כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הישג לליאון: בוטלו 'סרטי שבת' בקרית יובל

לאחר משא ומתן שנמשך חודשים, הסכימו במנהל הקהילתי לבטל את הקרנת הסרטים עד לל"ג בעומר - בכדי לדון בעניין מול החרדים עד אז

משה ליאון, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
משה ליאון, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

לאחר מסע הידברות ממושך שניהל משה ליאון, חבר הנהלת עיריית ירושלים ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, נרשם הישג בקרית יובל - בוטלו הקרנות הסרטים בשבת, עד ל"ג בעומר.

חברי המינהל הקהילתי יובלים נענו לדרישות הרבנים להפסקת הקרנות הסרטים בשבת עד ל"ג בעומר, וזאת בשביל להמשיך ולהגיע להידברות ושיח בין נציגי התושבים והרבנים. יש לציין שכחלק מהסיכומים, הרבנים הסכימו להידבר כל עוד אין הקרנות סרטים בשבת.

ליאון הוביל את צוות ההידברות במשך מספר חודשים, ודרש מהנהלת המינהל הקהילתי להפסיק את הקרנת הסרטים בשבת, ולא להפר את הסטטוס קוו שנשמר בירושלים.

משה ליאון אמר כי: "אני מברך על כך שהצלחנו ע"י הידברות ושיח להוביל לשלום ואחדות בין התושבים בקרית יובל ולשמירת הסטטוס קוו בירושלים".

יצחק פינדרוס, חבר מועצת העיר, הגיב על ביטול הסרטים ואמר: "מברך ומודה למשה ליאון על העבודה השקטה והסיום המוצלח למען השבת בירושלים".

פיני עזרא, חבר מועצת העיר מטעם ש"ס הגיב - "אני מברך על החלטת המינהל להפסיק את הקרנת הסרטים ולהידבר עם רבני השכונה. הקרנת הסרטים גרמה למתח מיותר בשכונה. אני מברך את חברי ליאון שפעל בחכמה בנחישות ובדרכי נועם כדי לשמור על הסטטוס קוו בירושלים ובכך להשכין שלום בין כל תושביה של קרית יובל".

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים אליעזר ראוכברגר, אמר בתגובה - "אני מברך את משה ליאון על פעילותו והשתדלותו להפסקת הסרטים בשבתות, ואני מקווה שזה ימשיך לתמיד כך גם אחרי ל"ג בעומר.

"שוחחתי בשבועיים האחרונים גם עם ראש העיר, וגם עם מנכ"ל העיריה בנושא זה, ואף קיימנו דיון משותף, כמובן שגם עם משה ליאון מחזיק תיק מינהליים קהילתיים. אני שמח שכל הגורמים הבינו ופעלו שהפרה בוטה זו של הסטאטוס קוו, ומציאות של הקרנת סרטים בשבת במבנה עירוני ועל ידי זרוע עירונית, לא יכולה להימשך".
קרית יובל משה ליאון מנהל קהילתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד