י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב סתיו: "לרשום ממזר או גוי זה לחצות גבול"

יו"ר ארגון 'צהר' במתקפה חריפה בעקבות פרשת הזיופים בחיפה, בה רשמו זוגות שנישאו דרך 'צהר' באופן פסול

הרב סתיו. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
הרב סתיו. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

 

בעקבות פרשת הרישומים הכוזבים במועצה הדתית בחיפה וההתנכלות לנישואים באמצעות 'צהר', שוחח 'בחדרי חרדים' עם הרב דוד סתיו, מהמוכרים שברבני צהר ויו"ר הארגון.

"כולם צריכים להבין שסוגיית היוחסין בישראל זה דבר חמור מאוד, להטיל דופי באדם שהוא ממזר או גוי. זה דבר שהוא בניגוד לכל הלכה ולכל מוסר. אנו צריכים לדעת שיש גבול לכל דבר ולכל מחלוקת, מותר לנהל ויכוח ומחלוקת, אך כאלו דברים צריכים להתנהל בטוב טעם ודעת. אבל כשנחצים הגבולות ושוברים את הכלים ועוברים על ההלכות החמורות ביותר בשולחן ערוך, שקשורות להוצאת שם רע - רק בגלל שאותם בני זוג בחרו להירשם דרך קבוצה אחרת, צריך לדעת שחברה מתוקנת ושומרת תורה ומצוות לא יכולה לסבול תופעה כזו", תוקף הרב סתיו.

"אני מקווה שאותם פקידים שרשמו רישומים כוזבים יעשו תשובה והדברים יתבהרו", אומר הרב ומוסיף: "צריך להבין עוד דבר, אותם רשמים ברבנות נישואין חיפה לא פגעו בי, אלא פגעו בתורה ופגעו באנשים ופגעו בקב"ה. וברגע שהרשמים יעשו תשובה הקב"ה מקבל תשובתם של אנשים, מודה על החטא ומקבל לעתיד, ואני חושב שוודאי ראוי לקבל את התשובה. אנחנו באנו להתריע על התופעה ולהזהיר שאסור שדברים כאלו יתרחשו, ואנחנו בצהר חוששים שבעוד מקומות מתרחשים כאלו תופעות של רישומים כוזבים".

המאבק של צהר מול הרבנות קיים בכל הארץ?

"ממש לא! אנו לא נאבקים באיש, ואנו רואים בכל עולם התורה ובכל עולם הרבנות אנשים שהם שותפים לנו ברצון להאהיב שם שמים על כל עם ישראל, והאינטרס המשותף של כולנו שהזוגות החילונים יתחתנו כדת משה וישראל, ענייני בעולם לקדש שם שמיים. אנו מבקשים שהקידוש שם שמיים יחול על כל אחד ואחד, ואין לנו עניין לריב עם אף גורם".

בעצם, למה הרב חושב שאנשי הרבנות בחיפה התנכלו לנרשמים שלכם, הם לא רואים בכם סמכות של 'רב'?

"אני לא מכיר אותם ולא יודע למה, אבל אני חושב שיש אנשים ששכחו שגם במחלוקת בין רבנים ותלמידי חכמים יש כללים שאותם אסור לחצות, וכאן הכללים נחצו ואני מקווה שזו הפעם האחרונה".

"אני מאחל לכולם – אנו נמצאים בחג של חירות, חג פסח וחג של גאולת הדיבור כמו שכתוב בזוהר, ואני מקווה שאנו נשחרר את הפה משעבוד ונדבר פחות לשון הרע ונהיה יותר מחוברים זה לזה. מיד לאחר הפסח אנו מציינים את ימי ספירת העומר, שעניינם על שלא נהגו כבוד זה בזה, ואנו צריכים להיות זהירים במה שיוצא מפינו איש אל רעהו".

הרב מסיים את דבריו ומדגיש: "מעולם לא הייתה לי היכרות עם הפקידים שעשו את הרישומים הכוזבים, ומעולם לא שוחחתי איתם ואני לא יכול לומר האם הם אשמים או לא, זה יוחלט רק בבית המשפט האם הם אשמים".

הרב סתיו גיורים צוהר זיופים חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד