כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פרסום ראשון: ראשי כוללים ומנהלי עמותות נפלו בעוקץ הצ'קים

שורת מנהלי עמותות וראשי כוללים בישראל נפלו בעוקץ, וסכומי כסף גדולים נמשכו מחשבונות הבנק שלהם עם צ'קים מזוייפים • כל הפרטים

פרסום ראשון: ראשי כוללים ומנהלי עמותות נפלו בעוקץ הצ'קים
ף

עוקץ הצ'קים שמסעיר את מנהלי הכוללים ומנהלי העמותות החרדים - בשבוע האחרון, ישראלים בעלי חשבונות בנק בארה"ב גילו להפתעתם שחייבו אותם בסכומים גדולים של עשרות אלפי דולרים, מה שהתברר כעוקץ מתוחכם.

אחד מראשי הכוללים שנעקצו מספר ל'בחדרי חרדים' - "ביום שישי האחרון רציתי לבצע העברה של סכום גדול לחשבון הבנק שלי בארץ, כדי לחלק משכורות לאברכי הכולל, ומתברר שאין כסף בחשבון הבנק. לאחר בדיקת הפעולות האחרונות בחשבון, מתברר כי מישהו הציג לבנק צ'ק על סך עשרת אלפים דולר שלא מוכר לי".

אותו מנהל עמותה התקשר לבנק וביקש להקפיא את כל פעולות החשבון, במשך השבוע התברר לו כי עוד אנשים נפלו בעוקץ. "לאחר שביררתי, אותם בעלי חשבונות פרטו צ'קים אצל ציינג' בירושלים, הסולק את הצ'ק דרך חברה מסויימת. כל הנעקצים סלקו את הצ'ק דרך אותו ציינג' -ברגע שיש להם את הפרטים של אותם לקוחות, ככל הנראה הדפיסו צ'קים והציגו אותם לבנקים בארצות הברית".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בין הנעקצים ציינג' ידוע במודיעין עילית, שכמה מלקוחותיו נעקצו ובאו אליו בתלונות, בעקבות הצ'קים שפרט בציינג' בירושלים.

רוב הבנקים בארה"ב מבטחים את המצב שנוצר, לאחר שהודיעו להם כי מדובר בצ'קים מזויפים. בעלי החשבונות יזוכו על ידי הבנקים בימים הקרובים.

אחד מראשי העמותות אומר ל'בחדרי חרדים' - "הציבור צריך להיזהר לא לפרוט צ'קים בציינג'ים עד שייפתר הסיפור. מה שמוזר הוא, שאותה חברה שסולקת את הצ'קים, לא מוכנה לחשוף את הפרטים. כשיגיע הזמן הם יספרו".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר העוקץ. ‏נעקצת? פנה למערכת 'בחדרי חרדים'.
עוקץ הצ'קים ראשי כוללים ציינג' ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד