כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

החרדים מורידים כפפות: "נגביל את הבג"ץ"

גפני, מקלב ודרעי תוקפים בחריפות את הבג"צ בשל החלטתו לאשר את 'ברכת הכוהנות': "גורמים למלחמת דת"

ברכת כהנים. צילום: פלאש90
ברכת כהנים. צילום: פלאש90

בעקבות החלטת בג"צ לדחות את העתירה שביקשה לבטל את "ברכת הכוהנות" של נשות הכותל, יוצאים ח"כי 'דגל התורה' במתקפה חריפה נגד הבג"צ ואומרים: "אין מנוס מלהגביל את כוחו של בג"צ", כך בדברים ל'יתד נאמן'.

בתחילה מצוטט הגאון רבי אביגדור נבנצאל רבה של העיר העתיקה בירושלים שאמר כי "דברי בג"ץ בטלים ומבוטלים כעפרא דארעא. בג"ץ זהו שורש פורה ראש ולענה".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אמר ל"יתד נאמן" כי: "ביהמ"ש העליון מיצב את עצמו במקום של שונאי הדת ושונאי היהדות באופן ברור וחד משמעי. הוא לא מצטדק, הוא אומר בדיוק. כל מי שיגיש בג"ץ בעניין הזה ביהמ"ש העליון ייתן לו סעד, גם אם זה במחיר של שפיכות דמים, גם במחיר של פיקוח נפש, גם אם אלו דברים שסופם מי ישורנו, גם מבחינה רוחנית וגם מבחינה גשמית, פיזית.

"המציאות הזו שבה ביהמ"ש מעמיד את עצמו במקום שבו עומדים כל שונאי היהדות, היא ברורה לחלוטין ולכן לא יהיה מנוס מלהגביל את כוחו בחקיקה. אסור לאפשר לו את ההשתלטות הזו שבסופו של דבר היא תהרוס את מדינת ישראל כמדינה יהודית וגם כמדינה דמוקרטית".

גפני הוסיף , כי "מי שהלך וקיווה שיקבל סעד מביה"ש, פשוט טעה. אנו כבר מזמן איננו מבקשים ממנו סעד, אנו יודעים שמעולם הוא לא נתן סעד ולעולם גם לא ייתן סעד לנושאים שלנו. אמרתי זאת בעבר, והנה התוצאות".

ח"כ אורי מקלב, אמר ל"יתד נאמן": "בג"ץ הפך את עצמו לחלק מתיאטרון והצגה מצחיקה, מבזה ומזויפת, המכיר ב'חזניות', 'בעלות קריאה' ו'קוראות בתורה', ועתה מכיר ב'ליצניות מופקרות ככוהנות'. החלטה זו מראה את הניכור, הריחוק, הניתוק והבורות מהדת וממושגי יסוד ביהדות. בג"ץ גורם לריחוק ולקיטוב בתוך העם היהודי, מצב ש'שני עמים' בארץ אחת.

"האם הם חזו והרגישו, או היו במעמדים המיוחדים של עליה לרגל למקום המקדש?! זהו זלזול חמור בהלכה ובמסורת היהודית השורשית, פגיעה קשה ברגשות הציבור. האם מישהו היה מעלה בדעתו לעשות את הדברים הללו ולקבל החלטות דומות במקום 'קדוש' לנצרות או לאסלאם?!"

ח"כ מקלב ציין, כי "השופטים הם דחלילים ובובות בניסיון למצא חן בעיני התקשורת ולמתג את עצמם כנאורים ופתוחים. ההחלטה להכרה ב'כוהנות' וזכויותיהן בכותל המערבי, אינה פחות הזויה מהחלטת אונסקו בשבוע ששעבר, על כך שלמקום המקדש אין קשר ליהדות. לזה הייתה תגובה חריפה של רה"מ, אנו ממתינים לשמוע מה תהיה תגובתו להחלטה זו".

שר הפנים ח"כ אריה דרעי, אמר ל"יתד נאמן" בתגובה, כי "מדובר בעליית מדרגה בפגיעה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, באמצעות פרובוקציה זולה של מספר נשים הזויות, אשר כל מטרתה רק לגרום לפגיעה בעם היהודי.

"העם היהודי שרד אלפי שנים ושמר על קדושתו, לא נאפשר את חילול הקודש ובכוחות משותפים של כלל הנציגות החרדית נוכל גם להם".

מזכ"ל "דגל התורה" יעקב אשר, אמר: "בג"ץ יגרום במו ידיו למלחמת דת, וזאת רק כדי למלא את רצונם וגחמותיהם של אנשים הזויים, הלוקחים כל דבר שבקדושה והופכים אותו לליצנות גמורה. הדרך היחידה של הרפורמים דרכה הם נעזרים זהו בג"ץ, תחת מעטה כביכול ל 'שוויוניות', 'חופש' וה'זכות' של כל אחד לעשות מה שהוא מעוניין. תחת המעטה הזה כביכול, בג"ץ מתחבר באופן מעשי לאג'נדה של הרפורמים, שבעצם לא מעניין אותם שום דבר מה שכתבו בהלכה".

עוד מוסיף אשר, כי "בג"ץ, כביכול בשם חופש הביטוי וחופש השוויוניות, יודע שבזה הוא מקעקע את ההלכה ובזה הוא לוקח את הייחוד שלנו כעם שקיבל תורה והלכה, ובחיפוי מלא נותן אפשרות לרפורמים לנסות ולקעקע את הדברים ולשנותם, כדי להפוך אותם בסופו של דבר לדברים שלא יהיו קיימים, חלילה".

"יש לפעול להגבלת כוחו של בג"ץ, למנוע ממנו להרוס כל דבר שבקדושה ולשנות את דמותה היהודית של מדינת ישראל, ועל כך צריכים להיות נחושים".
בגץ ברכת כוהנות משה גפני יעקב אשר אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד