י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הקאמבק: המכוניות החשמליות חוזרות לכבישי ישראל

מספר שנים לאחר קריסת בטר פלייס, המכוניות החשמליות יחזרו בקרוב לכבישי הארץ, והפעם במסגרת ניסוי נרחב לשימוש במוניות חשמליות באילת ■ אם הניסוי יצליח, הוא עשוי להתרחב לערים נוספות בישראל ואולי להוות פיילוט רחב יותר

  • י"ד ניסן התשע"ו
הקאמבק: המכוניות החשמליות חוזרות לכבישי ישראל

כמה שנים טובות לאחר קריסת בטר פלייס יחזרו בקרוב המכוניות החשמליות לכבישי הארץ, והפעם במסגרת ניסוי נרחב לשימוש במוניות חשמליות בעיר אילת. בניסוי המתוכנן ייקחו חלק עיריית אילת, מנהל תחליפי הדלק במשרד ראש הממשלה וכנראה גם חברת רנו ניסאן - הספקית המקורית של בטר פלייס ואולי גם יצרניות רכב נוספות.

ככל הידוע כרגע, הניסוי יתבצע עם צי של מוניות מדגם ניסאן ליף בגרסה האחרונה עם הטווח המוגדל ובגרסה החשמלית של הוואן ניסאן NV200. כלי הרכב יחוברו לבקרה מרחוק למעקב אחר מיקומם ומצב הטעינה של הסוללה. נציין כי ניסאן כבר מבצעת כיום ניסויים במוניות חשמליות מדגמים כאלה במספר מקומות בעולם, ובהם ניו-יורק ואמסטרדם.

אילת מתאימה במיוחד לניסוי בשל מרחקי הנסיעה הקצרים יחסית ובשל הריכוז של המוניות בנקודות קבועות, כמו שדה התעופה ואזור המלונות, שבהן ניתן להתקין מטענים מהירים. מנגד, המוניות יצטרכו להתמודד עם סביבת עבודה חמה במיוחד השוררת אילת במרבית ימות השנה.

אם הניסוי יצליח, הוא עשוי להתרחב לערים נוספות בישראל ואולי להוות פיילוט לקראת חזרתן של המכוניות החשמליות לשוק הרכב הישראלי.

עוד ב"חדשות הרכב": פרארי מנחיתה בישראל את ה-GTC פור לוסו, אופל מעלה על כבישי הארץ את מכונית השנה באירופה, ורנו מעלה הילוך בפרויקט המכונית האוטונומית עם הרנו אספאס. וגם אאודי מציגה גרסה חדשה לדגם ה-Q3 בשם אס ליין - מתי הוא יגיע לישראל?

מערכת המולטימדיה של אפל מגיעה למכוניות העממיות ובעברית. בפינת הטמבון נחפש את דוגמנית-העל ג'יג'י חדיד ונענה על השאלה איזה משקל הצליחה משאית של וולבו לגרור למרחק 100 מטרים. צפו בתוכנית המלאה.
אילת מונית מכונית חשמלית ניסאן חדשות הרכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד