י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צפו בשחזור רצח אבו חדיר: "הוא בער כולו"

בית המשפט התיר לפרסם את תיעוד השחזור שביצע יוסף בן דוד שהורשע ברצח הנער הפלסטיני • "תפסנו לו את הפה כדי שלא ידבר. הבנו שקורה פה משהו שלא חלמנו עליו. תפסתי את הלום ואמרתי: 'זה בשביל משפחת פוגל, זה בשביל שלהבת פס'"

צפו בשחזור רצח אבו חדיר: "הוא בער כולו"

"אני הדלקתי מצית. לא חשבתי כלום. בשנייה אחת, הוא כולו בער. לא חשבתי בדיוק שזו גופה, כי לא ראיתי את הגופה". במילים אלה, בקור רוח, תיאר בפני החוקרים יוסף בן דוד, שהורשע אתמול (ג) ברצח מוחמד אבו חדיר, את שריפת גופתו של הנער משועפט ביער בפאתי ירושלים.

הקלטת השחזור הותרה היום לפרסום לבקשת חדשות 10. בחודש פברואר האחרון נגזרו עונשי מאסר עולם ו-21 שנים בפועל על שני הקטינים שהורשעו בפרשה.



בן דוד הורשע אתמול על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים, לצד שני קטינים, ברצח הנער הפלסטיני בשנת 2014. בעוד שני הקטינים הורשעו בנובמבר האחרון ברצח, ההכרעה בעניינו של בן יוסף נדחתה בעקבות חוות דעת שהוגשה ברגע האחרון, לפיה לא היה אחראי למעשיו. בהכרעת הדין הדגיש בית המשפט כי גם יוסף בן דוד ללא ספק מעורב במעשה, אך לא ניתן להרשיעו טרם בדיקת חוות הדעת לעומקה.

אתמול קבעו השופטים כי בן יוסף היה אחראי למעשיו - והרשיעו אותו ברצח. בהודעת הפרקליטות נכתב כי בן דוד ביצע את מעשיו ממניעים אידיאולוגיים לאומניים של נקמה. "למרות חלקו המרכזי, ניסה הנאשם להתנער מאחריות ועד הרגע האחרון טען טענות שונות בנוגע למצבו הנפשי בעת הרצח. הוא אף ניסה להטיל את האחריות על שותפיו, הקטינים קרובי משפחתו", נכתב.

תחילה הביאו החוקרים את בן דוד לשכונת שועפט, משם נחטף הנער ממזרח ירושלים. "ראינו מצד שמאל שלנו נער שהולך לבד עם הטלפון שלו. לא ראינו נער, ראינו גבר. הוא היה גבוה, הוא הלך עם קפוצ'ון. זאת אומרת, מראה של גבר חסון", סיפר בן יוסף. "אמרתי להם: כן, הוא מצוין. הם יצאו במהירות, שאלו אותו איך מגיעים לתל אביב ואיך מגיעים לשער שכם. ואז הוא אמר להם 'אני ערבי, אני לא מבין'".

בן דוד המשיך ותיאר: "תפסנו לו את הפה בשביל שלא ידבר, הכנסנו אותו לאוטו והדלת לא נסגרה. הרגל שלו לא נתנה לסגור את הדלת. אז (אחד הקטינים) הוציא את היד שלו מהפה. כתוצאה מזה, הוא צעק בפאניקה. הוא אומר לי שאני חונק אותו".

בשלב זה, לדברי הנאשם היחיד בפרשה שזהותו הותרה בפרסום, הבינו השלושה כי נקלעו לסיטואציה שאליה לא התכוננו. "הבנו שקורה פה משהו שלא חלמנו עליו", סיפר לחוקרים. "בהמשך, לפני שלקחתי ימינה, אז אמרתי, 'אולי נזרוק אותו פה וזהו. נשים אותו בצד וניפטר מזה', כי גם ככה אנחנו בהלם מכל הרעיון. זה לא משחק ילדים. כל הזמן הזה (אחד הקטינים) חונק אותו". כשהתבקש בן יוסף להדגים על החוקר לצדו את אופן החניקה, הוא אמר: "אני לא רוצה להדגים על יהודי".

"המטרה מפה הייתה להיפטר מזה במהירות", הוא הסביר לחוקרים. "הכל בלחץ. לקחתי אותו מפנים האוטו וזרקתי אותו לפה (מצביע לעבר הקרקע). עכשיו, אם הפנים שלו היו אליי, לא הייתי מסוגל לעשות את זה. כמובן שזה היה תחת לחץ מאוד גדול. זה מצב שאי אפשר להסביר אותו, אבל הוא לא נעים בכלל".

למרות סערת הרוחות שבה היה שרוי, לדבריו, בן דוד לא שכח להבהיר שמדובר בנקמה. "תפסתי את הלום ואמרתי: 'זה בשביל משפחת פוגל' (מחווה בתנועת הלימה), 'זה בשביל שלהבת פס'", הוא תיאר. "ואני אומר ל(אחד הקטינים) תביא את הבקבוק של הדלק. (אחד הקטינים) שפך על הראש, אני שפכתי על הכל. בקבוק של ליטר אחד. אני הדלקתי מצית. לא חשבתי כלום. בשנייה אחת, הוא כולו בער. לא חשבתי בדיוק שזו גופה, כי לא ראיתי את הגופה. זה מה שבעצם מלווה את כולם. דיברנו על זה אחרי כן. משהו שחור נשרף פה עם אש צהובה".
יוסף בן דוד מוחמד אבו חדיר רצח לאומני שלהבת פס משפחת פוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד