורות – מוכיחים השקעה ניכרת ועיצוב גראפי מוקפדבמיוחד. כך גם "הפלס לילדים", 32 עמ' עמוסי תוכן ברמת האיכות הנודעת שלו, עבור ילדים ונוער.

קפיצת מדרגה ניכרת במוסף הסיפורים, שנקרא "וכאן הבן שואל", ומכיל 15 סיפורים מובחרים על פני 112 עמודי כרומו משובחים בעיצוב מושלם, פרי קולמוסם של מבחר הסופרים בכלל ומבית 'הפלס' בפרט. מוסף סיפורים נוסף מיועד לילדים ולנוער והוא כולל 32 עמודים של סיפורים מרתקים.



















עיתוני החג סקירה יתד נאמן בקהילה המבשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד