כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'עטרת' נלחמת בטכנולוגיה: "נגע צרעת" • המכתב המלא

ישיבת 'עטרת ישראל' יוצאת למלחמה נגד מכשירים לא מסוננים ומזהירה: תלמיד שיחזיק מכשיר לא כשר, יסולק ויוחרם

הגרב"מ אזרחי. צילום: שלומי כהן
הגרב"מ אזרחי. צילום: שלומי כהן

בישיבת 'עטרת ישראל' בשכונת בית וגן בירושלים, יצאו למלחמה נגד הטכנולוגיה הפרוצה, ומכשירי הפלאפונים הלא מאושרים.

במכתב שנשלח בימים האחרונים על ידי הנהלת הישיבה לכל הורי התלמידים, נכתב: "בחורף זה, השיג בנכם, כמו כל בני הישיבה הקדושה, התקדמות מרשימה ביותר במעלות התורה, היראה והמוסר. כה יתן ה' וכה יוסיף נחת, לראות את בנכם בין גדולי ישראל, מתוך שובה ונחת, בריאות איתנה, הצלחה בכל מעשי ידכם וכט"ס.

"במיוחד נציין את ההצלחה המרשימה, בניקיון מוחלט מכל פגעי הזמן והטכנולוגיה. כמובן שהשטן ממשיך להילחם קשות שלא לאבד נשק מסוכן וטמא זה, ואנו חייבים לעמוד כנגדו בכל אמצעי שבידינו, כדי לבלום נגע צרעת מסוכן זה, אשר "כל באיה לא ישובון", כידוע וכמפורסם.

"לכן באנו לשתף אתכם, הורים נכבדים וחשובים, כדי להיות בטוחים שלא תתפרץ שוב המגפה במחננו, הוחלט לידע אתכם גם בתקנה המיוחדת, אשר תוקנה על דעת ראש הישיבה, וכל אנשי הצוות המובחר של ישיבתנו הקדושה, מתוך הפצרה כי תיטיבו לעשות בשתפכם פעולה עמנו, לטובת בנינו, בחזקכם את ידנו, בסייעו בידם לעמוד על נפשם, מול שטן משחית נורא ומסוכן.

"הננו בזה לעשות משמרת למשמרת, כמש"נ "ושמרתם את משמרתי", ולהכריז על התקנה הבאה.
כל מי שבידו מכשיר שאינו מאושר על ידי "וועד הרבנים" הממונים על ידי גדולי ישראל, בכל מקום שהוא ובכל ימות השנה, לא יכירנו מקומו בין תלמידי ישיבתנו, אי לכך יורחק לאלתר מספסלי הישיבה וימחק מרשימת תלמידיה, כלפי כל רשות שהיא".

בעטרת מזהירים "בחור שימצא ח"ו נגוע באחד מפגעי הטכנולוגיה על כל סוגיה, בנוסף מהרחקתו מהיותו תלמיד ישיבתנו הקדושה, ניאלץ שלא לעסוק בסידורו בישיבה חילופית, ולהתייחס אליו בכל עניין כמי שלא קיימת כלפיו מחויבות של ישיבה לתלמידיה, כולל מענה לבירורים אודותיו בשידוכים והשתתפות בשמחותיו ושלא נהיה ח"ו מהצועקים ואינם נענים.

לסיום כותבים "נא ונא לשתף עמנו פעולה, כי בנפשותם של בנינו – בנכם הדבר, וכך צווינו להתנהג על ידי כל גדולי דורנו שליט"א בכל מקום שהוא. והננו בזה לברככם בחג מצות כשר ושמח.

על המכתב חתומים ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי וכן צוות הישיבה המורחב.





הרב אזרחי מכשירים לא מאושרים פגעי הטכנולוגיה הרב ברוך מרדכי אזרחי נגע צרעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד